node/34969

Αυτά είναι τα υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας του 2022

Αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης και προσαρμοζόμενος ρυθμιστής ταχύτητας γίνονται υποχρεωτικά από το 2022 και έπονται πολλά περισσότερα.

Ύστερα από τους αερόσακους, το EBS και το ESP που είναι ήδη υποχρεωτικός εξοπλισμός για όλα τα αυτοκίνητα, το αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης και προσαρμοζόμενος ρυθμιστής ταχύτητας γίνονται υποχρεωτικά από το 2022. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει με αυτόν τον τρόπο να ενισχύσει το οπλοστάσιο ασφαλείας των αυτοκινήτων, επιβάλλοντας επίσης επιπλέον εξοπλισμό.

Με 578 ψήφους υπέρ και 30 κατά, οι ευρωβουλευτές ενέκριναν χθες Τρίτη 16/4 με μεγάλη πλειοψηφία τη νέα νομοθεσία για το AEB και το προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου ταχύτητας. Έτσι, όλα τα νέα μοντέλα θα έχουν από το 2022 ένα σύστημα «έξυπνης προσαρμογής» της ταχύτητας, το οποίο θα προειδοποιεί τους οδηγούς για υπέρβαση των επιτρεπόμενων ορίων, χωρίς όμως την αυτόματη μείωση της ταχύτητας. Επίσης, θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, το οποίο είναι ήδη υποχρεωτικό στα φορτηγά και στα λεωφορεία, καθώς και σύστημα διατήρησης της πορείας μέσα στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση καλεί επίσης τους κατασκευαστές να διευκολύνουν την εγκατάσταση αλκολομετρητή και να εξοπλίσουν τα αυτοκίνητά τους με μια προειδοποιητική συσκευή για την υπνηλία και την απώλεια της προσοχής του οδηγού, καθώς και ένα καταγραφικό δεδομένων ατυχημάτων (μαύρο κουτί), όπως αναφέρει το κείμενο που ψηφίσθηκε με συντριπτική πλειοψηφία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Για να δικαιολογήσει αυτήν του την απόφαση, το Κοινοβούλιο εκτιμά ότι 25.000 άνθρωποι στην ΕΕ έχασαν τη ζωή τους σε οδικά ατυχήματα και περίπου 135.000 τραυματίστηκαν σοβαρά. Τα υποχρεωτικά νέα βοηθήματα θα μπορούσαν να «σώσουν χιλιάδες ζωές τα επόμενα χρόνια», σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές.

Τα μέτρα αυτά θα πρέπει συνεπώς να εφαρμοστούν από τον Μάιο του 2022 για τα νέα μοντέλα, αλλά θα είναι αναγκαία από το 2024 για τα υπάρχοντα.

Αυτή η καλπάζουσα εφαρμογή συστημάτων ασφαλείας θα διευκολύνει επίσης την εξέλιξη και ανάπτυξη του αυτόνομου αυτοκινήτου, το οποίο χρειάζεται τις περισσότερες από αυτές τις τεχνολογίες. Εκείνο βέβαια που παραμένει παγίδα είναι οι τιμές. Η Πολωνή εισηγήτρια με το θεόμακρο όνομα, η Róża Maria Barbara Gräfin von Thun und Hohenstein, διαβεβαίωσε ότι η εγκατάσταση αυτών των τεχνολογιών δεν θα προκαλέσει αύξηση των τιμών: «Οι περισσότερες από αυτές τις λύσεις είναι ψηφιακές και η μαζική παραγωγή των ψηφιακών λύσεων δεν θα κάνει τα αυτοκίνητα ακριβότερα».

Και επικαλέστηκε μελέτη που υπολόγισε σε 70 έως 80 ευρώ ανά αυτοκίνητο το κόστος όλων αυτών των εξοπλισμών, λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομίες κλίμακας που σχετίζονται με τη γενίκευσή τους.

Μένει να δούμε αν σκέπτονται και εκτιμούν το ίδιο και οι κατασκευαστές.

node/39929

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το νέο Toyota Yaris [video]

Το νέο πρωτόκολλο δοκιμών πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP εγκαινιάστηκε από το Toyota Yaris.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το νέο Toyota Yaris [video]

Τη μέγιστη βαθμολογία απέσπασε το νέο Toyota Yaris στις δοκιμασίες του EuroNCAP εγκαινιάζοντας το νέο πρωτόκολλο δοκιμών. Οι υψηλές βαθμολογίες που απέσπασε το Yaris στις επιμέρους δοκιμασίες, το καθιστούν ένα από ασφαλέστερα μοντέλα στην κατηγορία του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πόσο κοστίζει το βασικό Toyota Yaris;

Πιο συγκεκριμένα, το Yaris αξιολογήθηκε με 86% στην προστασία ενηλίκων, 81% στην προστασία ανηλίκων και 78% στην προστασία πεζών. Εκτός από τη νέα πλατφόρμα GA-B που χρησιμοποιεί η τέταρτη γενιά Yaris, στη βαθμολογία 5 αστεριών συνέβαλλαν και οι 7 αερόσακοι που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων και δύο αερόσακων ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό που ανοίγουν στις πλευρικές συγκρούσεις αποτρέποντας τραυματισμούς από τη μεταξύ τους επαφή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Yaris Hybrid

Όσον αφορά το πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης Toyota Safety Sense 2.5 (PCS, RSA, AHB, ACC, LTA) που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του ιαπωνικού σουπερμίνι, σε αυτό τον τομέα η βαθμολογία του Yaris ήταν 85%.

Δείτε ολόκληρη την αξιολόγηση του Toyota Yaris από τον οργανισμό EuroNCAP εδώ.

[Πηγή: EuroNCAP]

node/39912

Ευρωπαϊκή Ένωση: Ετοιμάζει αυστηρότερους περιορισμούς για τους ρύπους

Η πρόταση της Κομισιόν για ακόμα χαμηλότερα όρια εκπομπών ρύπων αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στην εβδομάδα.

Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Ευρωπαϊκή Ένωση: Ετοιμάζει αυστηρότερους περιορισμούς για τους ρύπους

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει αυστηρότερους περιορισμούς για τις εκπομπές CO2 των καινούριων αυτοκινήτων σύμφωνα με έγγραφα της Κομισιόν που διέρρευσαν πριν από λίγες μέρες.

Όπως μεταδίδει το Reuters, μέχρι το 2030, το μέσο όρο εκπομπών CO2 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να είναι κατά 50% χαμηλότερο από αυτό του 2021 όταν η σημερινή οδηγία έκανε λόγο για μείωση 37,5% σε αυτό το χρονικό πλαίσιο.

Η γερμανική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung, αναφέρει πως η γερμανική υπηρεσία VDA, σκοπεύει να εκφράσει την αντίθεσή της σε αυστηροποίηση των περιορισμών πέρα από τις υφιστάμενες προτάσεις της Ε.Ε.

Σήμερα, ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι μείωση 40% των εκπομπών CO2 κάθε κράτους-μέλους από το 1990 μέχρι το 2030. Αυτό το ποσοστό μείωσης θα μπορούσε να αυξηθεί σε 55% αν περάσει η νέα πρόταση της Κομισιόν, βοηθώντας την Ε.Ε. να πετύχει το στόχο για μηδενικό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030.

Παρόλο που τα αρμόδια στελέχη της Ε.Ε. αρνήθηκαν να σχολιάσουν το έγγραφο που διέρρευσε, το Reuters ισχυρίζεται πως ο νέος στόχος της Κομισιόν θα ανακοινωθεί μέσα στην εβδομάδα, ενώ θα σταλεί στην Ευρωβουλή για ψηφοφορία τον επόμενο μήνα.

[Πηγή: Reuters μέσω Autocar]