Toyota RAV4 2.0

Toyota RAV4 2.0

Μεγάλωσε, άλλαξε ντιζάιν, έγινε πιο φουτουριστικό, αλλά εκεί που έχει σημασία, στην τέταρτή του γενιά, έχει παραμείνει το γνωστό, πετυχημένο RAV4.

Η ιστορία του RAV4 κοντεύει να κλείσει σχεδόν δυο δεκαετίες, γεγονός που από μόνο του αποκαλύπτει ένα μεγάλο κομμάτι της πραγματικότητας. Η Toyota πρωτοπόρησε εξελίσσοντας ένα διασκεδαστικό 4x4 και έπειτα έχτισε πάνω στην επιτυχία της, εδραιώνοντας το μοντέλο. Πλέον, στη συνείδηση όλων μας, το RAV4 είναι ένα ικανό, ευρύχωρο και αξιόπιστο τετρακίνητο, με πολυδιάστατο χαρακτήρα. Βέβαια αντιμετωπίζει ένα συνεχώς ανοδικό ανταγωνισμό, ποσοτικά και ποιοτικά.

Πιο… SUV
Αν παρατηρήσεις την κάθε αλλαγή γενιάς, διέπεται από μια βασική ιδέα, μια μεγάλη αλλαγή. Εδώ, η κύρια διαφορά προκύπτει από την αύξηση των εσωτερικών και των εξωτερικών διαστάσεων. Το συνολικό μήκος φτάνει τα 4,57 m, κερδίζοντας 20,5 cm και το πλάτος είναι τρεις πόντους μεγαλύτερο. Βέβαια, την πιο σημαντική διαφορά για τους χώρους στο εσωτερικό την κάνει το κατά δέκα πόντους μεγαλύτερο μεταξόνιο, που ανεβαίνει κατηγορία στα 2,66 m.

Σχεδιαστικά έχει αλλάξει ακόμα περισσότερο, προσαρμόζοντας την αισθητική του με τη νέα «γλώσσα» της Toyota, που έχει ήδη αρχίσει να γίνεται μόδα γύρω μας, στο νέο Auris. Πέρα από τη μάσκα, οι πιο χτυπητές λεπτομέρειες είναι στους αεροδυναμικούς καθρέπτες και στα επίπεδα πίσω φανάρια. Γενικά έχει δοθεί πολλή προσοχή στην αεροδυναμική απόδοση, καθώς μέχρι και το πάτωμα έχει ειδική σχεδίαση. Το RAV4 αποκτά περισσότερο οικογενειακό προσανατολισμό, όμως χωρίς να θυσιάζει τις βασικές αξίες του.

Εξακολουθεί να προσφέρει στους επιβάτες μια φιλόξενη και ευρύχωρη καμπίνα. Στις πίσω θέσεις θα χωρέσουν άνετα τρεις ενήλικοι, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός περιορισμός για τα γόνατα ή να δημιουργεί πρόβλημα το τούνελ της μετάδοσης. Η θέση οδήγησης είναι βελτιωμένη σε γεωμετρία και εξακολουθεί να δίνει πολύ καλή ορατότητα. Το ντιζάιν είναι εντελώς καινούργιο και προκλητικό, όμως χωρίς κάποια παραφωνία ή εργονομική ατέλεια.

Το μεσαίο τμήμα του ταμπλό με τη δερμάτινη επένδυση κερδίζει τις εντυπώσεις και σε συνδυασμό με το δερμάτινο τιμόνι και το λεβιέ, δίνει βαθμούς στην απτή ποιότητα του RAV4. Κατά τα λοιπά, τα σκληρά πλαστικά κυριαρχούν από τη μέση της κονσόλας και κάτω, με look ανθρακονήματος γύρω από το λεβιέ ταχυτήτων, αλλά και στους διακόπτες των παραθύρων.

Ο χώρος αποσκευών είναι χορταστικός, με συνολική χωρητικότητα 547 lt και με ηλεκτρική πίσω πόρτα. Για τους λάτρεις των γκάτζετ, απλώς αναφέρω ότι πλέον υπάρχει διαθέσιμη ειδοποίηση σε περίπτωση αλλαγής λωρίδας, σύστημα ενημέρωσης για τις τυφλές γωνίες, καθώς και το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch στην οθόνη υγρών κρυστάλλων.

Κλασικά εικονογραφημένα
Ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης μοιάζει να έχει μείνει πίσω από το κύριο ρεύμα της εποχής. Η πλειονότητα του ανταγωνισμού κινείται προς υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, όμως η Toyota επιμένει στο συγκεκριμένο, βελτιώνοντάς τον στα σημεία. Πλέον έχει μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων Valvematic, διπλό μεταβλητό χρονισμό Dual VVT-I, μεταβλητό μήκος στην πολλαπλή εισαγωγής και αντλία λαδιού μεταβλητού φορτίου.

Όλα αυτά έχουν βελτιώσει την οικονομία καυσίμου και την απόδοση. Όμως ακόμα και έτσι, αποτελεί ένα από τα αδύναμα σημεία του νέου RAV4. Σε πραγματικές συνθήκες, η μέση κατανάλωση είναι κοντά στα 10 lt/100km, ενώ οι επιδόσεις απέχουν από την κορυφή της κατηγορίας.

Το χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων έχει καλή κλιμάκωση για χρήση δρόμου, όμως στο χώμα του λείπει το νεύρο στο ξεκίνημα και η ροπή από χαμηλά. Συγκεκριμένα, περνώντας από τις δοκιμές του Supertest και σε απότομες κλίσεις, το μόνο που θα κάνεις αν επιμείνεις, είναι να κουράσεις το συμπλέκτη με περιττά πατιναρίσματα.

Αθλητής, ηλεκτρονικά κρυμμένος
Η επαφή του νέου RAV4 με το δρόμο ακολουθεί σχεδόν την ίδια λογική με την προηγούμενη γενιά, με αλλαγές στην τελική «συνταγή». Έτσι, έχουμε γόνατα McPherson εμπρός και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, με τις ρυθμίσεις να έχουν ως κύριο στόχο την βέλτιστη άνεση των επιβατών και την καλή πληροφόρηση στο τιμόνι.

Οι αντιστρεπτικές έχουν μεγαλύτερη διάμετρο εμπρός και πίσω, για μικρότερη κλίση στις στροφές και στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και καλύτερη κατευθυντικότητα του εμπρός μέρους, ενώ τα όλα τα σάιλεντμπλοκ έχουν βελτιωθεί έτσι ώστε φιλτράρουν όσο το δυνατόν περισσότερο «θόρυβο» από το δρόμο.

Το σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτρική υποβοήθηση, η οποία σε χαμηλές ταχύτητες είναι και αρκετά έντονη, κάνοντας πολύ ξεκούραστες τις μανούβρες. Το τελικό αποτέλεσμα έχει πολύ καλή ακρίβεια και λεπτομέρεια γύρω από την ευθεία, χωρίς ωστόσο να «διαβάζει» το δρόμο στον οδηγό. Σε σπορ ρυθμό οδήγησης καταρχήν ξεχωρίζει η σαφώς καλύτερη θέση, με το πιο κάθετα τοποθετημένο τιμόνι.

Οι αντιδράσεις του RAV4 είναι πιο άμεσες από το μέσο όρο της κατηγορίας των SUV, αλλά δεν το κάνουν να ξεχωρίζει. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το VSC δεν αφήνει το RAV4 να γλιστρήσει, ενεργώντας έγκαιρα και όχι τόσο διακριτικά, επαναφέροντας την τάξη. Η διαφορά στον ηλεκτρονικό έλεγχο της τετρακίνησης από το Integrated Dynamic Drive System στην ουσία δεν γίνεται αισθητή, αφού ο κινητήρας δεν έχει τόση πολλή ροπή. Ενδεχομένως στο 2.2 D-4D να είναι πιο εμφανής η αλλαγή στη γωνία στροφής ύστερα από κάθε apex.

Με δεδομένα από αρκετά χιλιόμετρα μέτριου χωματόδρομου και αρκετά περισσότερα στο αστικό οδικό δίκτυο, η εντύπωση που μένει είναι πως η ανάρτηση φιλτράρει σωστά τις μικρές ανωμαλίες, εξασφαλίζοντας πολύ καλή άνεση και σταθερή επαφή με το δρόμο. Όμως όσο ο χωματόδρομος γίνεται πιο δύσβατος ή οι λακκούβες της ασφάλτου βαθαίνουν, το χτύπημα από την ανάρτηση αυξάνεται δυσανάλογα. Στον περιορισμό της άνεσης, σαφώς παίζουν το ρόλο τους και οι μεγάλες ζάντες 18 ιντσών.
 
Γράφει ιστορία;
Άραγε θα έχει εξίσου μεγάλη επιτυχία; Θα συνεχίσει την πετυχημένη ιστορία του; Είναι αδιαμφισβήτητο ότι με την αρχική τιμή στα €27.350, η Toyota με το RAV4 σου δίνει «πολύ» αυτοκίνητο. Για να καλύψεις τις ανάγκες μιας μεγάλης οικογένειας, για την εκδρομή, ίσως και για το βουνό. Με εξαιρετική ασφάλεια, ευχάριστη οδική συμπεριφορά, μοναδικό after sales και 6ετή εγγύηση μηχανικών μερών. Όμως από εκεί και πέρα, για πολλούς οι κινητήρες άνω των δύο λίτρων είναι απαγορευτικοί, ενώ και οι επιδόσεις του δεν ενθουσιάζουν όποιον ψάχνει το κάτι παραπάνω.

Περισσότερα για το νέο Toyota RAV4 2.0, καθώς και οι επιδόσεις του στην πίστα 4x4 του DRIVE, στο τεύχος Νο 201 που κυκλοφορεί από 14/6.

Τι λέει το DRIVE
Η τιμή του είναι απολύτως λογική, όμως η παρούσα φορολογική αστάθεια και ο 2λιτρος κινητήρας βενζίνης μάλλον δε δημιουργούν το καλύτερο περιβάλλον για τις πωλήσεις του. Θα το διάλεγα, για να μπορώ να φορτώσω ένα ολόκληρο νοικοκυριό, για την ευχάριστη οδική συμπεριφορά του και γιατί μπορώ εξίσου εύκολα να το χρησιμοποιώ για τις καθημερινές μετακινήσεις.
Τιμή από € 27.350
Τεχνολογία 1.987 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, Valvematic, Dual VVT-i, 151 PS/6.200 rpm, 19,9 kgm/4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 7,3”
0-100 km/h 11,0”
0-120 km/h 15,7”
0-140 km/h 21,3”
0-160 km/h 31,2”
0-400 m 17,5”
0-1.000 m 32,2”
30-50 km/h με 3η 4,5”
50-80 km/h με 4η 8,7”
80-110 km/h με 5η 11,3”
110-140 km/h με 6η 21,4”
100-0 km/h 42,5 m
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 10,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 167 gr/km
Διαστάσεις 4.570 x 1.845 x 1.660 mm
Βάρος 1.590 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube