Test: VW Passat 1.4 TSI

Test: VW Passat 1.4 TSI

Μπορεί να έχει βαρετές στροφές και αδιάφορο τοπικό κοινό, όμως ο περσινός αγώνας ήταν Το χαρακτηριστικότερο μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας αλλάζει, ενισχύοντας κυρίως τους τομείς που του χάρισαν την επιτυχία

Αν το νέο Passat σου θυμίζει κάτι από Phaeton είναι λογικό. Οι επεμβάσεις που πραγματοποίησε η VW για την έβδομη γενιά του δημοφιλούς μεσαίου της δεν είχαν στόχο τη δημιουργία ενός εντυπωσιακού ή σπορτίφ συνόλου. Άλλωστε γι’ αυτά τα γούστα υπάρχει το Passat CC. Αντίθετα, με το νέο Passat, η VW επιχειρεί να προσεγγίσει ακόμα και τους πιο συντηρητικούς αγοραστές με ένα σχήμα απλό και στιβαρό, που εσκεμμένα θυμίζει σε πολλά σημεία τη ναυαρχίδα της.

Λεπτές πινελιές
Η μάσκα με τις τέσσερις νίκελ λωρίδες παραπέμπει απευθείας στο Phaeton, το ίδιο και τα πίσω φανάρια. Τα εμπρός μοιάζουν περισσότερο με… XL έκδοση αυτών του Polo, αλλά ταιριάζουν στο σύνολο. Πρόκειται όπως ίσως έχεις καταλάβει για εκτενές facelift και όχι για ένα εντελώς νέο μοντέλο. Αυτό φανερώνεται από τη γραμμή της οροφής, τις πίσω κολόνες και τις πόρτες, που μεταφέρθηκαν αυτούσιες από την απερχόμενη γενιά.

Όπως στη μετάβαση από το Golf V στο VI, έτσι και στο Passat έβδομης γενιάς ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη βελτίωση του τομέα «NVH». Δηλαδή μείωση του θορύβου και των κραδασμών που φτάνουν στην καμπίνα, με προφανή οφέλη για την άνεση των επιβατών. Οι υποσχέσεις της VW επιβεβαιώνονται στην πράξη τόσο από την υποκειμενική κρίση μας όσο και από τα όργανα μετρήσεων: Καταγράψαμε 1 db λιγότερο από το προηγούμενο Passat σε κάθε ταχύτητα.

Πλην του πιο ήσυχου περιβάλλοντος ελάχιστες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό. Το νέο τιμόνι, το αναλογικό ρολόι στο κέντρο του ταμπλό, η μετακόμιση του μπουτόν των alarm κάτω από το ηχοσύστημα και οι νέες χειρολαβές στις πόρτες είναι αυτά που παρατηρείς πρώτα. Το ποιοτικό εσωτερικό θα μπορούσε να ανήκει σε Audi, ενώ οι χώροι παρέμειναν ίδιοι με του απερχόμενου.

Βάζοντας μπρος εκπλήσσεσαι από την πλήρη απουσία κραδασμών από τον κινητήρα στο ραλαντί. Ο 1.4 TSI λειτουργεί υπέροχα και δεν προβληματίζεται αν αφήσεις τις στροφές να πέσουν πολύ χαμηλά με μεγάλη ταχύτητα στο κιβώτιο. Βέβαια επειδή η τελική σχέση μετάδοσης έχει μακρύνει λίγο (4,06:1 από 4,35:1), οι χρόνοι στις ρεπρίζ έχουν αυξηθεί κατά λίγα δέκατα.

Έτσι για τα 80-110 km/h με 3η, 4η και 5η χρειάζεται 5,3”, 6,9” και 9,1”, αντίστοιχα -απερχόμενο Passat: 5,2”, 6,7”, 8,9”. Στην πράξη θα νιώσεις να σου λείπει δύναμη μόνο με το αυτοκίνητο αρκετά φορτωμένο. Οι μακριές σχέσεις ευνοούν την οικονομία κι έτσι με λίγη προσοχή, τα 1.410 κιλά του Passat θα ζητήσουν εντυπωσιακά μικρή ποσότητα βενζίνης. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν 9,6 lt/100 km. Το σηματάκι «BlueMotion Technology» στο πίσω μέρος του Passat φανερώνει την ύπαρξη συστημάτων start/stop και ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα που παίζουν το ρόλο τους στην οικονομία βενζίνης. Χάρη σε αυτά άλλωστε θα πληρώσεις εξαιρετικά χαμηλά τέλη κυκλοφορίας -€138.
Η άνεση είναι η πρώτη προτεραιότητα και στην οδική συμπεριφορά του Passat. Κάποια πλεύση όταν πετύχεις ανωμαλία με πολλά km/h συγχωρούνται χάρη στην κορυφαία ποιότητα κύλισης. Η σταθερότητα και η ευθυβολία στην εθνική είναι δεδομένες, συνθέτοντας τον ιδανικό σύντροφο για ταξίδι.

Στις στροφές αρκεί να φροντίσεις για τη σωστή ταχύτητα εισόδου, ώστε να μην προκληθεί υποστροφή από υπερβάλλοντα ζήλο. Το τιμόνι δε σε πληροφορεί όσο θα ήθελες, αλλά διατηρεί πάντα το σωστό βάρος για την περίσταση. Στα γλιστερά, το ESP επεμβαίνει πάντα έγκαιρα και δεν αφήνει τίποτα να τρομάξει ούτε βέβαια και να ενθουσιάσει τον οδηγό. Αντίθετα ενθουσιάζουν τα φρένα, όχι τόσο με την ακρίβεια του πεντάλ, αλλά με την αποτελεσματικότητά τους. Τα 36,5 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h είναι κορυφαία επίδοση.

Έκαστος στο είδος του
Καμία έκπληξη μετά το πέρας της δοκιμής. Το προηγούμενο VW Passat ήταν συνώνυμο της πολυτέλειας και της άνεσης στη μεσαία κατηγορία. Το καινούργιο δεν άλλαξε χαρακτήρα, αντίθετα έγινε ακόμα πιο άνετο ανεβάζοντας πλέον πολύ ψηλά τον πήχη. Έτσι θα αντιμετωπίσει πιο αποτελεσματικά τον ανταγωνισμό, ο οποίος προέρχεται και μέσα από τον ίδιο τον όμιλο VW (βλ. Skoda Superb). Δεν σε εξιτάρει οδηγικά οπότε δεν αποτελεί «DRIVE» επιλογή, αλλά γι’ αυτόν που θέλει ένα άνετο, ασφαλές και οικονομικό οικογενειακό, αγγίζει την τελειότητα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube