Toyota RAV4 2.0 D-4D

Toyota RAV4 2.0 D-4D

Η έκδοση του RAV4 με το δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα και την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς συγκεντρώνει ένα εξαιρετικά μεγάλο μέρος του ενδιαφέροντος

Η μεγέθυνση του νέου RAV4 σε σχέση με το προηγούμενο «κάνει μπαμ». Το ίδιο και ο πιο κομψός, δυναμικός χαρακτήρας.

Είναι σαφές ότι το αυτοκίνητο, που έκανε αίσθηση το 1994 κι από τότε πούλησε 4,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα, έχει πλέον μεγαλώσει κυριολεκτικά και μεταφορικά. Θα μπορούσες να πεις ότι πρακτικά έχει αλλάξει ρότα, ώστε να συνεχίσει να δίνει το κάτι παραπάνω στους αγοραστές.

Καλύτερο στις ρεπρίζ
Το RAV4 2.0 D-4D φορά ένα νέο δίλιτρο κινητήρα 124 ίππων στη βάση της πετρελαιοκίνητης γκάμας του και στέλνει τη δύναμή του μόνο στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός 6αριού χειροκίνητου κιβωτίου με λεβιέ με γλυκό κούμπωμα. Όσον αφορά τις επιδόσεις, το Toyota RAV4 2.0 D-4D κινείται στο μέσο όρο της κατηγορίας στις επιταχύνσεις από στάση. Αντίθετα στις ρεπρίζ, η κλιμάκωση του σασμάν το βοηθά να τα πηγαίνει καλύτερα από το μέσο όρο: 110-140 km/h με 6η σε 12,5”.

Στο φρενάρισμα, το RAV4 είναι οριακά καλό, με 40,5 m για τα 100-0 km/h. Πάντως δε δυσκολεύεται με το βάρος του και οι τέσσερις δίσκοι δεν κουράζονται εύκολα.

Οδηγώντας το, καταλαβαίνεις αμέσως ότι το RAV4 μεγάλωσε. Εξακολουθεί να ακούει με ζωντάνια -για τα δεδομένα της κατηγορίας- ό,τι του λες και το τιμόνι παραμένει άμεσο και ακριβές, αλλά γέρνει περισσότερο από το προηγούμενο και το εμπρός μέρος υποκύπτει ευκολότερα στην υποστροφή όταν το πιέζεις. Το αποτέλεσμα είναι να ενεργοποιείται εύκολα ο πολύ αποτελεσματικός έλεγχος της ευστάθειας.

Κύλιση κορυφής
Εκεί που έχει γίνει το μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για το νέο RAV4 είναι στην άνεση και στην κύλιση. Η εμπρός ανάρτηση έχει άριστη απορροφητικότητα ακόμα και σε μεγάλες λακκούβες, ενώ η πίσω λειτουργεί πολύ πιο σωστά και το κυριότερο χωρίς πια να χτυπά στα εγκάρσια κοψίματα της ασφάλτου. Θα το έλεγες κορυφαίο εάν δεν είχες για μέτρο σύγκρισης το VW Tiguan 2.0 TDI, η ανάρτηση του οποίου έχει υποδειγματική ποιότητα λειτουργίας.

Στην εθνική, το RAV4 2.0 D-4D είναι εξαιρετικό. Ο θόρυβος είναι ελάχιστος και η κύλισή του ποιοτική, με πολύ καλή σταθερότητα και τον πλάγιο άνεμο να μην επηρεάζει ανησυχητικά την πορεία του. Σε αστικό περιβάλλον, το RAV4 παρκάρει σχετικά εύκολα για το μεγάλο μήκος του και ελίσσεται ακόμα καλύτερα στα στενά, καθότι το τιμόνι του κόβει πολύ.

Στην ευρυχωρία, η υπεροχή του RAV4 έναντι του ανταγωνισμού είναι χαώδης. Στο πίσω κάθισμα ακόμα και τρεις μεγαλόσωμοι ενήλικοι χωρούν με άνεση και για τα μπαγκάζια τους υπάρχουν διαθέσιμα 547 λίτρα. Και μάλιστα με τεράστιο άνοιγμα φόρτωσης, το κατώφλι του οποίου σύμφωνα με την Toyota είναι το πιο χαμηλό από όλα τα αυτοκίνητα αυτού του είδους.

Μοδάτο και cool
Η σχεδίαση της καμπίνας στο νέο RAV4 έχει εκμοντερνιστεί σφόδρα. Ανέκαθεν είχε νεανικό αέρα, όμως η νέα γενιά έχει κάνει ένα βήμα παραπάνω. Το ταμπλό έχει κάτι διαφορετικό να πει, με δύο επίπεδα που το δείχνουν λιγότερο ογκώδες από όσο είναι στην πραγματικότητα.

Η βασική εργονομία είναι καλή, στα πλούσια εξοπλισμένα RAV4 όμως υπάρχουν λάθη: Ο διακόπτης που ανοιγοκλείνει την ηλεκτρική πίσω πόρτα, εκείνος για τους αισθητήρες παρκαρίσματος κι εκείνος για το σύστημα αποφυγής της ακούσιας αλλαγής λωρίδας είναι σε λάθος θέση.

Παράπονα υπάρχουν και από την ποιότητα του πλαστικού στο επάνω μέρος του ταμπλό. Είναι σκληρά και με υφή όχι όσο ακριβή περιμένεις. Η αίσθηση που παίρνεις πάντως είναι όσο στιβαρή θέλεις, χάρη στην πολύ καλή συναρμολόγηση. Βελτιωμένη είναι και η θέση οδήγησης που πλέον αποτελεί το μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία. Και πολλές ρυθμίσεις έχει και όσο ψηλή πρέπει είναι, και πολύ αναπαυτικό κάθισμα έχει.

Τέλος, η ορατότητα δεν σου δημιουργεί πρόβλημα και από πρακτικότητα, το RAV4 τα πηγαίνει περίφημα. Έχει θήκες παντού, εύκολο μπες βγες και τα μαρσπιέ του καλύπτονται πλήρως από την πόρτα και δεν λερώνονται άρα και δεν σε λερώνουν.

Στην Ελλάδα του 2013 ενίοτε κοστίζει περισσότερο να έχεις δίλιτρο αυτοκίνητο, απ’ ό,τι να το χρησιμοποιείς. Κι αυτό λίγο έχει να κάνει με το ετήσιο τεκμήριο των 8.800 ευρώ που πρέπει να καλύπτεις ή τα τέλη κυκλοφορίας. Έτσι κι αλλιώς, τα €140 που χρειάζεται να καταβάλλεις ετησίως για το RAV4 είναι πολύ χαμηλό ποσό για τέτοια αυτοκίνητα. Η σταγόνα που ξεχειλίζει τον ωκεανό της γκρίνιας είναι τα 440 ευρώ της έκτακτης (που έγινε μόνιμη) εισφοράς. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, σκεφτείτε ότι είναι τα 2/3 απ' όσο στοιχίζει σε service το RAV4 για τα τρία πρώτα χρόνια.

Από την κατανάλωση πάντως σίγουρα δε θα έχετε παράπονο. Το RAV4 των 124 ίππων αρκείται σε 7,2 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 km. Για οικονομία στην πόλη διαθέτει πολύ καλό σε λειτουργία σύστημα stop/start, ενώ αξίζει να ξέρετε ότι το RAV4 το οδηγείς οικονομικά με ελάχιστη προσπάθεια.

Live ή Active
Φτηνό στην αγορά του πάντως, δεν το λες: Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση του νέου RAV4 ονομάζεται Live και ξεκινά από τα 29.050 ευρώ. Κάθε RAV4 με αυτό τον κινητήρα πάει πακέτο με το όφελος της απόσυρσης, αυτό όμως είναι κάτι που λίγο πολύ ισχύει γενικότερα στην αγορά. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει αρκετές ελλείψεις στον εξοπλισμό άνεσης, έτσι ώστε να στραφείς στην Active που με 31.300 ευρώ έχει ό,τι θελήσεις: Αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, cruise control, αισθητήρας βροχής και φωτός, προβολείς ομίχλης και σύστημα πολυμέσων με θύρα USB και Bluetooth.

Στον εξοπλισμό ασφάλειας, το RAV4 διαθέτει επτά αερόσακους (ο έβδομος για τα γόνατα του οδηγού), ESP, στηρίξεις παιδικού καθίσματος isofix στο πίσω κάθισμα, ακόμα και αισθητήρες πίεσης των ελαστικών. Σημαντικά υψηλότερη σε σχέση με το μέσο όρο του ανταγωνισμού είναι και η εγγύηση για τα μηχανικά μέρη. Το RAV4, όπως και κάθε Toyota, καλύπτεται επί 6ετία -τρία εργοστασιακά και τρία από την Toyota Hellas.

Στο τυποποιημένο κόστος χρήσης των DRIVE/AUTOCAR που καλύπτει τριετία και για 15.000 διανυόμενα km κατ’ έτος, θα κληθείτε να καταβάλλετε για ντίζελ €4.147, για service €618, για τέλη κυκλοφορίας €419 και για πάγια έξοδα €2.591. Αυτά αθροίζουν €7.775 σε σύνολο, αντιστοιχώντας σε €216/μήνα.

Τι λέει το DRIVE
Με τεράστια καμπίνα, ραφιναρισμένο προφίλ, αποδεκτές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, το νέο Toyota RAV4 2.0 D-4D ήρθε για να ικανοποιήσει τον οικογενειάρχη που δεν χρειάζεται την τετρακίνηση και το καταφέρνει απόλυτα.
Τιμή από € 29.050
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός ντίζελ, 124 PS/3.600 rpm, 31,6 kgm/1.600-2.400 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 8,1”
0-100 km/h 11,6”
0-120 km/h 17,1”
0-140 km/h 24,0”
0-160 km/h 35,9”
0-400 m 18,2”
0-1.000 m 33,4”
30-50 km/h με 3η 3,5”
50-80 km/h με 4η 6,4”
80-110 km/h με 5η 8,5”
110-140 km/h με 6η 12,5”
100-0 km/h 40,5 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 7,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 127 gr/km
Διαστάσεις 4.570 x 1.850 x 1.660 mm
Βάρος 1.570 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube