Test: SsangYong Korando 2011

Test: SsangYong Korando 2011

Το σχεδιασμένο από τον Giugiaro αμάξωμα είναι πολύ σύγχρονο και διακριτικό σε σχέση με τα SsangYong που ξέραμε μέχρι τώρα.

Η μεγάλη διαφορά όμως βρίσκεται στη δομή του. Το νέο Korando είναι το πρώτο SsangYong με αυτοφερόμενο αμάξωμα –τέρμα το ξεχωριστό πλαίσιο– και σηματοδοτεί τη νέα αρχή της κορεάτικης φίρμας, τώρα που εξαγοράστηκε από την κινέζικη SAIC (Shanghai Automotive).

Το Korando διατίθεται με ένα μόνο κινητήρα, έναν 2λιτρο turbodiesel που έχει εξελιχθεί από την ίδια την εταιρεία. Αποδίδει 175 PS και δείχνει όντως δυνατός, ενώ όταν δεν πιέζεται είναι και πολιτισμένος. Όμως η απόδοσή του δεν είναι γραμμική. Τα 36,8 kgm της ροπής έρχονται όλα μαζί και απότομα, όπως στους πετρελαιοκινητήρες της παλιάς σχολής. Το χαρακτηριστικό αυτό μάλιστα τονίζεται από τις σχέσεις μετάδοσης. Η 2η είναι πολύ κοντή και όταν ανεβάσεις 3η ο κινητήρας πέφτει έξω από την ωφέλιμη περιοχή στροφών του.

Υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση, ενώ προσφέρεται και αυτόματο 6άρι κιβώτιο, όμως εμείς οδηγήσαμε το μπροστοκίνητο με το χειροκίνητο κιβώτιο. Η ανάρτηση (McPherson μπροστά, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι μαλακή και καμιά φορά της λείπει η απόσβεση επαναφοράς, όμως δίνει καλή άνεση και δεν αφήνει το αμάξωμα να γέρνει και να πλέει υπερβολικά. Το τιμόνι δεν έχει αίσθηση, αλλά τουλάχιστον είναι συνεπές και γραμμικό.

Το καλύτερο στοιχείο του Korando είναι οι χώροι του. Ειδικά στο πίσω κάθισμα κάθονται άνετα τρεις, ενώ το πορτμπαγκάζ των 486 lt είναι υπεραρκετό ακόμα κι αν δεν διπλώσεις τα καθίσματα.

Τελικά, το νέο Korando μπορεί ακόμα να υστερεί ελαφρά σε σχέση με τον πιο εξελιγμένο ανταγωνισμό, όμως είναι σίγουρα το καλύτερο SsangYong που έχει φτιαχτεί ποτέ.

Τι λέει το DRIVE
Σύγχρονο crossover, δύο γενιές μπροστά από τα μέχρι σήμερα SsangYong
Τεχνολογία 1.998 cc, Ι4 turbodiesel, άμεσος ψεκασμός, 175 PS/4.000 rpm. 36,7 kgm/2.000-3.000 rpm, κίνηση μπροστά, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχ.
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 9,9”, τελική 195 km/h
Μέση κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 157 gr/km
Τιμές κατασκευαστή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube