Test: Jeep Grand Cherokee 2011

Test: Jeep Grand Cherokee 2011

Αναγέννηση: Πάει πολύς καιρός που έχουμε να  δούμε από την Jeep ένα ανταγωνιστικό μοντέλο. Το νέο Grand Cherokee υπόσχεται μια νέα αρχή για την εταιρεία συνολικά
Αυτό το νέο Grand Cherokee το χρειαζόταν απελπισμένα η Jeep. Ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια, η άλλοτε κραταιά εταιρεία στο off road έχασε (και στην Ελλάδα) πολύ έδαφος. Την πηγή των δεινών μπορούμε να την ανιχνεύσουμε στη μάλλον κακή διαχείριση από την Daimler. Μια σειρά μοντέλων (όπως τα Compass και Patriot) ήταν σαφώς υποδεέστερα του ανταγωνισμού. Έπειτα προέκυψε η κρίση και τα ενεργοβόρα μοντέλα της αμερικανικής εταιρείας αναπόφευκτα φόβισαν το αγοραστικό κοινό.

Αμερικανός απ’ τη Στουτγκάρδη
Το νέο Grand Cherokee λοιπόν έχει διπλό ρόλο: Πρώτον  να αντιμετωπίσει με επιτυχία το σκληρό ανταγωνισμό στα πολυτελή 4x4. Δεύτερον να προετοιμάσει το έδαφος για τα νέα μοντέλα που σχεδιάζονται υπό την διοίκηση της Fiat.
Το ελπιδοφόρο είναι πως αυτή η τέταρτη  γενιά Grand Cherokee έχει ισχυρό DNA. Μια από τις τελευταίες  και προνοητικές αποφάσεις της προηγούμενης διοίκησης ήταν να «χτιστεί» το νέο Grand πάνω και γύρω από ένα εξαιρετικό πάτωμα: Το ίδιο στο οποίο θα βασίζεται και η επόμενη Mercedes ML. Αυτό από μόνο του προσφέρει μια πληθώρα τεχνολογικών πλεονεκτημάτων. Η ακαμψία για παράδειγμα είναι 146% μεγαλύτερη, ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία της Jeep, η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων.
Tα οφέλη συνεχίζονται και ως προς την εκμετάλλευση των χώρων. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο σημαίνει περισσότερο χώρο για τα πόδια των επιβατών. Το νέο Grand Cherokee έχει πλέον μήκος 4,82 m –πέντε πόντους μακρύτερο από το προηγούμενο. Επίσης είναι και 7,6 cm πιο φαρδύ -1,94 m. Το επιπλέον μήκος βοήθησε και στο σχεδιασμό μεγαλύτερων πίσω θυρών, διευκολύνοντας σημαντικά την πρόσβαση. Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 11% και φτάνει πλέον στα 728 lt.

Στροφή στην ποιότητα

Πέρα από τα κρυφά προσόντα, το νέο Grand Cherokee είναι πολύ πιο ελκυστικό από το προηγούμενο. Οι σχεδιαστικές γραμμές είναι καθαρές και απαλές, και η οροφή είναι ελαφρώς κεκλιμένη, σε αντίθεση με του προηγούμενη που ήταν εντελώς επίπεδη. Το όλο σύνολο δείχνει αρκούντως επιθετικό και σου βγάζει το απαραίτητο κύρος για την κατηγορία, ειδικά τα αυτοκίνητα της δοκιμής με τις έξτρα ζάντες των 20 ιντσών.
Το πραγματικά μεγάλο ποιοτικό άλμα όμως, έχει γίνει στο εσωτερικό. Δεν είναι απλώς καλύτερο από το προηγούμενο Grand, αλλά το καλύτερο που έχει φτιάξει ποτέ η Jeep. Ο καθαρός και όμορφος πίνακας οργάνων περιβάλλεται από υψηλής ποιότητας πλαστικό και οι χρωμέ λεπτομέρειες φωτίζουν το εσωτερικό. Η σκληρή πραγματικότητα ωστόσο, είναι πως ο ανταγωνισμός σε αυτό το επίπεδο εξελίσσεται τόσο έντονος που το εσωτερικό του νέου Grand Cherokee είναι πλέον απλώς ικανοποιητικό και όχι κορυφαίο. Η εργονομία πάντως δεν έχει καμιά περίεργη αμερικανιά. Οι διακόπτες είναι τοποθετημένοι βολικά, η κεντρική κονσόλα είναι εύχρηστη και ο νέος περιστροφικός διακόπτης του συστήματος Selec-Terrain είναι πολύ εύστοχα τοποθετημένος δίπλα στο διακόπτη που ελέγχει την αερανάρτηση Quadra-Lift.

Σκληρό καρύδι
Το σύστημα τετρακίνησης Selec-Terrain μιμείται κατά κάποιο τρόπο το Terrain Response της Land Rover. Έχει πέντε διαφορετικές προεπιλεγμένες ρυθμίσεις που προσαρμόζουν την κατανομή της τετρακίνησης και το ύψος από το έδαφος, ανάλογα με τις συνθήκες. Η ρύθμιση Auto προτείνεται για κανονική χρήση στην άσφαλτο. Για πιο γρήγορη οδήγηση υπάρχει η ρύθμιση Sport που μοιράζει την ροπή 40:60 εμπρός πίσω. Στη ρύθμιση Rock, η ανάρτηση σηκώνεται στο δυσθεώρητο ύψος των 26,95 cm από το έδαφος.
Οδηγήσαμε πολλά χιλιόμετρα στους χιονισμένους δρόμους του κέντρου εξέλιξης της Fiat, στη βόρεια Σουηδία. Με τη ρύθμιση Snow η ροπή μοιράζεται 50:50. Η εκκίνηση γίνεται πολύ ομαλά, εν μέρει επειδή γίνεται με 2η, αλλά κυρίως επειδή τα ηλεκτρονικά είναι πολύ καλά ρυθμισμένα. Σε αυτή τη ρύθμιση το  βαρύ και ψηλό Grand Cherokee είναι εξαιρετικά καλά ζυγισμένο. Στρίβει ανέλπιστα καλά με τα ηλεκτρονικά να επιτρέπουν κάποιο βαθμό γλιστρήματος και να επεμβαίνουν ομαλά και στρωτά.
Στη Σουηδία οδηγήσαμε το βενζινοκινητήρα 3,6 V6 που είναι ραφιναρισμένος και με μπόλικη ροπή. Πάντως αν θέλει η Jeep να επιτύχει στην ευρωπαϊκή αγορά θα πρέπει να στηριχτεί στον 3λιτρο diesel V6. Συγκεκριμένα στον MultiJet II common rail ο οποίος έχει εξελιχθεί από τη Fiat PowerTrain. Με απόδοση 241 PS και 56,2 kgm ροπής, 218 gr/km εκπομπές CO2 και 8,0 lt/100 km κατανάλωση, είναι αναμφισβήτητα η ενδεδειγμένη λύση.

Surprise
Οδηγικά τα πιο δυνατά σημεία του νέου Grand είναι η ποιότητα κύλισης, η άνεση και η ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα.
Οι εγκάρσιες ανωμαλίες πάντως δεν έχουν το ίδιο καλή απόσβεση, ενώ εκτός δρόμου η ανάρτηση δείχνει να μη βρίσκεται στo ίδια επίπεδo μιας ML ή ενός Land Rover. Τα δυναμικά χαρακτηριστικά όμως μας εξέπληξαν ευχάριστα: Η απόκριση και η σωστή αίσθηση του τιμονιού δεν βρίσκονταν μέχρι τώρα στο μενού ενός Jeep. Κατά τη διάρκεια μερικών γρήγορων γύρων στους χιονισμένους δρόμους του κέντρου εξέλιξης της Fiat,διαπιστώσαμε ότι το Grand Cherokee διαθέτει σπορ αρετές, ανύπαρκτες για το μοντέλο μέχρι σήμερα. Και αυτό σίγουρα δεν οφείλεται μόνο στα εξαιρετικά χιονολάστιχα της Nokian. Μένει να δούμε τι μπορεί να κάνει στην γλιστερή άσφαλτο και στο σπαστήρι της Ελλάδας.
Σε πρώτη φάση το νέο Grand Cherokee θα διατίθεται μόνο με αυτόματο 5άρι κιβώτιο. Ένα νέο 6άρι βρίσκεται υπό εξέλιξη, αλλά θα τοποθετείται μόνο στα βενζινοκίνητα. Σε γενικές γραμμές οι αλλαγές γίνονται ομαλά, ωστόσο είναι μάλλον αργό στο kick down και η διάταξη των σχέσεων μας φάνηκε κάπως αραιή. Το μεγάλο όπλο του Grand Cherokee όντως θα είναι η άκρως ανταγωνιστική τιμή του. Στόχος να είναι κατά 10% φθηνότερο από το Touareg και στην εποχή που ζούμε αυτό θα είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube