node/34576

Ευρώπη: Επιτάχυνση του υποχρεωτικού εξοπλισμού για τα συστήματα ασφαλείας

Θυμηθείτε αυτό το όνομα: Róża Maria Thun. Η Πολωνέζα ευρωβουλευτής που διορίστηκε από την «Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου έρχεται να αναστατώσει τον κόσμο του αυτοκινήτου.

Ποια είναι η αποστολή της Róża Maria Barbara Gräfin von Thun und Hohenstein; Να διαπραγματεύεται με το Συμβούλιο της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ταχεία εφαρμογή του υποχρεωτικού εξοπλισμού των αυτοκινήτων με μια σειρά από σύγχρονα συστήματα ασφαλείας.

Tο νομοσχέδιο που, όπως είπαμε είχαμε γράψει, ήδη είχε περάσει από το πρώτο στάδιο ενώπιον μιας κοινοβουλευτικής επιτροπής, τέθηκε σε τελική ψηφοφορία μεταξύ 11 και 14 Μαρτίου και έχουμε πλέον τον οδικό χάρτη για τα ποια συστήματα ασφαλείας γίνονται υποχρεωτικά στα αυτοκίνητα της ΕΕ. 

Σύντομα, όλα τα οχήματα παραγωγής για να μπορούν να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με την τελευταία γενιά συστημάτων ασφαλείας. «Έξυπνη» προσαρμογή ταχύτητας, προειδοποίηση φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, προ-εγκατάσταση αλκοολομέτρου ακινητοποίησης, παρακολούθηση της προσοχής και υπνηλίας του οδηγού... Μια μακρά λίστα που οι κατασκευαστές θα πρέπει ήδη να έχουν κατά νου.

«Ο στόχος είναι να καταστούν όλα τα οχήματα εξίσου ασφαλή», συνοψίζει η Róża Maria Barbara Gräfin von Thun und Hohenstein, ευρωβουλευτής και εισηγήτρια της «Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών», γνωστής και ως «Imco» για την Εσωτερική Αγορά και την Προστασία του Καταναλωτή.

eu

Με αυτόν τον τρόπο, σχεδιάζεται να καμφθεί η τρομερή καμπύλη θνησιμότητας στους δρόμους, η οποία κατέγραψε 25.300 θανάτους το 2017. Αυτά τα συστήματα ασφαλείας πρέπει να επιτρέπουν στους οδηγούς να ενημερώνονται για τους κινδύνους και να περιορίζουν την ταχύτητά τους. «Όλες οι λύσεις που προσφέρουμε αφήνουν την απόφαση στον οδηγό. Ο οδηγός λαμβάνει πληροφορίες και βοήθεια για να ελέγχει την ταχύτητά του και να μην κινείται πολύ γρήγορα», δήλωσε η ευρωβουλευτής που επιμένει ότι η προσέγγισή της είναι διαφορετική από την επιθυμία να γίνουν τα οχήματα αυτόνομα. Αφορά τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα, όπως και τα ελαφρά επαγγελματικά.

Μια συνεπής λίστα λοιπόν με τις παραπάνω προηγμένες λειτουργίες ασφαλείας θα καταστεί υποχρεωτική για όλα τα οχήματα: Έξυπνη ρύθμιση της ταχύτητας, ευκολότερη εγκατάσταση αλκολομετρητή ακινητοποίησης, έλεγχος και προειδοποίηση υπνηλίας και απόσπασης προσοχής οδηγού, σήμα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, εντοπισμός οπισθοπορείας, προηγμένο σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας… απ’ όλα έχει ο μπαξές.

eu

Ωστόσο, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά επίσης τη γενίκευση σε όλα τα οχήματα της υποχρέωσης των «καταγραφικών δεδομένων ατυχημάτων» -τα λεγόμενα «μαύρα κουτιά»- που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλησε να περιορίσει στα ελαφρά επαγγελματικά και στα φορτηγά. Δεν είναι πολύ παρεμβατικό; Ακριβώς... «Οι βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τροποποίησαν την πρόταση για να εξασφαλίσουν ότι οι καταγραφείς δεδομένων ατυχημάτων λειτουργούν σε ένα “σύστημα κλειστού βρόχου”, στο οποίο τα αποθηκευμένα δεδομένα αντικαθίστανται και δεν επιτρέπουν την αναγνώριση του οχήματος ή του οδηγού», διευκρινίζει το Κοινοβούλιο.

«Οι κατασκευαστές πρέπει να διασφαλίσουν ότι αυτά τα συστήματα και οι λειτουργικές δυνατότητες πρέπει να εξελιχτούν κατά τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η αποδοχή τους από τους χρήστες και ότι οι οδηγίες για τα οχήματα περιέχουν σαφείς και πλήρεις πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία τους», διευκρίνισε επίσης το Κοινοβούλιο.

eu

Η Róża Maria Barbara Gräfin von Thun und Hohenstein αναφέρει μια μελέτη υπολόγισε σε 70 ή 80 ευρώ ανά αυτοκίνητο το κόστος όλων αυτών των εξοπλισμών, λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομίες κλίμακας που σχετίζονται με τη γενίκευσή τους. Παρόλα αυτά, εκείνο που παραμένει να μάθουμε είναι η προτεινόμενη πίστωση χρόνου μεταξύ της έναρξης ισχύος του κανονισμού και της εφαρμογής του. Θα πρέπει να ευθυγραμμιστεί με το χρόνο εξέλιξης του προϊόντος με ένα ρεαλιστικό τρόπο. Ο οποίος, σύμφωνα με τις μελέτες, είναι τουλάχιστον 36 μήνες πριν από την εφαρμογή.

node/39446

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο CEO της Tesla είναι σίγουρος πως στο άμεσο μέλλον τα οχήματα της Tesla θα υποστηρίζουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5.

Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο Elon Musk, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Τεχνητής Νοημοσύνης στη Σανγκάη, δήλωσε πως η τεχνολογία πλήρως αυτόνομης οδήγησης (επιπέδου 5) θα είναι έτοιμη αρκετά σύντομα.

«Είμαι απόλυτα σίγουρος πως η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 θα γίνει πραγματικότητα, και πιστεύω πως αυτό θα συμβεί πολύ γρήγορα. Συνεχίζω να πιστεύω πως θα έχουμε έτοιμα τα βασικά συστατικά για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 μέσα στο έτος», δήλωσε ο Musk.

Ο CEO της Tesla ισχυρίζεται πως η πλήρως αυτόνομη οδήγηση είναι εφικτή με το harware που υπάρχει ήδη στα σημερινά μοντέλα της εταριείας, με τις διαφορές να αφορούν το λογισμικό. Επίσης, θεωρεί πως δεν υπάρχουν πλέον μεγάλες προκλήσεις για την ολοκλήρωση του project αλλά αρκετά μικρά προβλήματα που απομένει να λυθούν, καθώς το σύστημα πρέπει να είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει περίεργες καταστάσεις με επιτυχία.

Το πιο πιθανό σενάριο είναι η Tesla να συνεχίσει να αναβαθμίζει τις δυνατότητες του Autopilot που προσφέρει για τα μοντέλα της, το οποίο σήμερα προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Αυτό συμβαίνει επείδή παρόλο που το σύστημα αναλαμβάνει πλήρως τον έλεγχο του τιμονιού, της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης, ο οδηγός καλείται να έχει διαρκώς τα χέρια του πάνω ή κοντά στο τιμόνι και να διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να του ζητηθεί να ανακτήσει τον έλεγχο.

[Πηγή: CarExpect]

node/39402

Bridgestone: Νέα τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των ελαστικών [video]

Το σύστημα Tyre Damage Monitoring System εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Microsoft με στόχο να ενισχύσει την οδική ασφάλεια.

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Bridgestone: Νέα τεχνολογία παρακολούθησης της κατάστασης των ελαστικών [video]

Η Bridgestone ανακοίνωσε τη νέα τεχνολογία Tyre Damage Monitoring System σε συνεργασία με την Microsoft, η οποία παρακολουθεί διαρκώς την κατάσταση των ελαστικών καθώς το όχημα κινείται, με στόχο να προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανές τεχνικές βλάβες, ενισχύοντας την οδική ασφάλεια.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Μ.Βρετανία, το 30% των τροχαίων ατυχημάτων έχουν να κάνουν με τεχνικές βλάβες. Όπως αναφέρει η Bridgestone, οι βλάβες στα ελαστικά μπορεί να έχουν να κάνουν με απώλεια πίεσης, κόπωση, ανομοιόμορφη φθορά και τραυματισμό της γόμας από λακούβες, κακοτεχνίες ή κοφτερά αντικείμενα που βρίσκονται στο οδόστρωμα.

Τα συστήματα ελέγχου πίεσης ελαστικών που υποχρεωτικά ανήκουν στον εξοπλισμό όλων των αυτοκινήτων από το 2012, δίνουν μια εικόνα για την κατάσταση του ελαστικού, ενώ η σωστή συντήρηση τους αποτρέπει πιθανά προβλήματα. Παρόλα αυτά, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τρόπος να αντιληφθεί ο οδηγός τον τραυματισμό του ελαστικού από αντικείμενα καθώς βρίσκεται σε κίνηση - κάτι που έρχεται να λύσει το Tyre Damage Monitoring System.

Το σύστημα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Microsoft Connectet Vehcile Platform (MCVP), λαμβάνοντας δεδομένα από αισθητήρες που ήδη υπάρχουν στα αυτοκίνητα. Μέσω αλγορίθμων, είναι δυνατή η παρακολούθηση της κατάστασης της επιφάνειας του ελαστικού, με τον οδηγό να λαμβάνει προειδοποιητικό μήνυμα αμέσως μετά από μια πιθανή βλάβη. Επιπλέον, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να καταγράφει την τοποθεσία όπου παρατηρήθηκε η βλάβη, δημιουργώντας μια βάση δεδομένων που θα μπορούσε να φανεί πολύ χρήσιμη στις τοπικές αρχές που είναι υπεύθυνες για τη συντήρηση δρόμων, αλλά και για τα υπόλοιπα οχήματα που περνούν από το συγκεκριμένο σημείο.

Το Tyre Damage Monitoring System είναι ήδη διαθέσιμο για τους στόλους οχημάτων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Microsoft Connectet Vehcile Platform (MCVP), ενώ δεν είναι απίθανο να δούμε κάτι παρόμοιο και στα επιβατικά αυτοκίνητα του μέλλοντος.

[Πηγή: Bridgestone]