Test: VW TOUAREG 4.2 R- LINE

Κάτι απλό... Οι εραστές της απλότητας ας μην διαβάσουν αυτές τις σελίδες. Το Touareg V8 R-Line δεν απευθύνεται σε αυτούς...
Αυτή η συνομοταξία των (πολύ) μεγάλων SUV στην οποία ανήκει το VW Touareg είναι κάτι σαν καρφί στο μάτι των απανταχού οικολόγων. Πόσω μάλλον οι ακόμα πιο «ειδικές» εκδόσεις, όπως το R-Line με τον V8 κινητήρα των 4,2 λίτρων και των 350 ίππων. Υπερβολή; Σίγουρα. Υπάρχουν και χειρότερα (βλέπε Cayenne ή X6). Στο κάτω κάτω υπάρχει αγοραστικό κοινό για τέτοιου είδους αυτοκίνητα και η VW είναι μια σαφώς πιο low profile επιλογή.

Σούμο
Αυτά τα αξιαγάπητα γιαπωνέζικα ανθρώπινα βουνά έχουν μια αξιοθαύμαστη για το μέγεθός τους ευελιξία. Οι αναλογίες με το V8 Touareg είναι εμφανείς. Οι 350 ίπποι και τα σχεδόν 45 κιλά ροπής του άμεσου ψεκασμού ατμοσφαιρικού δεν κωλώνουν να κινήσουν τους σχεδόν 2,5 τόνους του αμαξώματος σε 8,7΄΄ στα 100 km/h από στάση και να περάσουν το χιλιόμετρο σε 29,4΄΄. Επιπλέον η συγκεκριμένη έκδοση έχει ανάρτηση με πιο σκληρές ρυθμίσεις, η οποία χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 20 mm σε σχέση με την απλή και τροχούς 20 ιντσών. Πέρα από αυτό υπάρχουν και διάφορες άλλες διακοσμητικές λεπτομέρειες, όπως οι οβάλ διπλές εξατμίσεις ο μεγαλύτερος προφυλακτήρας πίσω οι ποδιές και ο εμπρός με τις τεράστιες εισαγωγές αέρα. Στο εσωτερικό, πέρα από τα logos και τα αλουμινένια πεντάλ, περισσότερο τραβάνε το μάτι τα σπορ δερμάτινα καθίσματα και το τετράκτινο τιμόνι. Το αποτέλεσμα είναι περισσότερο αρμονικό απ’ όσο φαντάζεστε, μιας και σε τέτοιου είδους περιπτώσεις ο κίνδυνος να φαίνεται «φτιαγμένο» είναι υπαρκτός. Δεν λέω, έχει πλάκα να ξεκινάς στα φανάρια και να κοιτάνε απορημένοι το μεταλλικό βουνό να πετάγεται εμπρός. Το εξάρι tiptronic κιβώτιο διαχειρίζεται ο με άνεση τη ροπή και είναι αρκούντως γρήγορο και η ανάρτηση δεν έχει απολέσει σημαντικό μέρος της άνεσής της αν εξαιρέσεις τις ξερές αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Το R-Line παίρνει σαφώς μικρότερες κλίσεις στις στροφές, πάντα στα πλαίσια του χαρακτήρα του, αλλά με τις 20άρες ζάντες οι εκτός δρόμου διαδρομές θα πρέπει να είναι προσεκτικά διαλεγμένες. Εντυπωσιακά είναι τα φρένα τα οποία σταματάνε όλο αυτό το βάρος σε μόλις 39 μέτρα από τα 100 km/h. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι βέβαια και η κατανάλωση που σπάνια πέφτει κάτω από τα 20 lt/100 km. Βλέπετε τέτοιου είδους αυτοκίνητα, ακόμα και τα πιο low profile έχουν απαιτήσεις...
Τι λέει το DRIVE
Πρέπει να υπάρχει μια πολύ συγκεκριμένη κατηγορία αγοραστών οι οποίοι θέλουν ένα σπορτίφ τεράστιο SUV αλλά να είναι όσο το δυνατόν πιο διακριτικό. Το Touareg R-Line είναι η συστημένη απάντηση
Τεχνολογία
V8, με άμεσο ψεκασμό 4.192 cc, 350 PS / 6.800 rpm, 44,8 kgm / 3.500 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h σε 8,7”, τελική 230 km/h
Μέση κατανάλωση
22,5 lt/100 km