Συγκρίνουμε: Cupra Leon e-HYBRID vs Volkswagen Golf GTD

Συγκρίνουμε: Cupra Leon e-HYBRID vs Volkswagen Golf GTD

Μπορεί ένα Golf που καίει ντίζελ και ένα Leon που μπαίνει στην πρίζα να ξορκίσουν τη βενζινοβόρα φύση των hot hatch; Σαφώς και ναι, αρκεί να καταφέρεις να πείσεις ένα παραδοσιακό petrolhead πως υπάρχει η διαβάθμιση «ολίγον έγκυος».

Παρότι ευαισθητοποιημένοι σε θέµατα προστασίας του περιβάλλοντος, θα ήµασταν ευτυχείς εάν µπορούσαµε να παγώσουµε, έστω για λίγο, αυτό το συνεχές κυνήγι των χαµηλών ρύπων. Μια σταλιά έστω, µε απώτερο σκοπό την περιφρούρηση προτάσεων που αρέσκονται να σπαταλάνε βενζίνη για να χαρίζουν χαµόγελα. Μιας όµως που η αρίθµηση των προδιαγραφών Euro θα συνεχίσει να τραβά την ανηφόρα, είπαµε να ρίξουµε µία µατιά στις εναλλακτικές που ανοίγονται εµπρός µας. Μπορεί να υπάρξει hot hatch που να φροντίζει το περιβάλλον και ταυτόχρονα την τσέπη µας;

Κίνηση…
Ηλεκτροκίνηση και πετρελαιοκίνηση. Αυτό το «GTi» που δεν είναι ακριβώς GTi αλλά φέρνει προς τα εκεί. Και η αλήθεια είναι πως τις όσες φορές συγκινηθήκαµε, κοιτάζοντας εκείνο το 5,8 στη µέση κατανάλωση του Golf GTD, το ίδιο δάκρυ στέγνωνε γοργά, όταν δίπλα του αντικρύζαµε το µεγάλο, χορταστικό στροφόµετρο, µε την κόκκινη περιοχή στις 4.500 rpm. Και αν πάλι αναρωτιέστε για το Cupra, ναι. Είναι όσο άγριο δείχνει. Με την προϋπόθεση πως για να εισπράξεις το όλο πακέτο, θα χρειαστείς και µια πρίζα…

Με το χέρι στην καρδιά δεν µπορούµε να αποφασίσουµε πώς θα πρέπει να προχωρήσει µία τέτοια σύγκριση. Και µάλλον ούτε πού θα καταλήξει. Ο λόγος για δύο γρήγορα χάτσµπακ, τα οποία ακολουθούν τη δική τους φιλοσοφία κίνησης. Στο εάν έχουν την ισχύ, η απάντηση είναι πως αναµφίβολα την έχουν. Συνοδεύονται όµως και από µερικές ιδιαιτερότητες σε σχέση µε ένα κλασικό GTi. Γιατί σε καµία περίπτωση δεν µπορείς να έχεις και την πίτα τελείως αφάγωτη και το σκύλο εντελώς χορτάτο. Για να µετακινηθείς µε ένα κλάσµα του κόστους που θα απαιτούσε ένα κλασικό βενζινοκίνητο hot hatch, θα πρέπει να κάνεις µερικές υποχωρήσεις σε άλλους τοµείς. Και αυτές έγκεινται στη διακριτική ευχέρεια του καθενός να τις σταθµίσει, στην τελική του ετυµηγορία. 

GTD vs Cupra

Το CUPRA Leon e-HYBRID και το Volkswagen Golf GTD είναι δύο µοντέλα µε κοινή καταγωγή που χρησιµοποιούν το ίδιο πάτωµα. Και όµως, τα κοινά στοιχεία τους τελειώνουν εδώ. Άντε και σε µερικούς διακόπτες στο εσωτερικό. Το πρώτο χρησιµοποιεί ένα συνδυασµό plug-in hybrid συστήµατος κίνησης, αποτελούµενο από ένα θερµικό κινητήρα 1.4 TSI µε 150 ίππους και ένα ηλεκτρικό µοτέρ 116 PS. Ο συνδυασµός των οποίων δίνει µέχρι και 245 PS. Το Golf από την άλλη φορά έναν δίλιτρο TDI µε 200 PS και 400 Nm, όση ακριβώς αποδίδει και το Leon. 

Για το µάτι, τα πράγµατα είναι εύκολα. Εάν προτιµάς το αυτοκίνητο να βγάζει κακία στον δρόµο, η πρόταση της CUPRA αποτελεί µονόδροµο. Πιο αιχµηρό σε γραµµές, µε 19άρηδες τροχούς και δύο διπλές µπούκες πίσω, να αγκαλιάζουν ένα µικρό αεροδυναµικό διαχύτη. Ο γκρι/µπρονζέ χρωµατικός συνδυασµός δεν είναι κάτι που βλέπεις κάθε µέρα. Ίσως όχι ο πιο εύκολος για να χωνέψεις, αλλά πολύ ιδιαίτερος σίγουρα.

Εάν πάλι το ζητούµενο είναι να µη δίνεις στόχο, το GTD είναι ό,τι καλύτερο. Κάνα δύο µαύρες λεπτοµέρειες, µία πιο επιθετική κυψελοειδής µάσκα, µία διπλή χρωµιωµένη εξάτµιση πίσω και το κλασικό κροτάλισµα του ντίζελ στο ραλαντί… Στον δρόµο δεν θα περάσει απαρατήρητο, µήτε και θα ξεσηκώσει τα πλήθη. Κλασικό Volkswagen, δηλαδή.

Επειδή όµως κάτι τέτοια µοντέλα τα παίρνουµε για να τα οδηγούµε εµείς και όχι για να τα µοστράρουµε στους άλλους (ή τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε), πάµε να δούµε τι λένε και από µέσα. Αναφορικά µε τη θέση οδήγησης, το Leon δείχνει να παίρνει βραχεία κεφαλή. Το µπάκετ αγκαλιάζει κάπως καλύτερα τον οδηγό σε σχέση µε αυτό του Golf, ενώ και οπτικά δείχνει πιο όµορφο. Αµφότερα πάντως προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη και σχετική άνεση για να µην κουράζεσαι ιδιαίτερα σε µία πιο µεγάλη βόλτα.

GTD vs Cupra

Το τιµόνι µε τη σειρά του, αποτελεί παραλλαγή στο ίδιο έργο. Flat bottomed, µε σωστή διάµετρο και πάχος στεφάνης. Με µικρή διαδροµή από άκρη σε άκρη χάρη στο µεταβλητό βήµα της κρεµαγέρας, αλλά και µε διακόπτες αφής που δεν ενθουσιάζουν σε αίσθηση και -κυρίως- ακρίβεια χειρισµού. Αυτό του Golf δίνει µία σχετικά βαριά αίσθηση στην καθηµερινότητα, ενώ και ο κύκλος στροφής θα µπορούσε και να είναι µικρότερος. Εκείνο του Leon πάλι, δείχνει ελαφρά πιο γρήγορο και ευχάριστο σε αίσθηση, χωρίς ωστόσο να υπερτερεί απαραίτητα σε ακρίβεια. Οπότε θα λέγαµε πως είναι θέµα προτίµησης, δίνοντας όµως ελαφρύ προβάδισµα στην πιο fun-to-drive προσέγγιση του CUPRA.

Επόµενη αίσθηση, η ακοή. Πατώντας το µπουτόν της εκκίνησης στη µία περίπτωση δεν ακούς τίποτα. Στην άλλη, έρχεται στα αυτιά ο γνωστός ήχος ενός ντίζελ που δεν προσπαθεί να κρύψει την ταυτότητά του. Ευτυχώς, η κατάσταση βελτιώνεται όσο ανεβαίνουν οι στροφές. Η χροιά του GTD βαραίνει γρήγορα και, παρότι δεν πρόκειται να τον ακούσει κανείς να γυρίζει σε παλαβό ρυθµό, το τελικό αποτέλεσµα θα βγάλει µια βαρβατίλα. Τέτοια που να ερεθίζει τον οδηγό χωρίς να ξεσηκώνει τον κόσµο στο πόδι.

Το Leon πάλι είναι πιο διακριτικό. Και αυτό διότι τα 116 άλογα του ηλεκτροκινητήρα -και πολύ περισσότερο τα 330 Nm- επιτρέπουν στο αυτοκίνητο όχι µόνο να κινείται αλλά και να επιταχύνει ζωηρά σε αµιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Έτσι, για να ακούσει κάποιος το θερµικό µοτέρ θα πρέπει είτε αδειάσει την µπαταρία του υβριδικού συστήµατος είτε να πατήσει βαθιά το δεξί πεντάλ. Και τότε, η ηχητική υπόκρουση του συνόλου θα ακουστεί πιο προκλητική από αυτή του ανταγωνιστή του.

GTD vs Cupra

Ο πόλεµος των κόσµων
Αρχίζετε να αναγνωρίζετε ένα µοτίβο εδώ; Ε, έτσι θα κυλίσει το πράγµα και στη συνέχεια. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, ο συνδυασµός e-HYBRID του ενός αποδεικνύεται σαφώς καλύτερος για όποιον θέλει οικονοµία στην καθηµερινότητα και παράλληλα µπορεί να συµµορφωθεί µε τη λογική της φόρτισης κάθε µία µε δύο ηµέρες. Ο συσσωρευτής των 10,8 kWh επαρκεί για µία ρεαλιστική αυτονοµία που ξεπερνά τα 60 km, µε προσεκτική χρήση. Ήτοι, κάνεις τη δουλειά σου µε 2-3 ευρώ/100 km! Και εάν χρειαστεί να κινηθείς χωρίς ρεύµα, καις σηµαντικά κάτω από 7 lt/100 km.

Για όποιον θεωρεί εαυτόν ορθολογιστή και δεν είναι ο ορισµός του θερµόαιµου, τα παραπάνω ακούγονται και είναι υπέροχα. Εάν ωστόσο το δεξί πόδι είναι µόνιµα βαρύ και ασήκωτο, η περίπτωση του να αδειάσει τελείως η µπαταρία και να µείνεις µε τους 150 PS του 1.400άρη αντί για τους 245 του υβριδικού συστήµατος δεν αποκλείεται εντελώς. Αφορά βέβαια σε συνθήκες πρακτικά ακραίες και σίγουρα εκτός του πολιτικά ορθού, οπότε σε καθηµερινές συνθήκες έχεις τη µέγιστη ισχύ που ψάχνεις αφού το σύστηµα προλαβαίνει να φορτίσει την µπαταρία αρκετά. Στη χειρότερη για τη δυνατή γκαζιά που χρειάζεται για να προσπεράσεις αστραπιαία.

Το GTD ακολουθεί την πολύ απλούστερη λογική του WYSIWYG (What You See Is What You Get). Εδώ οι 200 ίπποι παραµένουν αναλλοίωτοι σε κάθε µα κάθε περίπτωση. Μόνο που αν κινείσαι νορµάλ, εκεί κάπου χαµηλά, στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10” θα διαβάζεις τιµές γύρω στα 5,8 lt/ 100 km. Εάν το πιέσεις, η τιµή αυτή θα ανέβει προς τα δέκα λίτρα, χωρίς όµως να µπορεί να τα διατηρήσει εύκολα τόσο ψηλά, για κανένα λόγο.

GTD vs Cupra

Και κάπου εδώ φτάνουµε και στο κοµµάτι της οδικής συµπεριφοράς. Ώρα να θέσουµε µία επιπλέον παράµετρο που θα πρέπει κάποιος να αναλογιστεί σοβαρά. Εάν θέλει να κινείται σβέλτα χοντρικά µέχρι τα 130 km/h ή πάνω από αυτά. Ας το πιάσουµε όµως από την αρχή. Για το µεν Cupra, η αµεσότητα στην απόκριση του δεξιού πεντάλ, σε συνδυασµό µε την πιο ανάλαφρη αίσθηση που δίνει ως σύνολο, σε κάνουν να χαίρεσαι ακόµα και µε τα απλά πράγµατα. Παρότι αµφότερα τα αυτοκίνητα φορούν τα ίδια ακριβώς λάστιχα, Bridgestone Potenza S005 διάστασης 235/35 R19, η µούρη του Leon ξεκολλάει πιο εύκολα και σου επιτρέπει να παίζεις µε την υποστροφή, διατηρώντας όµως πάντα εύκολα τον έλεγχο.

Η κλίση είναι µικρή και δεν επηρεάζει ούτε τη δυναµική συµπεριφορά του αυτοκινήτου ούτε τον ψυχισµό του οδηγού. Η ρύθµιση είναι σφιχτή και, παρότι ο θόρυβος κύλισης είναι αισθητός, η ανάρτηση δεν τερµατίζει σε λακκούβες περνώντας µε χιλιόµετρα. Πράγµα που στο GTD συµβαίνει πιο συχνά µε τη συνοδεία ηχητικής διαµαρτυρίας που δεν είναι πολύ ευχάριστη. Τα φρένα του CUPRA πάλι είναι πιο χορταστικά πίσω σε διαστάσεις και µε οριακά καλύτερη αίσθηση στο πεντάλ. Η απόδοσή τους δεν δείχνει να επηρεάζεται από fading και έχουν πολλή δύναµη. Ακόµα κι έτσι πάντως, το σύστηµα πέδησης του Golf δίνει λίγο ακόµα καλύτερα νούµερα. Ενδεικτικά, από τα 100 km/h σε πλήρη στάση, το πρώτο απαιτεί 36,5 m, ενώ το δεύτερο 36,1.

Ένα ακόµα θετικό έχει να κάνει µε τον βενζινοκινητήρα που είναι αρκετά ρωµαλέος σε τράβηγµα από τις χαµηλές στροφές και συνεχίζει µέχρι πιο ψηλά. Και αυτό σώνει σε ένα βαθµό την παρτίδα στην υψηλή ταχύτητα όπου η συνδροµή του ηλεκτροκινητήρα περιορίζεται για λόγους οικονοµίας της ηλεκτρικής ενέργειας. Υπάρχει επιπλέον δύναµη όταν πατάς τέρµα το γκάζι αλλά όχι για πολύ και τότε µένεις µε τους 150 θερµικούς ίππους.

Το GTD, µε τη σειρά του, µπορεί να είναι πιο αδύναµο από το CUPRA των 245, όµως οι 200 ίπποι του είναι σε κάθε περίπτωση εκεί. Η αίσθηση στα χέρια του οδηγού, ακόµα και από την επιτάχυνση, είναι πιο αποστειρωµένη. Στα νούµερα όµως, η βραχεία κεφαλή υπέρ του Leon, µέχρι τα 100 km/h, αντιστρέφεται από εκεί και πάνω. Εδώ δεν θα σου επιτραπεί να παίξεις, όπως µε το Cupra. Το Golf προτιµά τις καθαρές γραµµές, γλιστρά λιγότερο και δείχνει κατά τι πιο βαρύ και αργό στο χειρισµό του. Όλο αυτό όµως είναι περισσότερο θέµα αίσθησης παρά απόδοσης. Ανάλογα µε το οδηγικό mode που θα επιλεγεί, µεταβάλλει και αυτό τον χαρακτήρα του. Παράλληλα, χάρη στην ανάρτηση DCC µπορεί κάποιος να διαλέξει Individual και να βρει την ιδανική σκληρότητα σε µια από τις 15 διαφορετικές ρυθµίσεις, έχοντας το απαραίτητο fine tuning για όλα τα γούστα.

Βραχεία κεφαλή παίρνει το µοντέλο της Volkswagen και σε ό,τι έχει να κάνει µε το κιβώτιο ταχυτήτων. Αµφότερα εφοδιάζονται µε µονάδα διπλού συµπλέκτη DSG. Στην περίπτωση του Cupra όµως, µιλάµε για 6άρι, το οποίο έχει µεγάλο κενό µεταξύ 3ης και 4ης σχέσης. Οι Γερµανοί από την άλλη χρησιµοποιούν 7άρι µε πιο οµαλή κλιµάκωση, εξίσου γρήγορες αλλαγές, αλλά και µε ένα µικρό χούι: Να χρειάζεται λίγα µέτρα αφού ξεκινήσεις µέχρι να δέχεται χειροκίνητες αλλαγές από τα paddles στο τιµόνι.

GTD vs Cupra

Η άλλη πλευρά
Αλλάζοντας τώρα θέµα, σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων, οι προσφερόµενες διαστάσεις του σαλονιού παραµένουν ευθέως ανάλογες. Στο διαµέρισµα των αποσκευών ωστόσο, η ύπαρξη του συσσωρευτή στο Cupra περιορίζει αρκετά το ύψος και -κατ’ επέκταση- τη συνολική χωρητικότητα σε λίτρα.

Αναφορικά µε τα συστήµατα ψυχαγωγίας και πληροφοριών, αµφότερα τα αυτοκίνητα διαθέτουν µεγάλο, ψηφιακό πίνακα οργάνων, καθώς και χορταστική οθόνη αφής στο κέντρο του ταµπλό. Ωστόσο, το user interface της Volkswagen είναι πιο εύκολο στο χειρισµό του και αποσπά λιγότερο τον οδηγό από το έργο του. Στον αντίποδα, ρίχνοντας µία µατιά στο επίπεδο του εξοπλισµού, το ελαφρά ακριβότερο σε αρχική τιµή Cupra είναι πιο πλήρες.

Πού καταλήγουµε; Αρχικά στο γεγονός πως κανένα από τα δύο µοντέλα δεν έχει φτιαχτεί για εκείνον που ζει για να στρίβει και να καίει λάστιχα. Οπότε εάν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία, µάλλον θα έπρεπε να έχετε σταµατήσει εδώ και ώρα την ανάγνωση του εν λόγω συγκριτικού. Την λύση για εσάς δίνουν µε παραπλήσια χρήµατα το δίλιτρο CUPRA των 300 PS και το Golf GTI των 245.

Εάν πάλι ορθά θεωρείτε πως φτάσατε ως εδώ, ήρθε η ώρα να διαλέξετε σε ποια κατηγορία ανήκετε. Εφόσον αναζητάτε ένα hot hatch που να προσφέρει όσο το δυνατόν περισσότερα µε τις λιγότερες υποχωρήσεις, το GTD σας κλείνει το µάτι. Αν πάλι το ζητούµενο είναι η απόλυτη οικονοµία στη χρήση -και είσαστε διατεθειµένος να τηρείτε ευλαβικά την όλη διαδικασία της φόρτισης- ε, το Leon θα δώσει έναν πιο οικολογικό τόνο στην καθηµερινότητα.


Cupra Leon e-HYBRID

GTD vs Cupra

Τιμή Από €38.990
Τεχνολογία PHEV, Κινητήρας βενζίνης 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός Ηλεκτρικό μοτέρ 85 kW (116 PS), Συνδυαστική απόδοση 245 PS/5.000-6.000 rpm, 400 Nm/1.550-3.500 rpm, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,7”
0-160 km/h 16,8”
0-400 m 14,9” @ 152,6 km/h
0-1.000 m 27,3” @ 191,6 km/h
50-80 km/h 2,3”
80-110 km/h 2,4”
110-140 km/h 4,5”
Φρένα 100-0 km/h 36,5 m
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση 3,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 30 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.398 x 1.799 x 1.467 mm
Χώρος αποσκευών 270-1.191 lt
Βάρος 1.671 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
 

Volkswagen Golf GTD

GTD vs Cupra

Τιμή Από €37.000
Τεχνολογία, Κινητήρας βενζίνης 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, κοινή γραμμή τροφοδοσίας, απόδοση 200 PS/3.000 rpm, 400 Nm/1.750-3.500 rpm, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,1”
0-160 km/h 16,5”
0-400 m 15,2” @ 153,5 km/h
0-1.000 m 27,4” @ 196,2 km/h
50-80 km/h 2,6”
80-110 km/h 2,7”
110-140 km/h 4,3”
Φρένα 100-0 km/h 36,1 m
Τελική ταχύτητα 245 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 137 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.287 x 1.789 x 1.478 mm
Χώρος αποσκευών 381-1.237 lt
Βάρος 1.422 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube