Test drive: To "400άρι" Audi RS3 στην πίστα των Σερρών

Η 4κίνηση μπήκε σε hatchback για να κερδίζει Ειδικές Διαδρομές, στην πίστα το βάρος ίσως είναι περιττό. Από την άλλη, με την ισχύ να αγγίζει κατά περίπτωση τους 400 ίππους και λάστιχα δρόμου ποιος θα πει όχι σε λίγη πρόσφυση παραπάνω;

Στην αναβαθμισμένη του έκδοση, με μια μικρή αύξηση στην πίεση υπερπλήρωσης από τα 1,3 στα 1,35 bar, συνδασμένο άμεσο και έμμεσο ψεκασμό και πιο ελεύθερη εξάτμιση το «400άρι» RS3 βγάζει… 400 ίππους, από 367. Αλλά αυτό είναι ήδη προφανές.

Η ροπή φτάνει τα 48,9 kgm από τις 1.700 ως τις 5.800 rpm. Είναι το ισχυρότερο hatchback στον πλανήτη, ή για να το πούμε απλά, από γκάζι είναι… σε δική του πίστα. Στη μέτρηση 0-100 km/h κατεβαίνει από τα 4”. Με 3,8” κυνηγάει supercars και ρίχνει μισό στη Mercedes-AMG A45 και… 1,2” στο Ford Focus RS. Κοιτάζοντας το πιο αντιπροσωπευτικό για την οδήγηση στην πίστα 60-160 km/h με αλλαγές, αρκείται σε 6,5”, ένα κάτω από την AMG και 3,5 (!) από το Ford.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Focus RS σε δρόμο και πίστα [video]

Ακόμη και στο πρόγραμμα Sport, η ανάρτηση διατηρεί την αρχοντική απόσβεση. Ισοπεδώνει τα κερμπ, όπου χρειαστεί, και ελέγχει σωστά το βάρος, επιτρέποντας τόση κλίση όση χρειάζεται για να νιώθεις που είναι το όριο. Η τετρακίνηση θεωρητικά μπορεί να δώσει ως και 100% πίσω, αλλά αυτό είναι ένα στιγμιαίο φαινόμενο που δεν γίνεται αντιληπτό. Η συμπεριφορά είναι τυπικά υποστροφική και μόνο με μεταφορά βάρους μπορείς να το τοποθετήσεις στην είσοδο. Και πάλι, μόλις μπεις στο γκάζι θα δώσει αρκετή ροπή εμπρός, λες και μια αόρατη δύναμη σε τραβά από τη μύτη για να βγεις από τη στροφή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Mercedes-AMG A45

Εκτός από περισσότερη δύναμη, ο κινητήρας έχει και αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο, αλλαγή που αφαιρεί περίπου 25 κιλά δύσκολου τοπικού πάχους. Από αυτό που στέκεται πάνω από τον εμπρός άξονα. Σε συνδυασμό με κάποιες μικρές αλλαγές στο set-up, το RS3 νιώθει πλέον σαφώς πιο άνετα στην πίστα. Είναι σίγουρα πιο ανάλαφρο στην αλλαγή κατεύθυνσης, πιο πρόθυμο να κλείσει προς την κορυφή και κρατά ευκολότερα τη γραμμή του ενώ προσπαθείς να επιταχύνεις μέσα σε μια καμπή διαρκείας. Βελτιωμένη είναι και η αίσθηση του τιμονιού. Κυρίως σε σχέση με το προηγούμενο όμως. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, νιώθεις αποκομμένος από τη δράση. Αν και ο 5κύλινδρος είναι γεμάτος παντού και έχει πολύ καλή απόκριση, το πλαίσιο δεν ακούει σε μικροδιορθώσεις μέσα στη στροφή. Δεν συμμερίζεται αλλά ούτε και εμπνέει ενθουσιασμό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Audi SQ5

Όπως και στο Golf GTI, είναι φορές που το S tronic δεν θα σου κάνει το χατίρι στο κατέβασμα. Οπότε, εμπιστεύεσαι τα δυνατά φρένα, αξιοποιείς τη βελτιωμένη αίσθηση του τιμονιού που σε βοηθά να αντιλαμβάνεσαι το όριο των ελαστικών ώστε να οδηγείς καθαρά, χωρίς υπερβολές, και πυροβολείς στις ευθείες. Είναι κι αυτό μια μορφή οδηγικής απόλαυσης. Και τέλος πάντων, το 1’31”7 είναι… υπερχρόνος που ξεπερνά ακόμη και τα δεδομένα της κατηγορίας.

Τι λέει το DRIVE
Μικρές αλλαγές έχουν κάνει το RS3 καλύτερο σπορ αυτοκίνητο χωρίς να αλλοιωθεί ούτε κατ' ελάχιστο ο χαρακτήρας GT, παντός καιρού και εδάφους.
Τιμή από €69.000
Τεχνολογία 2.480 cc, i5, 20v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo, 367 PS/5.550-6.800 rpm, 47,4 kgm/1.625-5.550 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, κίνηση στους τέσσερις τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,8”
0-400 m 11,9” @ 189,6 km/h
60-160 km/h 6,5”
80-110 km/h 1,7”
110-140 km/h 2,1”
100-0 km/h 35,3 m
Τελική ταχύτητα 280 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)
Μέση κατανάλωση 14,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 189 g/km
Διαστάσεις 4.343 x 1.800 x 1.411 mm
Χώρος αποσκευών 340 lt
Βάρος 1.560 kg

Μετρήσεις DRIVE