Toyota Auris 1.4 D-4D

Toyota Auris 1.4 D-4D

Ριζικά διαφορετικό από την πρώτη γενιά Auris, η δεύτερη είναι σαφώς αναβαθμισμένη σε κάθε τομέα

Ριζικά διαφορετικό από την πρώτη γενιά Auris, η δεύτερη είναι σαφώς αναβαθμισμένη σε κάθε τομέα.

Το νέο Auris χρειαζόταν μια ένεση δυναμισμού για να δελεάσει πιο ανήσυχους οδηγούς. Κάπως έτσι έγινε και κατέληξε σε ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα στα μικρά οικογενειακά και μάλιστα τη στιγμή που στην κατηγορία αντιστοιχεί κάτι λιγότερο από το 30% των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς.

Ο εξαιρετικός σε απόδοση και λειτουργία 1.4 D-4D των 90 PS, που γνωρίζουμε και από το Yaris, είναι ένα ιδιαίτερα μεστό μοτέρ στην κατηγορία των 1.400 κυβικών. Και δείχνει τέτοιος όχι τόσο από τη ροπή των 20,9 kgm, αλλά χάρη στο αρκετά σφιχτό 6άρι σασμάν με τον μέτριο στην ακρίβεια λεβιέ που είναι εφοδιασμένο το Auris. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι τα 0-100 km/h έρχονται σε 12,5” και τα 80-110 km/h με 4η σε 7,3”. Στο φρενάρισμα, το ντίζελ Auris σημειώνει μια εξαιρετική για την κατηγορία επίδοση, με απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 km/h σε 37,9 m.

Αλλαγή νοοτροπίας
Στο δρόμο, το Auris είναι πιο δυναμικό από ποτέ. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι έχει καλύψει ένα αξιοθαύμαστο μέρος από την ψαλίδα που το χώριζε από τα πιο σπορ μοντέλα της κατηγορίας, όπως η Alfa Romeo Giulietta, το Seat Leon, τo Ford Focus και το Renault Megane. Έχει γρήγορο τιμόνι με αρκετή ακρίβεια, καλό έλεγχο του βάρους του από την ανάρτηση και δίνει μια ευχάριστη αίσθηση, χωρίς να έχει αλλοιωθεί η ευκολία στην οδήγηση που χαρακτηρίζει κάθε Toyota. Παρότι σφιχτό, το Auris έχει παραπάνω από ικανοποιητική άνεση και κύλιση, κάτι που σε συνδυασμό με το ήσυχο μοτέρ συμβάλλει στις αθόρυβες και άνετες μετακινήσεις.

Στην καμπίνα, το Auris είναι πολύ προσεγμένο, αν και η ογκώδης αισθητική του δεν είναι σίγουρο ότι θα σου αρέσει. Τα υλικά του είναι σε καλό επίπεδο με τη συναρμολόγηση να βρίσκεται ακόμη πιο πάνω. Η θέση οδήγησης του Auris είναι ριζικά βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο και τώρα κάθεσαι χαμηλότερα και πολύ σωστά, με το τιμόνι και το κάθισμα να έχουν όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις. Στην εργονομία, το Auris είναι απλό και καθώς δεν διαθέτει κάποια οθόνη αφής δεν θα δυσκολέψει αρχικά όσους δεν είναι και πολύ εξοικειωμένοι με τέτοιου είδους τεχνολογίες.

Για όλη την οικογένεια
Η οικογένεια απαιτεί χώρους και αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για το Auris. Για τον οδηγό και το συνοδηγό ασφαλώς και δεν τίθεται ζήτημα. Το ίδιο ισχύει και για το πίσω μέρος της καμπίνας όμως, οπότε ακόμα και τέσσερις μεγαλόσωμοι ενήλικοι θα χωρέσουν χωρίς πρόβλημα.

Κανένα παράπονο για τα δεδομένα της κατηγορίας δεν προκύπτει ούτε από το πορτμπαγκάζ, που είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του Auris: 370 lt που επιτυγχάνονται μάλιστα με ρεζέρβα ανάγκης και όχι με κιτ επισκευής ελαστικού. Επιπλέον διαθέτει καλό άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα πρακτικά στοιχεία της καμπίνας, οι μπόλικες θήκες θα χωρέσουν όλα τα καθημερινά σας μικροπράγματα (κι ακόμα περισσότερα), ενώ η είσοδος και η έξοδος στο πίσω κάθισμα είναι πολύ εύκολη.

Η καλή σχέση τιμής/αξίας είναι ένα κύριο ζητούμενο σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων. Και το Auris το καλύπτει απόλυτα. Η έκδοση Life Eco του Auris 1.4 D-4D ξεκινά από τα 19.350 ευρώ, που με την έκπτωση των 900 ευρώ και την απόσυρση, γίνονται 17.490. Χωρίς δε το «Eco» που σημαίνει σύστημα stop/start και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, η τιμή πέφτει άλλα 400 ευρώ. Η επιλογή αυτή πάντως δε συμφέρει μακροπρόθεσμα, αφού προκύπτουν ετήσια τέλη κυκλοφορίας 98,1 ευρώ.

Ο εξοπλισμός του Auris 1.4 D-4D Life Eco προσφέρει επτά αερόσακους, ESP, κλιματισμό, θύρα USB, πλήρες ράδιο-CD και τους κλασικούς ηλεκτρικούς μηχανισμούς, αλλά όχι ζάντες αλουμινίου και φώτα ομίχλης. Στη κατανάλωση το Auris τα πάει καλά ανάμεσα στα αυτοκίνητα της κατηγορίας και κατά μέσο όρο χρειάζεται 5,9 lt/100 km.

Η προγραμματισμένη συντήρηση απαιτεί αλλαγή λαδιών κάθε 15.000 km ή κάθε χρόνο και service κάθε 30.000 km ή κάθε δύο χρόνια. Όσο αφορά την εγγύηση αυτή είναι 6ετής, με τρία χρόνια κάλυψη από το εργοστάσιο και τρία από την Toyota Hellas. Με τα παραπάνω δεδομένα, το κόστος χρήσης για την τριετία και για 15.000 km διανυόμενα κατ’ έτος είναι € 6.480 που αναλύεται ως εξής: Ντίζελ € 4.927, ασφάλιστρα € 1.017, service € 429, τέλη κυκλοφορίας €106. Κόστος χρήσης που σημαίνει € 180 μηνιαίως.

Τι λέει το DRIVE
Το Auris είναι πιο δυναμικό από ποτέ, χωρίς να χάσει τον εύχρηστο χαρακτήρα που το κάνει τόσο αγαπητό στο ευρύ κοινό. Η καλύτερη έκδοση της γκάμας.
Τιμή από €19.350 (ισχύει προσφορά έκπτωσης €900)
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός, τούρμπο, 90 PS/3.800 rpm, 20,9 kgm/1.800-2.800 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,5”
0-120 km/h 22,3”
0-140 km/h 37,5”
0-400 m 18,1”
0-1.000 m 33,9”
30-50 km/h με 3η 4,1”
50-80 km/h με 4η 6,1”
80-110 km/h με 5η 11,0”
110-140 km/h με 6η 18,7”
100-0 km/h 38,4 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.280 x 1.760 x 1.460 mm
Βάρος 1.330 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube