Test drive: Mercedes-Benz B180

Test drive: Mercedes-Benz B180

Πιο πολύ για λόγους που σχετίζονται με το μάρκετινγκ, η B-Class δέχτηκε ένα ελαφρύ φρεσκάρισμα που ωστόσο τη βελτίωσε περαιτέρω σε μερικά σημεία.

Εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, η Mercedes-Benz έχει στην γκάμα της ένα premium μικρομεσαίο, με κύριο όπλο του την πρακτικότητα.

Κανείς ανταγωνιστής της δεν πίστεψε αρκετά νωρίς σε αυτή την ιδέα, όμως με τον καιρό η B-Class απέκτησε το κοινό της. Η αντίδραση ήρθε μόλις πριν από λίγους μήνες, με την 2 Series Active Tourer της BMW.

Η αφορμή
Με όλους τους προβολείς στραμμένους στην ολόφρεσκη BMW, η Mercedes-Benz έψαχνε διακαώς τρόπο να αντιδράσει. Γι’ αυτό και ανανέωσε τη B-Class πολύ ελαφρά μεν, αρκετά προκειμένου να ξανακουστεί το όνομά της δε. Οι βασικές προσθήκες σύμφωνα με τη Mercedes-Benz έχουν να κάνουν με την αναβάθμιση των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, που είναι ακόμα πιο προηγμένα. Θα αναγνωρίσετε το ανανεωμένο μοντέλο κυρίως από το εμπρός μέρος που έχει νέα φώτα –μοιάζουν λιγότερο με σταγόνα- και προφυλακτήρα. Το ίδιο ισχύει και για το πίσω, αλλά είναι μάλλον απίθανο να εντοπίσεις τις διαφορές εάν δε δεις δύο αυτοκίνητα δίπλα δίπλα.

Στην καμπίνα δεν υπάρχει αλλαγή. Παραμένει φωτεινή, με καλούς -καίτοι όχι κορυφαίους- χώρους στο πίσω κάθισμα και μεγάλο πορτμπαγκάζ 488 λίτρων και πολύ μεγάλο άνοιγμα. Οι διαθέσιμες θήκες είναι επαρκείς για τα μικροπράγματά σου, ενώ η θέση οδήγησης εξακολουθεί να μετράει στα υπέρ. Το ίδιο και η αίσθηση της απτής ποιότητας, η οποία δεν οφείλεται τόσο με τα πλαστικά -που ωστόσο είναι ποιοτικά. Κυρίως έχει να κάνει με την προσοχή στο φινίρισμα και στον τρόπο που λειτουργεί το κάθε τι. Εργονομικά, θα πρέπει –όπως σε κάθε Mercedes-Benz- να εξοικειωθείς με τον πολυδιακόπτη για φλας, καθαριστήρες και προβολείς στην αριστερή πλευρά της κολόνας του τιμονιού και πολύ περισσότερο με τη λογική της πλοήγησης στα ερτζιανά. Το να βρεις ένα σταθμό που δεν είναι στη μνήμη και παράλληλα δεν θυμάσαι τη συχνότητά του, είναι πιο δύσκολο από όσο φαντάζεσαι.

Έργα, όχι λόγια
Είμαι βέβαιος πως εάν οι πολιτικοί μας ήταν τόσο χαμηλών τόνων και παράλληλα αποτελεσματικοί όσο το μοτέρ της B180, η χώρα μας θα μεσουρανούσε. Ο 1.600άρης τούρμπο άμεσου ψεκασμού της B180 αποδίδει έναν μάλλον μετριοπαθή συνδυασμό 122 ίππων και 20,4 kgm ροπής. Όταν κινείσαι με στόχο την οικονομία, έχει μια ελαφρώς νωχελική διάθεση, αλλά πετυχαίνει άνετα μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km. Εάν το προσπαθήσεις δεν είναι δύσκολο να βρίσκεσαι στην περιοχή των 6 lt, ενώ ούτε τα 142 ευρώ των τελών κυκλοφορίας είναι πολλά.

Το πιο δυνατό χαρτί του μοτέρ πάντως είναι η ελαστικότητα στα πολύ χαμηλά, με βάση τα δεδομένα των τούρμπο. Γι’ αυτό και μπορείς να «ρέεις» στο δρόμο, ανεβάζοντας πολύ νωρίς σχέση χωρίς ίχνος σκορτσαρίσματος ή κομπιάσματος, παρά τις έξι μακριές ταχύτητες. Όταν πάλι πατήσεις τέρμα το γκάζι, η B180 επιταχύνει πολύ πιο μεστά από το προσδοκώμενο, με δεδομένα τα 11,2 kg/ίππο. Τα 0-100 km/h σε 8,6” και κυρίως οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις όπως τα 80-110 km/h με 4η σε 6”, είναι σαφώς μπροστά από τον άμεσο (BMW 218i Active Tourer) ή έμμεσο ανταγωνισμό (Audi A3 Sportback 1.4 TFSI). Από τη μέση του στροφομέτρου και ύστερα υπάρχει κάμψη της απόδοσης, που αντιμετωπίζεται απλώς περνώντας νωρίς στην επόμενη ταχύτητα με τον πολύ γλυκό σε κούμπωμα λεβιέ.

Για επαναρρύθμιση της ανάρτησης με την αφορμή της ανανέωσης δεν υπάρχουν αναφορές τη Mercedes-Benz, είναι όμως βέβαιο ότι έχει γίνει. Οι λακκούβες του δρόμου απορροφώνται πλέον και καλύτερα και πιο αθόρυβα σε σχέση με τις B-Class που είχαμε οδηγήσει μέχρι σήμερα, κάτι που βελτιώνει επί της ουσίας και την ποιότητα κύλισης. Παράλληλα ο έλεγχος του αμαξώματος είναι όσο αυστηρός χρειάζεται, χωρίς πλεύση ή/και υπερβολική κλίση στις στροφές. Το κράτημα είναι σε πολύ καλό επίπεδο και με ιδιαίτερα προστατευτική διάθεση, ενώ το εμπρός σύστημα είναι καλοδουλεμένο από πλευράς πρόσφυσης. Δεν είναι κορυφαίο από πλευράς πληροφόρησης, αλλά είναι όσο άμεσο χρειάζεται και διατηρεί την ψυχραιμία του στο φρενάρισμα πανικού. Το τελευταίο είναι πολύ αποτελεσματικό, με τα 100-0 km/h να ολοκληρώνονται σε 37,7 m.

Όταν το marketing δουλεύει για σένα
Τελικά, όσο ελαφριά κι εάν ήταν η ανανέωση της B-Class, τη βελτίωσε ουσιαστικά ως αυτοκίνητο. Το έτσι κι αλλιώς εξαιρετικό μοτέρ, συνάντησε μια πιο πετυχημένη ρύθμιση ανάρτησης που δίνει αθροιστικά ένα πιο ισορροπημένο αυτοκίνητο. Η τιμή της παραμένει υψηλή, με βάση τα 26.070 ευρώ, συνυπολογίζοντας την απόσυρση. Η B180 είχε και έχει όλα τα φόντα να αντισταθεί στον ανταγωνισμό της κατηγορίας που η ίδια ίδρυσε, και οι επιδόσεις της είναι επαρκείς για να σε αποτρέψουν από το να διαλέξεις την ακριβότερη Β200.

Τι λέει το DRIVE
Ακόμα κι εάν δεν υπήρχε ουσιαστικός λόγος να γίνει, η ανανέωση της B-Class ήταν για καλό. Μερικές μικρές βελτιώσεις ήταν αρκετές την έκαναν ένα ακόμα πιο ευχάριστο αυτοκίνητο.
Τιμή από € 26.070 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.595 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 122 PS/5.000 rpm, 20,4 kgm/1.250-4.000 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60
km/h 3,9”
0-80 km/h 5,9”
0-100 km/h 8,6”
0-120 km/h 11,8”
0-140 km/h 16,2”
0-400 m 16,2” @ 139,9 km/h
0-1.000 m 29,7” 176,5 km/h
50-80 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (3η) 4,2”
110-140 km/h (3η) 6,1”
80-110 km/h (4η) 6,0”
110-140 km/h (4η) 7,0”
80-110 km/h (5η) 8,9”
110-140 km/h (5η) 10,2”
80-110 km/h (6η) 11,0”
110-140 km/h (6η) 15,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,7 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt /100 km
Εκπομπές CO2 129-134 g/km
Διαστάσεις 4.393 x 1.786 x 1.557 mm
Βάρος 1.370 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube