Μεταχειρισμένα ηλεκτρικά ID.
node/43425

Μεταχειρισμένα ηλεκτρικά ID. μόνο κυριότητας Volkswagen;

Οι Γερμανοί θέλουν να κάνουν τα πάντα για να διατηρήσουν τον έλεγχο στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά ID. Όχι τόσο για τη διασφάλιση του όγκου στο δίκτυο όσο για τη διατήρηση του ελέγχου στις πολύτιμες μπαταρίες.

Σε αντίθεση με τα μεταχειρισμένα θερμικά αυτοκίνητα, τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά διαθέτουν ένα στοιχείο που διατηρεί υψηλή αξία παρά την πάροδο του χρόνου: Την μπαταρία τους. 

Οι περισσότεροι κατασκευαστές εργάζονται ήδη πάνω στους τρόπους που θα τους επιτρέπουν να επαναχρησιμοποιούν αυτούς τους πολύτιμους συσσωρευτές όταν η χωρητικότητά τους δεν επαρκεί πλέον για χρήση σε αυτοκίνητα. 

Όμως, σήμερα, ακόμα κι αν ο πρώτος ιδιοκτήτης το αποκτήσει μέσω μακροχρόνιας μίσθωσης με ή χωρίς οψιόν εξαγοράς και επομένως το αυτοκίνητο παραμένει στην ιδιοκτησία του κατασκευαστή ή της θυγατρικής χρηματοδοτικής εταιρείας του, σχεδόν πάντα εγκαταλείπει αυτόν τον κύκλο μόλις πουληθεί ως μεταχειρισμένο.

H ανθεκτικότητα της μπαταρίας είναι αυτή που θα επιτρέπει στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά να διατηρούν πολύ υψηλότερη τιμή μεταπώλησης από τα θερμικά. Προς όφελος των κατασκευαστών, φυσικά.

Για να αποφύγει αυτή την «απώλεια» και να παραμένει ιδιοκτήτρια του αυτοκινήτου (οπότε και της μπαταρίας του), η Volkswagen σχεδιάζει να προσφέρει τα ID. της μόνο με σύμβαση μίσθωσης. Να θυμίσουμε ότι σήμερα η γκάμα της ηλεκτρικής οικογένειας ID. συντίθεται από τρία μοντέλα, τα ID.3, ID.4 και ID.5.

Μεταχειρισμένα ηλεκτρικά ID.

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια του Wolfsburg, η διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας είναι περίπου 1.000 κύκλοι φόρτισης που αντιστοιχεί περίπου σε 350.000 km. Αυτή η ανθεκτικότητα είναι που θα επιτρέπει στα ηλεκτρικά μεταχειρισμένα να διατηρούν πολύ υψηλότερη τιμή μεταπώλησης από τα θερμικά. Στη συνέχεια, η Volkswagen σχεδιάζει να τα επαναχρησιμοποιεί για στατική χρήση, για παράδειγμα ως «αποθήκες» ενέργειας για σπίτια ή υπέρ-ταχυφορτιστές. 

Ενώ η βούληση της Volkswagen, η οποία είναι απόλυτα σύμφωνη με την αρχή της κυκλικής οικονομίας, φαίνεται αρκετά αξιέπαινη από οικολογική άποψη, το κύριο διακύβευμα είναι ωστόσο να κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κέντρα επαναληπτικής κερδοφορίας. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε επίσης να επιτρέψει στη γερμανική φίρμα να διατηρεί την τιμή στα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά ID. σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο για το δεύτερο και το τρίτο χέρι, αφού θα τα διαχειρίζεται απευθείας η Volkswagen.