Το Tesla Cybertruck προβληματίζει την Ευρώπη πριν καν έρθει!

Το Tesla Cybertruck προβληματίζει την Ευρώπη πριν καν έρθει!

Το Tesla Cybertruck, ένα από τα πλέον πολυανεμενόμενα μοντέλα στην ιστορία της Tesla, θα πρέπει να ξεπεράσει αρκετά (κατασκευαστικά) εμπόδια αν θέλει να περάσει στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.

Tesla Cybertuck

Η σχεδίαση του Tesla Cybertruck με τις έντονες γωνίες έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό να εγείρει ανησυχίες στους ειδικούς σε θέματα ασφάλειας.

Ήδη, το μη κερδοσκοπικό Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών με έδρα τις Βρυξέλλες, σύμφωνα με στο Reuters, ελπίζει πως «η Tesla δεν θα φέρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στην Ευρώπη. Το μέγεθος, η ισχύς του και το τεράστιο βάρος του μπορεί να αποδειχθεί θανατηφόρο για τους πεζούς και τους ποδηλάτες σε περίπτωση σύγκρουσης».

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Pedro Pacheco, αναλυτής της Gartner στη Γερμανία, δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί που διασφαλίζουν ότι τα κεφάλια και τα πόδια των πεζών προστατεύονται σε περίπτωση σύγκρουσης είναι αυστηρότεροι από εκείνους στις ΗΠΑ.

Μέχρι στιγμής, η Tesla δεν έχει γνωστοποιήσει αν θα φέρει το Tesla Cybertruck στην Ευρώπη. Αν το πάρει απόφαση όμως, φαίνεται πως θα πρέπει να προχωρήσει σε μία σειρά από αλλαγές

Tesla Cybertruck

«Υπάρχουν πολλές πτυχές των ρυθμίσεων που πρέπει να γίνουν όσον αφορά την προστασία των πεζών από τη δοκιμή πρόσκρουσης», δήλωσε ο Pacheco στο Automotive News Europe. «Προς μεγάλη μου λύπη, ακούω και διαβάζω πως το Cybertruck δεν μπορεί να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς προστασίας των πεζών. Εύχομαι κάτι τέτοιο να μην ισχύει».

Ο Pacheco παραδέχτηκε πως το «δέρμα» του αμερικανικού pick-up από ανοξείδωτο χάλυβα είναι πιο άκαμπτο από τα συμβατικά πάνελ αμαξώματος από λαμαρίνα και δεν παραμορφώνεται με τον ίδιο τρόπο. «Αν κάποιος χτυπήσει το κεφάλι ή το πάνω μέρος του κορμού του σε ένα πάνελ με αυτό το ατσάλι, δεν θα λυγίσει όπως ο κανονικός χάλυβας».

Ένα άλλο ζήτημα που αντιμετωπίζει το Cybertruck είναι η συμβατότητα του καλωδίου φόρτισης. Ενώ τα Cybertruck της Tesla που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ λειτουργούν με το πρότυπο φόρτισης NAC της εταιρείας, δεν είναι συμβατά με το δίκτυο CCS της Ευρώπης. Σύμφωνα με τον Pacheco, το πρόβλημα αυτό θα μπορέσει να ξεπεραστεί σχετικά εύκολα, αν η Tesla τροποποιήσει τη θύρα φόρτισης για να πληροί τα πρότυπα της ΕΕ.

Tesla Cybertruck

Τρίτος αλλά εξίσου σημαντικός πονοκέφαλος για το Cybertruck: Το βάρος και οι διαστάσεις του. Η τετρακίνητη έκδοση με διπλό κινητήρα είναι υπερβαίνει τους 3,5 τόνους, κάτι που σημαίνει ότι κάλλιστα θα μπορούσε να ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες δίπλωμα άλλης κατηγορίας και όχι Ι.Χ.

Τέλος, ακόμη κι αν το θηριώδες pick-up καταφέρει να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς της ΕΕ σε αυτούς τους τομείς, η αγορά για ένα αυτοκίνητο μήκους έξι μέτρων είναι σημαντικά περιορισμένη, σχεδόν ανύπαρκτη θα λέγαμε στην Γηραιά Ήπειρο.

«Υπάρχει τεράστια διαφορά στο μέγεθος του μέσου δρόμου ή της θέσης στάθμευσης στις ΗΠΑ σε σύγκριση με την Ευρώπη», είπε. «Η οδήγηση ενός οχήματος αυτού του μεγέθους στην Ευρώπη είναι δύσκολη, επομένως η αγορά είναι πολύ μικρή» αναγνώρισε ο Pacheco.

Tesla Cybertruck

Πράγματι, στην Ευρώπη, τα δημοφιλέστερα pick-up, όπως για παράδειγμα τα Ford Ranger και Toyota Hilux, ανήκουν στην μεσαία κατά την αμερικανική αγορά κατηγορία ημιφορτηγών και δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να συγκριθούν με τα Cybertuck,  Ford F-150, RAM ή τα μοντέλα της Chevrolet.

Η Tesla δεν έχει αποκαλύψει εάν σχεδιάζει να φέρει το Cybertruck στην Ευρώπη. Η εταιρεία επίσης, δεν έχει τοποθετηθεί επίσημα στις αιτιάσεις των ειδικών. Σύμφωνα πάντως με τον Elon Musk, το Cybertruck είναι πιο ασφαλές σε σχέση με άλλα αντίστοιχα αυτοκίνητα.

 


Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube