Test drive: VW Touran 1.4 TSI ΒΜΤ DSG

Test drive: VW Touran 1.4 TSI ΒΜΤ DSG

Δοκιμάζουμε το νέο 7θέσιο πολυμορφικό της VW στην πιο δυνατή βενζινοκίνητη έκδοση και με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Έχουμε εδώ το ολοκαίνουργιο Touran, το μεσαίο πολυμορφικό (MPV) της Volkswagen. Το προηγούμενο Touran ήταν το αυτοκίνητο του λογικού οικογενειάρχη και το νέο μοντέλο ακολουθεί την ίδια ακριβώς φιλοσοφία.

Με άλλα λόγια, δεν θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει ιδιαίτερο, μοδάτο ή σπορτίφ. Απλά είναι η επιτομή του MPV: πρακτικό, έξυπνο και ποιοτικό.

Οι διαφορές του σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο συνοψίζονται σε τρεις λέξεις: εκσυγχρονισμένο, μεγαλύτερο, ελαφρύτερο.

Οι δύο τελευταίες διαφορές οφείλονται στη χρήση της νέας πλατφόρμας MQB του VW Group. Χάρη σ’ αυτήν, το μεταξόνιο έχει μακρύνει, ο εμπρός πρόβολος έχει κοντύνει και το βάρος έχει μειωθεί κατά 62 kg – παρά την αύξηση του συνολικού μήκους κατά 130 mm.

Στην Ελλάδα, το νέο Touran εισάγεται κανονικά με τρεις διαφορετικούς κινητήρες: τον 1.6 TDI πετρελαίου και τους 1.2 TSI και 1.4 TSI βενζίνης. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής έχουμε τον 1.4 TSI που στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 150 PS και 25,5 kgm ροπής. Το στάνταρ κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6άρι, αλλά εδώ έχουμε το αυτόματο/σειριακό DSG διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων, να μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Το σημείο προσοχής του Touran είναι όμως το εσωτερικό του. Το ταμπλό του είναι σύγχρονο και καλοφτιαγμένο. Από άποψη ποιότητας, είναι σαφώς ανώτερο από εκείνο των Citroen Grand Picasso και Opel Zafira Tourer, όντας στο επίπεδο της BMW 2-Series Gran Tourer. Μαλακά πλαστικά καλύπτουν ολόκληρο το ταμπλό και το επάνω μέρος κάθε πόρτας, έχοντας «ακριβή» αίσθηση στην αφή, όπως και το λείο δέρμα στο τιμόνι και το λεβιέ ταχυτήτων. Ακόμη πιο σημαντικό όμως είναι το ότι όλα δείχνουν γερά και ανθεκτικά στο χρόνο και τη χρήση. Μελετημένη είναι και η λειτουργικότητα, με πολλές και έξυπνα σχεδιασμένες θέσεις για μικροπράγματα.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του Touran μπορεί να είναι σχετικά μαζεμένες, αλλά το τετραγωνισμένο σχήμα του δίνει εξαιρετική εκμετάλλευση του χώρου. Ο χώρος είναι άφθονος στις δύο πρώτες σειρές καθισμάτων, τόσο για το κεφάλι και τα γόνατα όσο και για τα πέλματα, αφού το δάπεδο είναι εντελώς επίπεδο. Η δεύτερη σειρά αποτελείται από τρία καθίσματα που μπορούν να συρθούν μπρος-πίσω και να ανακλιθούν ξεχωριστά. Το μόνο που θα μπορούσε να τους προσάψει κανείς είναι ότι είναι σχετικά μικρά για μεγαλόσωμους ενήλικες.

Τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς σίγουρα δεν είναι για ψηλούς και εύσωμους, όμως δεν παύουν να είναι λειτουργικά και η πρόσβαση σε αυτά είναι σχετικά εύκολη χάρη στις μεγάλες πίσω πόρτες. Και οι πέντε πίσω θέσεις είναι εφοδιασμένες με υποδοχές isofix για παιδικά καθίσματα.

Τα δύο τελευταία καθίσματα διπλώνουν εύκολα μέσα στο δάπεδο ελευθερώνοντας ένα μεγάλο χώρο αποσκευών 743 λίτρων – μεγαλύτερο από του νέου Ford S-Max που ανήκει στην πιο πάνω κατηγορία. Ο χώρος έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και κάλυμμα που τυλίγεται σε ρολό και αποθηκεύεται σε ειδική θέση κάτω από το δάπεδο. Το κατώφλι φόρτωσης είναι χαμηλό και η πίσω πόρτα ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά, με μοτέρ. Διπλώνοντας και τη δεύτερη σειρά καθισμάτων, τα διαθέσιμα λίτρα φτάνουν τα 1.980 και μπορείς να φορτώσεις αντικείμενα μήκους έως και 1,865 m.  

Ευκολία και άνεση πάνω απ’ όλα
Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική: ρυθμίζεται ακριβώς στα μέτρα σου και είναι αρκετά ψηλή, προσφέροντας πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Στην οδήγηση, το Touran δεν είναι ένα αυτοκίνητο που θα σε ενθουσιάσει, όμως σίγουρα θα σε βολέψει και θα σε χαλαρώσει όντας εύκολο και άνετο.

Ο 1.4 TSI σε πρώτη επαφή δεν δείχνει τους 150 ίππους του και όταν πιέζεται κάνει λίγο περισσότερο θόρυβο απ’ όσον θα περίμενες, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.520 kg. Στις επιταχύνσεις από στάση, το Touran τα πάει πολύ καλά, με 0-100 km/h σε 9,6” και 0-1.000 m σε 31,2”. Η επίσης αυτόματη (αλλά 5θέσια) BMW 218i Active Tourer κάνει αντίστοιχα 9,8” και 31,2”, ενώ το ντίζελ Touran 1.6 TDI (με το χειροκίνητο κιβώτιο) είναι πολύ πιο αργό, με 11,7”/33,7”.

Στις ρεπρίζ εν κινήσει το Touran TSI είναι ακόμα καλύτερο, με 4,5” στα 80-110 kmh (kickdown), ενώ η BMW χρειάζεται 5,5” και το Touran TDI 6,6” (με 3η).

Υποκειμενικά, το Touran 1.4 TSI δείχνει απόλυτα αξιοπρεπές και το κιβώτιο DSG σε βοηθάει να είσαι με τη σωστή σχέση για κάθε περίπτωση ώστε σχεδόν ποτέ να μη σου λείπει δύναμη.

Αν ανεβάσεις ρυθμό σε δρόμο με στροφές νιώθεις ότι κάθεσαι ψηλά, αλλά η κλίση που παίρνει το αμάξωμα δεν είναι μεγάλη και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου παραμένει πάντα προβλέψιμη, με υποστροφή που αυξάνεται σταδιακά μέχρι να επέμβει το ESP. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι αρκετά μεγάλο, ο έλεγχος του αμαξώματος από την ανάρτηση ικανοποιητικός και γενικά νιώθεις το αυτοκίνητο σύμμαχό σου, καθώς έχει και πολύ καλά φρένα που δίνουν πραγματικά κορυφαίες αποστάσεις ακινητοποίησης.

Με 7 θέσεις και ωφέλιμο φορτίο 622 kg, το Touran δεν θα μπορούσε να έχει μαλακή ανάρτηση, όμως οι ανωμαλίες του δρόμου στρογγυλεύονται ικανοποιητικά και το αμάξωμα δείχνει γεροδεμένο. Η μόνωση του θορύβου από τον άνεμο και την κύλιση είναι αποτελεσματική, και η μακριά 7η ταχύτητα δίνει πολύ ξεκούραστο ταξίδι.

Το Touran είναι και οικονομικό – με τα μέτρα των βενζινοκίνητων. Η μέση κατανάλωση για όλη τη δοκιμή μας ήταν 7,9 lt/100km, μια πολύ καλή τιμή που όμως δεν παύει να είναι κατά 1,5-1,7 lt/100km υψηλότερη από του αντίστοιχου ντίζελ.

Το νέο Touran 1.4 TSI BMT των 150 PS διατίθεται μόνο στην πλουσιότερη έκδοση εξοπλισμού Advance και κοστίζει 25.240 ευρώ (με όφελος απόσυρσης, συν €2.000 για το κιβώτιο DSG της δοκιμής). Στην τιμή αυτή, είναι €3.550 φθηνότερο από την επίσης 7θέσια BMW 218i Gran Tourer των 136 ίππων και €1.430 φθηνότερο από την 5θέσια Mercedes-Benz B180 των 122 ίππων. Καθώς τα Opel Zafira Tourer και Renault Scenic δεν εισάγονται με βενζινοκινητήρα και το Citroen Grand Picasso δεν υπάρχει καθόλου στον τιμοκατάλογο της αντιπροσωπείας, το Touran 1.4 TSI δεν έχει ουσιαστικά άλλον άμεσο ανταγωνισμό.

Ίσως κάποιοι να πουν ότι τα 25 χιλιάρικα δεν είναι λίγα, όμως ο στάνταρ εξοπλισμός του Touran Advance περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 7 αερόσακους, συστήματα ασφαλείας Multi Collision Brake, Pre Crash, Front Assist με City Emergency Braking και Fatigue Detection, όπως επίσης ηλεκτρονικό «διαφορικό» XDS, αυτόματο κλιματισμό Pure Air 3 ζωνών, σύστημα infotainment πλήρους συνδεσιμότητας με App Connect και οθόνη αφής, Media Box, αισθητήρα βροχής και φώτων, μέχρι και αναδιπλούμενα τραπεζάκια για τους πίσω επιβάτες.

Τι λέει το DRIVE
Η επιτομή του MPV, ευρύχωρο, πρακτικό, εύκολο στην οδήγηση, άνετο, οικονομικό, καλοφτιαγμένο και πλούσια εξοπλισμένο. Δεν θα ενθουσιάσει τους εραστές του διαφορετικού, ούτε τους φανατικούς της σπορ οδήγησης, αλλά ποιος περιμένει κάτι τέτοιο από ένα πολυμορφικό;
Τιμή από €25.240 (με όφελος απόσυρσης) συν €2.000 για το DSG
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός βενζίνης, τούρμπο, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6”
0-160 km/h 26,9”
0-400 m 17,1” @ 133,2 km/h
0-1.000 m 31,2” @ 167,0 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7.6”
50-80 km/h (kickdown) 3,1”
80-110 km/h (kickdown) 4,5”
110-140 km/h (kickdown) 7,6”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 209 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 126 g/km
Διαστάσεις 4.527 x 1.829 x 1.659* mm
Χώρος αποσκευών 743/1.980 lt
Βάρος 1.520 kg
Μετρήσεις DRIVE. *Με μπάρες οροφής

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube