Test: Mercedes CLS350 CGI

Test: Mercedes CLS350 CGI

Δήλωση: Η επιλογή της νέας CLS είναι μια δήλωση. Μεγάλου εισοδήματος, αλλά και ιδιαίτερου γούστου
Ακόμη και το 2004 όταν παρουσιάστηκε η πρώτη CLS ήταν ένα επί της ουσίας «άχρηστο» αυτοκίνητο. Με την έννοια ότι ήταν λιγότερο πρακτική από την Ε-Class στην οποία βασιζόταν και ταυτόχρονα αρκετά ακριβότερη. Δεν κάλυπτε καμία ανάγκη, αλλά η αισθητική της ικανοποιούσε την επιθυμία κάποιων πελατών να διαφέρουν. Αν τότε τη χαρακτήριζες περιττή πολυτέλεια ή έστω εκκεντρικότητα, σήμερα είναι κοινωνική πρόκληση που μόνο η συμπεριφορά του Πάγκαλου συναγωνίζεται.
Η εμφάνισή της χαρακτηρίζεται από επιβλητική ως και αλαζονική. Η οροφή ακολουθεί την γραμμή του προηγούμενου μοντέλου. Κατά τα άλλα όμως το νέο αυτοκίνητο είναι πιο μυώδες και δυναμικό από το προηγούμενο. Το σχήμα της δείχνει περισσότερο ογκώδες, αλλά στην πραγματικότητα, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26, η αεροδυναμική αντίσταση είναι 13% μικρότερη από αυτή του μοντέλου πρώτης γενιάς.
Οι πόρτες, χωρίς πλαίσιo παραθύρων για πρώτη φορά σε 4πορτη Mercedes, ενισχύουν την coupe εικόνα και αποκαλύπτουν ένα εσωτερικό που διαφέρει από της Ε-Class για να τονίζεται το ιδιαίτερο της περιστάσεως. Συνηθίζουμε να το λέμε σαλόνι, αλλά σε περιπτώσεις σαν της CLS ο όρος χρησιμοποιείται με την ακριβή του έννοια. Η λίστα του εξοπλισμού δοκιμάζει τo όριo της φαντασίας. Οι τυχεροί επιβάτες μπορούν να είναι μέχρι τέσσερις, λόγω της διθέσιας διαμόρφωσης του πίσω καθίσματος. Θα απολαύσουν όμως ένα ταξίδι σε ταχύτητα και ατμόσφαιρα Lear Jet. Ό,τι δεν είναι ντυμένο με αφράτο δέρμα ή αλουμίνιο είναι φτιαγμένο από εξαιρετικής ποιότητας μαλακό πλαστικό. Σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως το τετράγωνο αναλογικό ρολόι και οι ψηφιακές οθόνες πολλαπλών ενδείξεων συνθέτουν ένα σύνολο αυτοκρατορικής πολυτέλειας με τεχνολογία που αγγίζει τα όρια της επιστημονικής φαντασίας.

Ούτε ένα, ούτε δύo

…αλλά έντεκα διαφορετικά ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα διαθέτει η νέα CLS, κυρίως για την πρόληψη ατυχημάτων, αλλά και για την ευκολία στο παρκάρισμα. Τα δύο νέα που συναντάμε για πρώτη φορά είναι το Active Blind Spot Assist και το Active Lane Keeping Assist. Η διαφορά βρίσκεται στη λέξη Active που υποδηλώνει ότι για πρώτη φορά ο εγκέφαλος δεν παρακολουθεί απλώς τη συμπεριφορά του οδηγού και τον ειδοποιεί για τυχόν κίνδυνο, αλλά επεμβαίνει όταν αντιληφθεί ότι ο ίδιος δεν είναι σε θέση να ελέγξει την κατάσταση. Όταν το αυτοκίνητο αποκλίνει από τη λωρίδα του ή κινδυνεύει να τρακάρει με άλλο όχημα που βρίσκεται στην τυφλή γωνία του εξωτερικού καθρέφτη, ενεργοποιεί τα φρένα των τροχών που βρίσκονται στην πλευρά εκείνη προς την οποία πρέπει να στρίψει το αυτοκίνητο για να αποφύγει την σύγκρουση.
[inset side=left]Hot spots
Με 11 ηλεκτρονικά συστήματα αποφυγής ατυχήματος και υποβοήθησης της οδήγησης >> Η πρώτη Mercedes με ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα >> Η πρώτη 4πορτη χωρίς πλαίσια παραθύρων >> Το πρώτο αυτοκίνητο στο κόσμο με LED High Performance εμπρός φώτα >> Με σύστημα Start & Stop[/inset]Η CLS 350 CGI κινείται από το V6 που γνωρίσαμε πρώτη φορά στο facelift της απερχόμενης SLK. Αποδίδει 306 PS/6.500 rpm και 37,7 kgm από τις 3.500 ως τις 5.250 rpm. Για την περίσταση έχει αποκτήσει νέο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων με 35% ταχύτερο μηχανισμό ρύθμισης, και για μεγαλύτερη οικονομία και καλύτερη απόκριση οι εσωτερικές τριβές του μειώθηκαν κατά 28%. Σε συνδυασμό με την τελευταία γενιά του αυτόματου κιβωτίου 7G-Tronic επιταχύνει το 4θυρο coupe στα πρώτα 100 km/h από στάση σε μόλις 6,4”. Η σταθερά αποδιδόμενη ροπή για σχεδόν 2.000 rpm δικαιολογεί απόλυτα την αυτοπεποίθηση του οδηγού που δεν χρειάζεται παρά να χαϊδεύει το γκάζι για να κινείται περισσότερο από σβέλτα. Ξέρει όμως ότι αν σανιδώσει μπορεί να προσπεράσει ακαριαία. Τα 80-110 km/h έρχονται σε μόλις 2,9”, χρόνος επιπέδου Subaru STi προηγούμενης γενιάς και Εvo VIII, για να έχουμε μια τάξη μεγέθους.
Το πεντάλ του φρένου έχει πολύ δυνατό αρχικό δάγκωμα χωρίς να απαιτεί δύναμη, αρκεί να συνηθίσει κανείς τα πρώτα κούφια χιλιοστά διαδρομής. Η απόδοσή τους είναι εξαιρετική, ακινητοποιώντας τα 1.760 kg της CLS σε μόλις 42,8 m από τα 110 km/h και 35 m από τα 100 km/h.
Η οδική συμπεριφορά είναι τυπική Mercedes, χωρίς τα σπορ στοιχεία που ο ανταγωνισμός με τη Σειρά 5 της BMW υποχρέωσε το εργοστάσιο να δώσει στην E-Class. Η ανάρτηση αποτελείται από μια διάταξη γονάτων McPherson με τρεις συνδέσμους εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ενώ η αερανάρτηση είναι έξτρα. Η ποιότητα κύλισης σε κάνει να πιστεύεις ότι η CLS γλιστρά πάνω σε παχύ βελούδο.  Στις ανάγλυφες ανωμαλίες η άνεση είναι κορυφαία. Και μόνο στις βαθιές λακκούβες το μεγάλο βάρος των τροχών και το χαμηλό προφίλ των ελαστικών αφήνει να ακουστεί κάπως ξερή η αντίδραση, παρότι στην πράξη η αρμονία στο εσωτερικό δεν διαταράσσεται.
Το σύστημα Selective Damping Control ελέγχει αποτελεσματικά το βάρος και περιορίζει στο ελάχιστο την κλίση στις στροφές, αλλά δεν μεταφέρει στον οδηγό επαρκή πληροφόρηση. Και η ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα, η πρώτη στην ιστορία της φίρμας, είναι ρυθμισμένη με έμφαση στην άνεση και την ευκολία. Το μπροστινό σύστημα είναι άμεσο, αλλά η αίσθηση που μεταφέρει το τιμόνι είναι εντελώς… επίπεδη, χωρίς διακυμάνσεις ενδεικτικές των πλευρικών φορτίων. Το λαμπάκι του ESP θα σου δείξει ότι άγγιξες το όριο πριν ακόμη προλάβεις να αγχωθείς. Αυτό φαίνεται πως ήθελαν οι εκατό Ευρωπαίοι και Αμερικανοί πελάτες της Mercedes που συμμετείχαν στο τελευταίο στάδιο των δοκιμών εξέλιξης, όπου και έγιναν οι τελικές ρυθμίσεις των βασικών χειριστηρίων.
Αντίθετα λοιπόν με την Ε-Class που έγινε πιο οδηγοκεντρική, αυτή η Mercedes είναι πιο παραδοσιακή από όσο δείχνει η εξωτερική της εμφάνιση. Η ξεχωριστή coupe φόρμα συνδυάζεται με αυτοκρατορική πολυτέλεια, έναν κινητήρα που μπορεί να υποστηρίξει την προσωπικότητα της κατασκευής και συστήματα υψίστης ασφαλείας, ενεργητικής και παθητικής που θα ζήλευε ακόμη και η CIA.
[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Οδηγικά δεν είναι καλύτερη από την E-Class στην οποία βασίζεται. Τα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας έρχονται από το… μέλλον. Ο σχεδιασμός μέσα έξω της δίνει προσωπικότητα ανάλογη της σπανιότητας στην οποία την υποχρεώνει η οικονομική συγκυρία.
Τεχνολογία 3.498 cc, V6, 24v, 2EEK σε κάθε σειρά κυλίνδρων, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός, 306 PS/6.500 rpm, 37,7 kgm/3.500 – 5.250 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h 6,4”, 0-160 km/h 14,7”, 0-400m 14,6”@159,6 km/h, 0-1000m 26,2”@207,7 km/h, 80-110 km/h με kickdown 2,9”, 110-140 km/h με kickdown 3,9”, τελική 250 km/h ηλεκτρονικά περιορισμένη
Μέση κατανάλωση 14,3 lt/100 km[/blockquote]



Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube