Test drive: VW Golf 1.4 TSI ACT

Test drive: VW Golf 1.4 TSI ACT

Το Golf αυτό μπορεί να είναι τετρακύλινδρο επιδόσεων τη μια στιγμή και οικονομικό δικύλινδρο την επόμενη.

Μέχρι να έρθει στις εκθέσεις το GTI, αυτό είναι το κορυφαίο βενζινοκίνητο Golf που μπορείς σήμερα να αγοράσεις.

Το σημείο προσοχής όμως δεν είναι τόσο οι 140 ίπποι του νέου, εξολοκλήρου αλουμινένιου κινητήρα 1.4 TSI, όσο το σύστημα ACT που απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους για μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων. Η απενεργοποίηση γίνεται αυτόματα, στα χαμηλά έως μεσαία φορτία – και κανονικά δεν την παίρνεις χαμπάρι παρά μόνο από τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων.

Με αρκετή προσοχή, μπορείς να κρατάς τον κινητήρα σε δικύλινδρη λειτουργία μέχρι και στα 120 km/h με 6η, αν ο δρόμος είναι επίπεδος. Οδηγώντας έτσι, η VW λέει πως η κατανάλωση μπορεί να πέσει μέχρι και 1 lt/100km. Στον τυποποιημένο ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών NEDC, το σύστημα ACT μειώνει την κατανάλωση κατά 0,4 lt/100km. Οι ισχυρισμοί αυτοί δεν απέχουν από την πραγματικότητα, αν κρίνουμε από τη μέση κατανάλωση του Golf 1.4 TSI στα χέρια μας, η οποία ήταν 7,5 lt/100km. Με άλλα λόγια, το 1.400άρι Golf  έκαιγε λιγο παραπάνω από τα αντίστοιχα 1.200άρια, παρά τις ανώτερες επιδόσεις του.

Μιλώντας για επιδόσεις, το Golf 1.4 TSI είναι πράγματι γρήγορο, αφού πέρα από τον ζωντανό κινητήρα έχει και μικρό βάρος – κατά 165 kg μικρότερο από του Opel Astra 1.4T, για παράδειγμα, που έχει κι αυτό 140 ίππους. Το Golf είναι κατά 1,3” ταχύτερο από το Astra στα 0-100 km/h, κατά 1,6” στο χιλιόμετρο από στάση και κατά 2,9” στα 80-110 με 4η!

Το Golf 1.4 TSI έχει και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση 4 συνδέσμων (όχι ημιάκαμπτο άξονα όπως το 1.2), η οποία προσφέρει ακόμα καλύτερη άνεση και οδική συμπεριφορά, ιδίως στην ανώμαλη άσφαλτο. Οι χώροι, η πρακτικότητα, η ποιότητα και η ευκολία οδήγησης παραμένουν στο γνωστό κορυφαίο επίπεδο, που κάνει το Golf το καλύτερο μικρομεσαίο οικογενειακό μοντέλο για να ζεις μαζί του.

Τι λέει το DRIVE
Το κορυφαίο –για μόνιμη σχέση– μικρομεσαίο οικογενειακό αποκτά γρήγορες επιδόσεις, διατηρώντας την οικονομία του 1.2 TSI
Τιμή από €20.350 (3θυρο) / €21.250 (5θυρο)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός & turbo, 140 PS/4.500-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 8,4”
0-400 m 16,0”
0-1.000 m 29,4”
30-50 km/h (3η) 2,8”
80-110 km/h (4η) 4,9”
110-140 km/h (5η) 7,0”
100-0 km/h 37,7 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 gr/km
Διαστάσεις 4.255 x 1.790 x 1.452 mm
Βάρος 1.265 kg

Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube