Μπορεί το 308 GT να έχει απολέσει το λυρισμό της έκφρασης του θρυλικού 306 Race, παραμένει ωστόσο μια ενδιαφέρουσα ιστορία, που αξίζει να διαβαστεί.

Βασισμένο ουσιαστικά στο 307, με πολλές φυσικά βελτιώσεις ακόμη και στη δομή του πλαισίου, το 308 ως μοντέλο δεν είχε έτσι κι αλλιώς βάλει στόχο να μας εκπλήξει. Η συγκεκριμένη γρήγορη έκδοση των 175 PS ωστόσο, κάτι που έλειπε από το 307, μας γύρισε αρκετά χρόνια πίσω, τότε που οι συντάκτες του περιοδικού τσακώνονταν για το κλειδί του πωρωτικού 306 Race.

Στροφή στην ποιότητα
Πριν η μίζα γυρίσει τον υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη, προϊόν της συνεργασίας του ομίλου PSA με την BMW, η στροφή στην ποιότητα και την άνεση είναι προφανής. Αυτό το Peugeot θέλει να προσεγγίσει τα γερμανικά πρότυπα και ώς έναν σημαντικό βαθμό το καταφέρνει. Τα ποιοτικά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό, ο πολυτελής διάκοσμος του πίνακα οργάνων, ο πλούσιος εξοπλισμός και οι επαρκείς χώροι δίνουν το στίγμα του χαρακτήρα του 308 GT. Δεν είναι το σκληροπυρηνικό GTi που φτιάχτηκε για να ζει στα βουνά. Ταξιδεύει ήσυχα στον αυτοκινητόδρομο, και αν δεν το κυνηγήσεις πολύ καταναλώνει γύρω στα 8 lt/100 km.

Στο λαμπρό πεδίο δόξης των προγόνων του, το 308 GT δεν νιώθει εκτός πνεύματος, αλλά ούτε ενθουσιάζει με τον τρόπο που το έκαναν εκείνοι. Το ηλεκτροϋδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι είναι μάλλον πιο βαρύ απ’ όσο χρειάζεται, σε μια προσπάθεια ν’ αποκτήσει σπορ χαρακτήρα. Το τελικό αποτέλεσμα δεν προβληματίζει αλλά η τεχνητή αίσθηση πνίγει μέρος της πληροφορίας, που δεν φτάνει ποτέ στον οδηγό.

Η σφιχτή ανάρτηση και τα 18άρια λάστιχα διαβάζουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος προκαλώντας αναταράξεις που δυσκολεύουν την επιλογή της ιδανικής γραμμής και του σωστού σημείου φρεναρίσματος, και εν τέλει κουράζουν. Από την άλλη, οι μεγάλοι τροχοί εξασφαλίζουν πρόσφυση επαρκή ακόμη και σε φουρκέτες με 2η και τέρμα γκάζι, αλλά φταίνε κι αυτοί, όπως και η ρύθμιση της ανάρτησης για τη μονοκόμματη, «ξενέρωτη» συμπεριφορά της ουράς που σνομπάρει με ύφος σοβαρό τις προτάσεις για παιχνίδι.

Η ροπή των 24,5 kgm του αλουμινένιου 1.600άρη άμεσου ψεκασμού και η πολύ καλή απόκριση που εξασφαλίζει η τουρμπίνα twin scroll βοηθούν το 308 GT να πετά από στροφή σε στροφή αφήνοντας εντύπωση δυνατότερου αυτοκινήτου, ενώ αμβλύνουν και το πρόβλημα των μεγάλων διαδρομών του επιλογέα ταχυτήτων. Για τα 80-110 km/h με 3η το Peugeot χρειάζεται 4’’, και 16,5’’ για την επιτάχυνση 60-160 km/h με αλλαγές ταχυτήτων, χρόνοι 0,3’’ και 0,1’’ πιο αργοί από το διπλά υπερτροφοδοτούμενο Golf GT των 170 PS που είναι ό,τι πλησιέστερο σε τιμή και χαρακτήρα. Παρόμοια εικόνα έχουμε και στις επιταχύνσεις από στάση, όπου το 308 μένει αρχικά έξι δέκατα πίσω ώς τα πρώτα 100 km/h (8,2’’ έναντι 7,6’’), για να μειώσει τη διαφορά στο μισό στο 400άρι με χρόνο 16’’ αντί 15,7’’.

Αμαρτωλό παρελθόν
Σημαντικά μεγαλύτερο σε διαστάσεις και λιγότερο πικάντικο από την παρέα των 207 RC, Clio RS, Corsa OPC και MINI Cooper S, αλλά και σαφώς φθηνότερο και πιο αργό από τα μεγάλα Golf GTI, Astra OPC, Type-R κ.λπ., το 308 GT, από τιμή και ιπποδύναμη κατατάσσεται στην κατηγορία των “undercover GTi” που προσφέρουν συγκινήσεις στον οδηγό τους σε λογική τιμή και χωρίς ν’ αποποιούνται τις οικογενειακές ευθύνες τους. Κι αν δεν υπήρχε το τιμημένο παρελθόν να προκαλεί τις αναπόφευκτες συγκρίσεις, το κορυφαίο 308 ίσως να ήταν μια ευχάριστη έκπληξη.


Τι λέει το DRIVE
Αποτελεσματικό χωρίς να ενθουσιάζει με το ταμπεραμέντο του στο βουνό. Γρήγορο και άνετο στο ταξίδι
Τεχνολογία
1.598 cc, 16V, 2 EEK, turbo, άμεσος ψεκασμός, 4κύλινδρος σε σειρά, 175 PS / 6.000 rpm, 24,5 kgm (26,5 kgm με overboost) / 1.600 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 8,2’’
0-400 m 16,0’’
60-160 km/h με αλλαγές 16,5’’
Μέση κατανάλωση 10,9 lt/100 km