Test: Mitsubishi Colt 5d 1.3

Botox: Μετά από τέσσερα χρόνια στην ευρωπαϊκή αγορά, το ιαπωνικό σουπερμίνι δέχτηκε ουσιαστική ανανέωση
Το νέο Colt είναι το δεύτερο μοντέλο της Mitsubishi που ενστερνίζεται τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της ιαπωνικής εταιρείας, η οποία πρωτοεμφανίστηκε στη νέα γενιά του Lancer. Ωστόσο, οι αλλαγές που δέχτηκε δεν περιορίστηκαν εκεί, καθώς σύμφωνα με τους ιθύνοντες της ιαπωνικής φίρμας μόλις το 35% των εξαρτημάτων του νέου Colt προέρχονται από το απερχόμενο.

Στα ενδότερα
Η σημαντικότερη αλλαγή στην εμφάνιση του ανανεωμένου Colt σηματοδοτείται αναμφίβολα από τη νέα μάσκα και τα μικρότερα εμπρός φώτα. Όμως και το πίσω μέρος άλλαξε ριζικά, αφού τα φανάρια εγκατέλειψαν τις κολόνες και βρίσκονται πλέον χαμηλά, εκατέρωθεν της πέμπτης πόρτας. Στο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων απέκτησε υπολογιστή ταξιδιού ενώ το τιμόνι, που προέρχεται από το Outlander, διαθέτει πιο εργονομικά χειριστήρια για το ηχοσύστημα. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν από τους κορυφαίους της κατηγορίας, δυστυχώς όμως το πίσω κάθισμα δεν είναι πια συρόμενο.
Ο γνωστός 1,3 των 95 PS χαρίζει καλές επιδόσεις από στάση στο ελαφρύ –τηρουμένων των αναλογιών– αμάξωμα κι έτσι για το 0-100 km/h απαιτούνται 11,3”. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 178 km/h, ωστόσο η έλλειψη ροπής στις χαμηλές στροφές και η μακριά κλιμάκωση των δύο τελευταίων σχέσεων δεν επιτρέπουν στο Colt να παρουσιάσει ένα εξίσου καλό πρόσωπο και στις ρεπρίζ. Tα 80-110 km/h με 3η, 4η και 5η σχέση επιτυγχάνονται σε 7,2”, 11,4” και 19,7”. Η κατανάλωση των 8,8 lt/100 km πάντως, είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Η μοναδική αντίδραση του ανανεωμένου Colt όταν βρεθεί υπό πίεση είναι η υποστροφή, ενώ το μειωμένο επίπεδο άνεσης που διαπιστώσαμε, πιθανότατα οφείλεται στους τροχούς των 16’’ και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (205/45) της έκδοσης Intense (€13.990). Καλύτερα σε σύγκριση με το παρελθόν είναι τα φρένα, τα οποία απέκτησαν σύστημα ενίσχυσης της πέδησης (BAS) και μείωσαν την απόσταση ακινητοποίησης από τα 110 km/h στα 47,6 m (από 50,7 m).
Στα προτερήματα του ανανεωμένου Colt συγκαταλέγονται οι μεγάλοι χώροι και η βελτιωμένη ηχομόνωση, με σημαντικότερη έλλειψη αυτή του συστήματος ελέγχου ευστάθειας (M-ASTC κατά τη Mitsubishi) το οποίο για τις εκδόσεις των 1.300 cc δεν διατίθεται ούτε με επιπλέον χρέωση.



Τι λέει το DRIVE
Το αν το Colt έγινε ομορφότερο είναι θέμα υποκειμενικό. Πιο ολοκληρωμένο όμως, έγινε σίγουρα
Τεχνολογία 1.332 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 95 PS / 6.000 rpm, 12,7 kgm / 4.000 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 11,3’’ Τελική 175 km/h
Μέση κατανάλωση 8,8 lt/100 km