
Volkswagen: Παίρνει εκδίκηση με τα ηλεκτρικά της
Τα ηλεκτρικά μοντέλα του Ομίλου Volkswagen κυριαρχούν στις πωλήσεις στην Ευρώπη το 2025, ανατρέποντας την αρχική τους αποτυχία και ξεπερνώντας τους βασικούς ανταγωνιστές όπως ο Όμιλος Stellantis και η Tesla.


Από τις αρχές του έτους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του γερμανικού ομίλου καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις στις πωλήσεις στην Ευρώπη. Τα προβλήματα εκκίνησης της Volkswagen ανήκουν πλέον στο παρελθόν.
Από τα δέκα ηλεκτρικά μοντέλα με τις υψηλότερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, τα πέντε ανήκουν στον Όμιλο Volkswagen – και στην πλειονότητά τους προηγούνται των ανταγωνιστών από την αρχή της χρονιάς ή τουλάχιστον βρίσκονται πολύ κοντά στην κορυφή. Το 2024, ήταν μόνο τρία.
Κατά το πρώτο 4μηνο του έτους, 758.185 ηλεκτρικά οχήματα πουλήθηκαν στην Ευρώπη (ΕΕ + Ηνωμένο Βασίλειο + Νορβηγία), σημειώνοντας αύξηση 27,8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Εντυπωσιακή είναι η δυναμική παρουσία του Ομίλου Volkswagen.
Για να καλύψει το χαμένο έδαφος, η Volkswagen δεν δίστασε να μειώσει επανειλημμένα τις τιμές ή να προχωρήσει σε επιθετικές προωθητικές ενέργειες
Παρόλο που το Tesla Model Y διατηρεί την πρωτοκαθεδρία, ακολουθούν τα Škoda Enyaq, VW ID.7, VW ID.4, Tesla Model 3 και VW ID.3. Το Renault 5 E-Tech βρίσκεται στην έβδομη θέση. Ο Όμιλος VW πούλησε συνολικά 214.578 μονάδες, περισσότερο από το διπλάσιο σε σχέση με πέρυσι (101.968 μονάδες).
Η πρόοδος αυτή είναι αξιοσημείωτη, δεδομένων των δύσκολων πρώτων βημάτων. Το λανσάρισμα του ID.3 το 2019 συνοδεύτηκε από μεγάλες καθυστερήσεις, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν τελικά τον Σεπτέμβριο του 2020. Το μοντέλο αντιμετώπισε προβλήματα με το head-up display και τις ενημερώσεις λογισμικού, τα οποία προκάλεσαν και δυσκολίες στο after-sales.
Για να καλύψει το χαμένο έδαφος, η VW δεν δίστασε να μειώσει επανειλημμένα τις τιμές ή να προχωρήσει σε επιθετικές προωθητικές ενέργειες. Ωστόσο, οι επιδόσεις της δεν ήταν αυτές που ανέμενε αρχικά, κυρίως λόγω της πανδημίας Covid. Το 2023, το ID.3 ανανεώθηκε αισθητά, με πλήρως ανασχεδιασμένο infotainment.
Παράλληλα, το ID.4 είχε εξ αρχής τοποθετηθεί στην αγορά με ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή, ακολουθώντας το παράδειγμα του Škoda Enyaq. Η στρατηγική στροφής προς την ηλεκτροκίνηση που ακολούθησε ο όμιλος ύστερα από το σκάνδαλο Dieselgate του 2015, φαίνεται πλέον να αποδίδει.
Τι γίνεται όμως με τον Όμιλο Stellantis; Στο ίδιο χρονικό διάστημα, ο όμιλος πούλησε μόλις 98.321 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ξεπερνώντας ελαφρώς την BMW (67.201 μονάδες). Κι όμως, διαθέτει πληθώρα ηλεκτρικών επιλογών στο χαρτοφυλάκιό του: Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Opel Corsa, Astra, Mokka, Alfa Romeo Junior…