node/34576

Ευρώπη: Επιτάχυνση του υποχρεωτικού εξοπλισμού για τα συστήματα ασφαλείας

Θυμηθείτε αυτό το όνομα: Róża Maria Thun. Η Πολωνέζα ευρωβουλευτής που διορίστηκε από την «Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έρχεται να αναστατώσει τον κόσμο του αυτοκινήτου.

Ποια είναι η αποστολή της Róża Maria Barbara Gräfin von Thun und Hohenstein; Να διαπραγματεύεται με το Συμβούλιο της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ταχεία εφαρμογή του υποχρεωτικού εξοπλισμού των αυτοκινήτων με μια σειρά από σύγχρονα συστήματα ασφαλείας.

Tο νομοσχέδιο που, όπως είπαμε είχαμε γράψει, ήδη είχε περάσει από το πρώτο στάδιο ενώπιον μιας κοινοβουλευτικής επιτροπής, τέθηκε σε τελική ψηφοφορία μεταξύ 11 και 14 Μαρτίου και έχουμε πλέον τον οδικό χάρτη για τα ποια συστήματα ασφαλείας γίνονται υποχρεωτικά στα αυτοκίνητα της ΕΕ. 

Σύντομα, όλα τα οχήματα παραγωγής για να μπορούν να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με την τελευταία γενιά συστημάτων ασφαλείας. «Έξυπνη» προσαρμογή ταχύτητας, προειδοποίηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, προ-εγκατάσταση αλκοολομέτρου ακινητοποίησης, παρακολούθηση της προσοχής και υπνηλίας του οδηγού... Μια μακρά λίστα που οι κατασκευαστές θα πρέπει ήδη να έχουν κατά νου.

«Ο στόχος είναι να καταστούν όλα τα οχήματα εξίσου ασφαλή», συνοψίζει η Róża Maria Barbara Gräfin von Thun und Hohenstein, ευρωβουλευτής και εισηγήτρια της «Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών», γνωστής και ως «Imco» για την Εσωτερική Αγορά και την Προστασία του Καταναλωτή.

eu

Με αυτόν τον τρόπο, σχεδιάζεται να καμφθεί η τρομερή καμπύλη θνησιμότητας στους δρόμους, η οποία κατέγραψε 25.300 θανάτους το 2017. Αυτά τα συστήματα ασφαλείας πρέπει να επιτρέπουν στους οδηγούς να ενημερώνονται για τους κινδύνους και να περιορίζουν την ταχύτητά τους. «Όλες οι λύσεις που προσφέρουμε αφήνουν την απόφαση στον οδηγό. Ο οδηγός λαμβάνει πληροφορίες και βοήθεια για να ελέγχει την ταχύτητά του και να μην κινείται πολύ γρήγορα», δήλωσε η ευρωβουλευτής που επιμένει ότι η προσέγγισή της είναι διαφορετική από την επιθυμία να γίνουν τα οχήματα αυτόνομα. Αφορά τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα, όπως και τα ελαφρά επαγγελματικά.

Μια συνεπής λίστα λοιπόν με τις παραπάνω προηγμένες λειτουργίες ασφαλείας θα καταστεί υποχρεωτική για όλα τα οχήματα: Έξυπνη ρύθμιση της ταχύτητας, ευκολότερη εγκατάσταση αλκολομετρητή ακινητοποίησης, έλεγχος και προειδοποίηση υπνηλίας και απόσπασης προσοχής οδηγού, σήμα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, εντοπισμός οπισθοπορείας, προηγμένο σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας… απ’ όλα έχει ο μπαξές.

eu

Ωστόσο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά επίσης τη γενίκευση σε όλα τα οχήματα της υποχρέωσης των «καταγραφικών δεδομένων ατυχημάτων» -τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά»- που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλησε να περιορίσει στα ελαφρά επαγγελματικά και στα φορτηγά. Δεν είναι πολύ παρεμβατικό; Ακριβώς... «Οι βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τροποποίησαν την πρόταση για να εξασφαλίσουν ότι οι καταγραφείς δεδομένων ατυχημάτων λειτουργούν σε ένα “σύστημα κλειστού βρόχου”, στο οποίο τα αποθηκευμένα δεδομένα αντικαθίστανται και δεν επιτρέπουν την αναγνώριση του οχήματος ή του οδηγού», διευκρινίζει το Κοινοβούλιο.

«Οι κατασκευαστές πρέπει να διασφαλίσουν ότι αυτά τα συστήματα και οι λειτουργικές δυνατότητες πρέπει να εξελιχτούν κατά τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η αποδοχή τους από τους χρήστες και ότι οι οδηγίες για τα οχήματα περιέχουν σαφείς και πλήρεις πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία τους», διευκρίνισε επίσης το Κοινοβούλιο.

eu

Η Róża Maria Barbara Gräfin von Thun und Hohenstein αναφέρει μια μελέτη υπολόγισε σε 70 ή 80 ευρώ ανά αυτοκίνητο το κόστος όλων αυτών των εξοπλισμών, λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομίες κλίμακας που σχετίζονται με τη γενίκευσή τους. Παρόλα αυτά, εκείνο που παραμένει να μάθουμε είναι η προτεινόμενη πίστωση χρόνου μεταξύ της έναρξης ισχύος του κανονισμού και της εφαρμογής του. Θα πρέπει να ευθυγραμμιστεί με το χρόνο εξέλιξης του προϊόντος με ένα ρεαλιστικό τρόπο. Ο οποίος, σύμφωνα με τις μελέτες, είναι τουλάχιστον 36 μήνες πριν από την εφαρμογή.

node/39929

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το νέο Toyota Yaris [video]

Το νέο πρωτόκολλο δοκιμών πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP εγκαινιάστηκε από το Toyota Yaris.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το νέο Toyota Yaris [video]

Τη μέγιστη βαθμολογία απέσπασε το νέο Toyota Yaris στις δοκιμασίες του EuroNCAP εγκαινιάζοντας το νέο πρωτόκολλο δοκιμών. Οι υψηλές βαθμολογίες που απέσπασε το Yaris στις επιμέρους δοκιμασίες, το καθιστούν ένα από ασφαλέστερα μοντέλα στην κατηγορία του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πόσο κοστίζει το βασικό Toyota Yaris;

Πιο συγκεκριμένα, το Yaris αξιολογήθηκε με 86% στην προστασία ενηλίκων, 81% στην προστασία ανηλίκων και 78% στην προστασία πεζών. Εκτός από τη νέα πλατφόρμα GA-B που χρησιμοποιεί η τέταρτη γενιά Yaris, στη βαθμολογία 5 αστεριών συνέβαλλαν και οι 7 αερόσακοι που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων και δύο αερόσακων ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό που ανοίγουν στις πλευρικές συγκρούσεις αποτρέποντας τραυματισμούς από τη μεταξύ τους επαφή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Yaris Hybrid

Όσον αφορά το πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης Toyota Safety Sense 2.5 (PCS, RSA, AHB, ACC, LTA) που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του ιαπωνικού σουπερμίνι, σε αυτό τον τομέα η βαθμολογία του Yaris ήταν 85%.

Δείτε ολόκληρη την αξιολόγηση του Toyota Yaris από τον οργανισμό EuroNCAP εδώ.

[Πηγή: EuroNCAP]

node/39912

Ευρωπαϊκή Ένωση: Ετοιμάζει αυστηρότερους περιορισμούς για τους ρύπους

Η πρόταση της Κομισιόν για ακόμα χαμηλότερα όρια εκπομπών ρύπων αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στην εβδομάδα.

Δευτέρα, 14 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Ευρωπαϊκή Ένωση: Ετοιμάζει αυστηρότερους περιορισμούς για τους ρύπους

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει αυστηρότερους περιορισμούς για τις εκπομπές CO2 των καινούριων αυτοκινήτων σύμφωνα με έγγραφα της Κομισιόν που διέρρευσαν πριν από λίγες μέρες.

Όπως μεταδίδει το Reuters, μέχρι το 2030, το μέσο όρο εκπομπών CO2 για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να είναι κατά 50% χαμηλότερο από αυτό του 2021 όταν η σημερινή οδηγία έκανε λόγο για μείωση 37,5% σε αυτό το χρονικό πλαίσιο.

Η γερμανική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung, αναφέρει πως η γερμανική υπηρεσία VDA, σκοπεύει να εκφράσει την αντίθεσή της σε αυστηροποίηση των περιορισμών πέρα από τις υφιστάμενες προτάσεις της Ε.Ε.

Σήμερα, ο στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι μείωση 40% των εκπομπών CO2 κάθε κράτους-μέλους από το 1990 μέχρι το 2030. Αυτό το ποσοστό μείωσης θα μπορούσε να αυξηθεί σε 55% αν περάσει η νέα πρόταση της Κομισιόν, βοηθώντας την Ε.Ε. να πετύχει το στόχο για μηδενικό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030.

Παρόλο που τα αρμόδια στελέχη της Ε.Ε. αρνήθηκαν να σχολιάσουν το έγγραφο που διέρρευσε, το Reuters ισχυρίζεται πως ο νέος στόχος της Κομισιόν θα ανακοινωθεί μέσα στην εβδομάδα, ενώ θα σταλεί στην Ευρωβουλή για ψηφοφορία τον επόμενο μήνα.

[Πηγή: Reuters μέσω Autocar]