33 εκατ. EV, 28 εκατ. φορτιστές, $127 δισ επένδυση!

33 εκατ. EV, 28 εκατ. φορτιστές, $127 δισ επένδυση!

Σύμφωνα με το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ, η χώρα θα χρειαστεί έως το 2030 να επενδύσει σε υποδομές φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ούτε λίγο ούτε πολύ μίνιμουμ... $127 δισ.!

Το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ εκτιμά ότι η χώρα θα χρειαστεί 28 εκατ. φορτιστές μέχρι το 2030 για να μπορέσει να ανεφοδιάσει τα 33 εκατ. ελαφρού τύπου ηλεκτρικά οχήματα που σύμφωνα με τις προβλέψεις θα κυκλοφορούν μέχρι τότε. 

«Αυτές οι ανάγκες δημιουργούν μία άνευ προηγουμένου δύσκολη κατάσταση στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας» ανέφεραν οι συντάκτες της έκθεσης του «Εθνικού Δικτύου Φόρτισης 2030» της NREL.

Τον Απρίλιο, η κυβέρνηση Biden παρουσίασε ένα τολμηρό σχέδιο ούτως ώστε να επιταχύνει την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση της χώρας. Σύμφωνα με τους νέους νόμους που ανακοίνωσε η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος στις ΗΠΑ, τα δύο τρίτα όλων των πωλήσεων νέων επιβατικών οχημάτων θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2032. 

battery pack

Τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται πως θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 8% των συνολικών πωλήσεων νέων οχημάτων φέτος, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Cox Automotive, ενώ αυτή τη στιγμή που μιλάμε, αποτελούν μόλις το 1% από τα 284 εκατ. αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους των ΗΠΑ.

Στην παρούσα φάση στις ΗΠΑ, υπάρχει διαθέσιμο ένα δίκτυο περίπου 150.000 δημόσιων φορτιστών, με τις εκτιμήσεις της S&P Global Mobility να αναφέρουν ότι η χώρα θα χρειαστεί περίπου 2,3 εκατ. δημόσιους φορτιστές μέχρι το 2030 για να καλύψει τη ζήτηση. Τιμή 15 φορές υψηλότερη από τη σημερινή. 

Σύμφωνα με την έκθεση του NREL, οι περισσότεροι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων πριν «ζήσουν» με τα νέα τους οχήματά επιθυμούν να γνωρίζουν εάν θα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν κάπου γρήγορα, όταν όμως τα αποκτήσουν, οι ανάγκες τους αλλάζουν καθώς προτιμούν τη φόρτιση στο σπίτι λόγω μεγαλύτερης ευκολίας. 

Επομένως οι υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μια ιδιαίτερα περίπλοκη υπόθεση αφού θα πρέπει μια χώρα να καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε «αστικό»/ιδιωτικό, από την άποψη ότι θα πρέπει να δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές και στις πυκνοκατοικημένες μεγαλουπόλεις. 

EV

Σήμερα, σχεδόν το 95% των οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ επαναφορτίζουν τα οχήματά τους στο σπίτι, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το «Plug in America». 

Για την υποστήριξη λοιπόν 33 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030 που προβλέπεται ότι θα κυκλοφορούν στις ΗΠΑ, ένα επιτυχημένο δίκτυο απαιτεί τη δημιουργία 26,8 εκατ. ιδιωτικών σταθμών φόρτισης (Level 1 & Level 2) που θα βρίσκονται σε μονοκατοικίες, ιδιωτικά συγκροτήματα και χώρους εργασίας. 

Θα πρέπει επίσης το εν λόγω δίκτυο να προσφέρει 182.000 δημόσιους ταχυφορτιστές κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων και περισσότερους από 1 εκατ. δημόσιους φορτιστές επιπέδου 2 που θα βρίσκονται στον αστικό ιστό των πόλεων καθώς και σε δημόσια κτήρια. 

Ένας φορτιστής επιπέδου 1 λειτουργεί σε μια τυπική πρίζα 120 Volt και μπορεί να προσθέσει περίπου 7 km αυτονομίας με κάθε μία ώρα φόρτισης. Ένας φορτιστής επιπέδου 2 απαιτεί πηγή ισχύος 240 Volt και μπορεί να προσθέσει έως και 50 km αυτονομίας την ώρα, ενώ ένας ταχυφορτιστής επιπέδου 3, δίνει ενέργεια στις μπαταρίες της τάξεως των 400 km με μία μόλις ώρα φόρτισης. 

Η μελέτη της NREL εκτιμά ότι θα χρειαστούν έως και 127 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή της απαιτούμενης υποδομής, συμπεριλαμβανομένων 22 έως 72 δισεκατομμυρίων δολαρίων για ιδιωτικά προσβάσιμους φορτιστές Επιπέδου 1 και Επιπέδου 2. 

Ο πρόσφατος νόμος του Προέδρου Biden για τις Υποδομές υποστηρίζει την δημιουργία 500.000 δημόσιων ταχυφορτιστών στο εθνικό δίκτυο της χώρας έως το 2030, σε μια επένδυση που ξεπερνά τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια. 

EV

Αναμφίβολα το εγχείρημα είναι εξαιρετικά δύσκολο και ιδιαιτέρως κοστοβόρο για τις κυβερνήσεις και κατ' επέκταση για το κοινό, που θα κληθεί να καλύψει (ξανά) σε μεγάλο βαθμό το κόστος αυτό μέσω φόρων...

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube