Test: Seat Alhambra

Test: Seat Alhambra

Με ένα μαγικό τρόπο, το νέο πολυμορφικό της Seat ικανοποιεί όλες τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας.

Η προκατάληψη σε βάρος των MPV, όπως μαρτυρά και το πολύ μικρό μερίδιό τους στην αγορά, στερεί από την ελληνική οικογένεια ιδιαίτερα αξιόλογες προτάσεις αυτοκινήτων όπως το νέο Alhambra. Που με έξυπνες σχεδιαστικές και τεχνολογικές επιλογές θέλει να κρατά κάθε μέλος της οικογένειας χαμογελαστό.

Το μήκος έχει αυξηθεί 22 cm, το πλάτος 9,4 και το μεταξόνιο είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, αγγίζοντας τα 2,92 m. Οι χώροι είναι πραγματικά χαώδεις, τόσο στην 5θέσια διάταξη καθισμάτων όσο και με την 7θέσια. Η μεσαία σειρά καθισμάτων μετακινείται εμπρός πίσω, ενώ όταν οι πλάτες πέφτουν δημιουργείται ένα… διαμέρισμα, χωρητικότητας 2.430 lt. Ο κανονικός χώρος αποσκευών των 885 lt. πάντως, είναι έτσι κι αλλιώς τεράστιος. Θήκες για μκροπράγματα υπάρχουν άφθονες, ακόμη και σε κρυφά ντουλάπια κάτω από το δάπεδο των πίσω επιβατών και κάτω από τα εμπρός καθίσματα.

Η πρόσβαση είναι εξαιρετικά εύκολη, χάρη στις συρόμενες πόρτες που ανοίγουν και κλείνουν ηλεκτρικά για μέγιστη ασφάλεια. Στον έξτρα εξοπλισμό προσφέρεται και ηλεκτρική λειτουργία της πέμπτης πόρτας, καθώς και τηλεκοντρόλ για το χειρισμό όλων των θυρών από μακριά.

Ντρίπλα
Αν και ο κινητήρας δεν είναι το πρώτο που κοιτά κανείς σε ένα μεγάλο MPV, με το Alhambra είναι διαφορετικά. Ο 1.4 TSI είναι το μεγάλο του φορολογικό ατού και όχι μόνο. Με ένα τόσο μικρό και οικονομικό κινητήρα η Seat έχει ένα ισχυρό επιχείρημα για να κάμψει τις αντιστάσεις όσων θα ήθελαν τους χώρους, αλλά δεν θα ήταν διατεθιμένοι να φορτωθούν τα μεγάλα πάγια έξοδα ενός δίλιτρου κινητήρα που φυσιολογικά θα έπρεπε να έχει ένα τέτοιο μοντέλο.

Η καλή απόκριση από χαμηλά και η σφιχτή κλιμάκωση του δίνουν ζωντανή αίσθηση μέσα στην πόλη. Το DSG με τις αστραπιαίες αλλαγές του ενισχύει αυτή την εντύπωση. Σε επαρχιακό και στον αυτοκινητόδρομο, σε ένα εύρος ταχύτητας από 50 ως 120–130 km/h η ροπή είναι επαρκής για ασφαλή προσπεράσματα.

Από εκεί και πάνω τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν αργά, καθώς η δύναμη είναι οριακή για το βάρος και τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Πράγμα που θα φανεί κυρίως αν φορτωθεί με όσους επιβάτες και αποσκευές μπορεί να μεταφέρει.

Η οδική συμπεριφορά φυσικά δεν είναι σπορ, ωστόσο δεν έχει τη χαλαρότητα και την πλεύση που ενδεχομένως θα περίμενε κανείς. Η κλίση στις στροφές είναι σχετικά μικρή για την κατηγορία του αυτοκινήτου, το όριο υψηλό και η αίσθηση του τιμονιού ικανοποιητική. Η άνεση είναι πολύ καλή, η ποιότητα κύλισης το ίδιο και η ηχομόνωση αποτελεσματική.

Συνολικά, αν η αντιπροσωπεία πετύχει τελικά το στόχο να το φέρει στην ελληνική αγορά κάτω από το όριο του φόρου πολυτελείας, θα αποτελέσει μια πολύ αξιόλογη πρόταση, που ως κύριο αντίπαλο θα έχει το ελληνικό σύνδρομο της κούρσας.  

Τι λέει το DRIVE
Πραγματικά... οικογενειακή συσκευασία. Χωράει τα πάντα και συμφέρει με τον 1.4 TSI. Ενδιαφέρον οδηγικά για τα δεδομένα της κατηγορίας
Τεχνολογία 1.390 cc, 4i, 2EEK, 16v, μηχανικός υπερσυμπιεστής & turbo, 150 PS/5.800 rpm, 24,5 kgm/1.750-4.000 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h 10,7”, τελική ταχύτητα 197 km/h[/blockquote]
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube