Test: Fiat 500 TwinAir

Test: Fiat 500 TwinAir

Το πάρτι για τα τρία χρόνια του 500, είχε κάτι πραγματικά ξεχωριστό. Προκειμένου να κάνουν τη διαφορά σε θέματα κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων, οι μηχανικοί της FPT (Fiat Powertrain Technologies) πήραν τη μεγάλη απόφαση και εξέλιξαν από λευκό χαρτί τον TwinAir.

Ένα 2κύλινδρο τούρμπο κινητήρα 875 κυβικών που ενσωματώνει και σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής.
Αποδίδει 85 ίππους και 14,8 kgm ροπής στις 1.900 σ.α.λ., ενώ στην οδήγηση ξεπερνά τις προσδοκίες. Στο εύρος 1.500-5.000 σ.α.λ. η δύναμη, η ελαστικότητα και η ευστροφία του εντυπωσιάζουν, ενώ ο ήχος έχει μια ιδιαίτερη –easy listening- χροιά που δεν ενοχλεί. Καλά μονωμένοι είναι και οι κραδασμοί, που γίνονται αισθητοί μόνο στο ξεκίνημα.
Υπάρχει και το Eco Mode που «κόβει» τη ροπή στα 10,2 kgm στις 2.000 σ.α.λ. και την ισχύ στους 77 ίππους, προσφέροντας κέρδος 15% σε κατανάλωση συγκριτικά με το Normal.
Έτσι, τα 4,1 λίτρα/100 km μέσης κατανάλωσης και τα 95 gr CO2/km σε μικτό κύκλο που ανακοινώνει η Fiat για την έκδοση με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι τιμές δίχως συναγωνισμό στο βενζινοκίνητο στερέωμα.


[blockquote]To Drive λέει
Οι Ιταλοί μηχανικοί της FPT (Fiat Power Train) το έκαναν πάλι το θαύμα τους. Αν μας έλεγαν δυο-τρία χρόνια πριν ότι θα κυκλοφορούσε 500ράκι με 2κύλιδρο turbo κινητήρα, με κυβισμό 875 cc, turbo και 85 ίππους και κατανάλωση 4,1 lt/100 km δύσκολα θα το πιστεύαμε. Το ακόμα καλύτερο είναι πόσο καλά δουλεύει στην πράξη!

Κινητήρας (κ.εκ.)    2κυλ., 875
Ισχύς (ίπποι)    85
Ροπή (kgm)    14,8
0-100 km/h (sec)    11,0
Τελική (km/h)    173
Κατανάλωση (λ./100 km)    4,1 (4,0)
Εκπομπές CO2 (gr/km)    95 (92)
Τιμές κατασκευαστή, σε παρένθεση τιμές με το κιβώτιο Dualogic[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube