Test: Mercedes CLC 200 Kompressor

Μπορεί η CLC να μη διαθέτει όλες τις χάρες της νέας C-Class, δεν παύει ωστόσο να αρέσει σε όσους θεωρούν συντηρητικό τον τρίτο όγκο και θέλουν ένα κυριλέ coupe

Η νέα CLC, που αντικαθιστά τη Sportscoupe, δεν διεκδικεί μια θέση στο πάνθεον των σπορ αυτοκινήτων. Είναι ωστόσο μια πιο νεανική στυλιστικά εκδοχή της C-Class που λύνει το πρόβλημα όσων αγοραστών έχουν τόσο στενά συνδέσει τη Mercedes με την «ωριμότητα» της ηλικίας, για να το θέσω κομψά, που φοβούνται μήπως γκριζάρουν τα μαλλιά τους αν οδηγήσουν τετράθυρο αυτοκίνητο με το αστέρι στη μάσκα.
Μετά τη διακοπή της παραγωγής της BMW Σειράς 3 Compact, ανταγωνισμός ουσιαστικά δεν υφίσταται, καθώς τα άλλα τετραθέσια coupe της αγοράς (Scirocco, RX-8) έχουν σαφώς διαφορετικό προσανατολισμό, ποντάροντας περισσότερο στην οδηγική απόλαυση παρά στην άνεση και το κύρος της φίρμας – που είναι τα γερά χαρτιά της Mercedes. Αυτό, αλλά και το γεγονός ότι η συγκεκριμένη αγορά είναι για τη Mercedes κάτι σαν «δεύτερη δουλειά», οδήγησε τους Γερμανούς στην απόφαση να μην αλλάξουν ριζικά το μοντέλο τους, αλλά να το φρεσκάρουν στα σημεία με λύσεις μηχανολογικές και αισθητικές από τη νέα C-Class.

Μεταμόσχευση
Εκτός από τα προφανή, όπως η εμπρός μάσκα, τα φώτα και ο προφυλακτήρας (τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι καινούρια έμπνευση), η νέα C-Class είναι ο δότης για την καρδιά της CLC, το μηχανικά υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1,8 λίτρων. Με τις πρόσφατες αλλαγές (μεγαλύτερος υπερσυμπιεστής, νέο λογισμικό της ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης και ανθεκτικότερα πιστόνια) η απόδοσή του φτάνει τα 184 PS στις 5.500 και τα 25,5 kgm από τις 2.800 ώς τις 5.000 rpm. Με βάρος 1.480 kg η CLC δεν απογειώνεται (0-100 km/h σε 9,3’’), αλλά ταξιδεύει άνετα με υψηλή ταχύτητα και προσπερνά αρκούμενη σε μια ή και καμιά φορά πολλές αλλαγές ταχύτητας προς τα κάτω (80-110 km/h με 3η 4,8”, 110-140 km/h με 4η 7,7”). Σημαντικότερο ίσως για τον cruiser χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι το γεγονός ότι δεν ακούγεται ιδιαίτερα και καταναλώνει κατά μέσο όρο 11,3 lt/100 km ακόμη και με αρκετά βαρύ πόδι.
Σε δρόμους με στροφές, η επιλογή να βασιστεί η CLC στο πάτωμα και τις αναρτήσεις της προηγούμενης C-Class τής έχει στερήσει το προνόμιο της πλέον ενδιαφέρουσας Mercedes της τελευταίας 15ετίας σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά. Με γόνατα McPherson εμπρός, ενισχυμένα με διαμήκεις βραχίονες, και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η συμπεριφορά είναι πάντα ασφαλής, αλλά οι αντιδράσεις δεν εμπνέουν για ιδιαίτερα γρήγορη οδήγηση. Όταν η ανάρτηση πιεστεί, οι αναπηδήσεις διαταράζουν την αρμονία της κίνησης, το τιμόνι κρατά πολλά μυστικά από τον οδηγό, ενώ η αργή του επαναφορά δυσκολεύει το περιορισμένο παιχνίδι με την υπερστροφή, όταν και αν καταφέρεις να ξεγελάσεις το μη απενεργοποιούμενο –ουσιαστικά– ESP. Και εκείνη την ώρα θυμάσαι όλα τα αρνητικά και τα βάζεις με τις μακριές διαδρομές του επιλογέα ταχυτήτων και τη μέτρια πλευρική στήριξη του καθίσματος. Σε κάθε περίπτωση πάντως, άριστα αποδεικνύονται τα φρένα, παρά την κάπως μακριά διαδρομή του πεντάλ, τα οποία δεν κουράζονται ούτε και μετά από παρατεταμένα σκληρή χρήση.

Αποπροσανατολισμός
Αντιμετωπίζοντάς την επιθετικά, σύντομα διαπιστώνεις ότι τέτοιου είδους συμπεριφορά δεν αρμόζει σε ένα ευρύχωρο για τέσσερις coupe, με απτή την αίσθηση κορυφαίας ποιότητας στην καμπίνα. Υποχωρώντας ελαφρά από το γκάζι, αναρτήσεις, πλαίσιο και κινητήρας έρχονται σε αρμονία, η άνεση αγγίζει υψηλά επίπεδα και οι αποστάσεις εκμηδενίζονται με την ασφάλεια και τη... μεγαλοπρέπεια που αρμόζει σε κάθε Mercedes.

ΠΙΝΑΚΑΣ
Τι λέει το DRIVE
Το πιο ευρύχωρο τετραθέσιο coupe, με ζωντανές πλέον επιδόσεις. Μην μπερδεύεστε, δεν είναι σπορ, αλλά είναι άνετο και Mercedes

Τιμή
€35.800

Τεχνολογία
1.796 cc, 16V, μηχανικός υπερτροφοδότης, 184 PS / 5.500 rpm, 25,5 kgm / 2.800-5.000 rpm

Επιδόσεις
0-100 km/h 9,3’’, 0-400 m 16,6’’, 0-1.000 m 29,9’’, 60-160 km/h 18,2’’, 80-110 km/h με 3η 4,8’’, 110-140 km/h με 4η 7,7’’

Μέση κατανάλωση
11,4 lt/100 km

Hot spots
Νέος κινητήρας 184 PS, πιο ζωντανές επιδόσεις >> Μάσκα από τη νέα C-Class >> Ίδιο πάτωμα και ανάρτηση με τη Sportscoupe >> Άνετη και ασφαλής, όχι σπορ