TEST: Mercedes-Benz S-Class

TEST: Mercedes-Benz S-Class

Συνώνυμο της τεχνολογίας και της πολυτέλειας, η ανανεωμένη S-Class μπαίνει και στο club των... υβριδικών

Από την πρώτη S-Class του 1951 μέχρι και σήμερα, η S-Class ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία της Mercedes. Η παράδοση τηρείται και στο ανανεωμένο μοντέλο.

Ξεκινώντας από τις σχεδιαστικές αλλαγές, στο εμπρός μέρος βρίσκουμε φώτα LED ημέρας και νέες γρίλιες στη μάσκα. Πίσω τους κρύβονται δεκάδες αισθητήρες που στέλνουν δεδομένα στα ηλεκτρονικά συστήματα. Στο πίσω μέρος τα φώτα που κι αυτά είναι τεχνολογίας LED απέκτησαν πιο έντονο κόκκινο χρώμα. Το τελείωμα του πορτμπαγκάζ είναι ελαφρώς πιο ψηλά παίζοντας το ρόλο μιας διακριτικής αεροτομής, ενώ οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης έγιναν παραλληλόγραμμες και ενσωματώθηκαν στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα.

Ανοιχτοί δρόμοι
Στο δρόμο η S-Class είναι ο ορισμός της άνεσης. Η αερανάρτηση με την οποία ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε «ισοπεδώνει» τα πάντα και η ηχομόνωση της καμπίνας είναι κορυφαία. Οι δύο τόνοι ρολάρουν απαλά και τίποτε δεν ανησυχεί οδηγό και επιβάτες. Δίνει την αίσθηση ότι είναι σταματημένη είτε η ταχύτητα είναι 50 km/h είτε 150 km/h. Το τιμόνι είναι κι αυτό προσανατολισμένο στην άνεση. Ελαφρύ και γρήγορο δεν κουράζει τον οδηγό, ούτε μεταφέρει όμως αρκετή πληροφορία.

Τη δουλειά αυτή την έχουν αναλάβει πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων που «διαβάζουν» την πρόσφυση των τροχών και ενεργούν ανάλογα. Ένα από τα νέα ηλεκτρονικά βοηθήματα λέγεται ABC (Active Body Control): Σε περίπτωση έντονου πλευρικού ανέμου ρυθμίζει αναλόγως την αερανάρτηση, μεταβάλλει την κατανομή ροπής και αν χρειαστεί φρενάρει κάποιον τροχό (ή τροχούς) ώστε να διατηρήσει το αυτοκίνητο σε ισορροπία.

Στα μειονεκτήματα της S-Class παραμένει η εργονομία. Αν και έχει γίνει προσπάθεια να μειωθεί ο αριθμός των διακοπτών, χρειάζεται ένα διάστημα εξοικείωσης με τον χειρισμό του κεντρικού υπολογιστή.

Πέρα από τα τετριμμένα, τα σπουδαία τεχνολογικά νέα στη νέα S-Class δεν είναι άμεσα ορατά. Μόνο το «Hybrid» στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου υποδηλώνει ότι η πρώτη υβριδική Mercedes είναι γεγονός. Προς το παρόν υπάρχει μόνο μία υβριδική έκδοση, η S 400. Βάση της είναι ο V6 των 3,5 λίτρων που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία λιθίου μικρού μεγέθους που χωρά στο μηχανοστάσιο.

Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 20 ίππους και αρχική ροπή 16,3 kgm. Η συνδυασμένη απόδοση φτάνει τους 299 ίππους που μεταφέρονται στους πίσω τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 7G-Tronic. Στην ουσία η βοήθεια που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας δεν είναι η ισχύς αλλά τα μεγάλα αποθέματα ροπής από το ραλαντί. Κάτι που μειώνει πολύ την κατανάλωση ιδίως μέσα στην πόλη.

Το υβριδικό σύστημα της S-Class διαθέτει επτά επίπεδα ασφάλειας με συστήματα που ελέγχονται συνεχώς το ένα από το άλλο. Όλα αυτά στην πράξη μεταφράζονται σε εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση που στη διάρκεια της διαδρομής (αυτοκινητόδρομος και βουνό) δεν ξεπέρασε τα 12,0 λίτρα/100 km.
Δεν υπάρχει δυνατότητα το αυτοκίνητο να κινηθεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Αυτό θα γίνεται στην υβριδική ML που θα παρουσιαστεί στο τέλος του χρόνου.

Η ανανεωμένη S-Class αναμένεται στην Ελλάδα τον Ιούλιο με τη βασική έκδοση να είναι πλέον η S 350.

Τι λέει το Drive
Σημείο αναφοράς σε ποιότητα, άνεση και τεχνολογία, η S-Class απέκτησε και οικολογικό προφίλ
Τεχνολογία (S 350) 3.498 cc, V6, 2 EEK σε κάθε πλευρά του V, 272 PS / 6.000 rpm, 35,6 kgm / 2.400 – 5.000 rpm
Επιδόσεις
0-100 km/h 7,3”
Tελική 250 km/h
Μέση κατανάλωση
10,1 lt./100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube