Test drive: VW Golf 1.2 TSI 105 PS

Test drive: VW Golf 1.2 TSI 105 PS

Το Golf 1.2 TSI των 105 ίππων είναι 1.000 ευρώ ακριβότερο από αυτό των 85 ίππων. Και αξίζει με το παραπάνω αυτή τη διαφορά

Το Golf 1.2 TSI των 105 ίππων είναι 1.000 ευρώ ακριβότερο από αυτό των 85 ίππων. Και Αξίζει με το παραπάνω τη διαφορά.

Και τα δύο Golf 1.2 TSI έχουν τον ίδιο, ολοκαίνουργιο, αλουμινένιο κινητήρα. Μόνο που εδώ είναι πιο επιθετικά ρυθμισμένος, αποδίδοντας, εκτός από τα 20 παραπάνω άλογα, και 1,5 επιπλέον kgm ροπής. Στα χαρτιά, η έξτρα αυτή απόδοση φαίνεται να αντιστοιχεί σε λίγο ψηλότερες στροφές. Στο δρόμο πάντως δεν θα νιώσεις διαφορά στο τράβηγμα από χαμηλά. Και οι δύο κινητήρες είναι εξίσου ελαστικοί, όμως αυτός των 105 PS αναπνέει σαφώς καλύτερα ψηλά, εκεί που ο 85άρης λαχανιάζει.
Εξίσου σημαντική είναι και η διαφορά των δύο Golf στο κιβώτιο ταχυτήτων, αφού το μοντέλο των 105 PS έχει 6 σχέσεις αντί για 5. Οι τρεις πρώτες δεν έχουν ουσιαστική διαφορά στα δύο κιβώτια, όμως οι τελευταίες έχουν μικρότερα κενά μεταξύ τους στο 6άρι, πράγμα που σε βοηθάει να κρατάς τον κινητήρα στην ωφέλιμη περιοχή του.

Πλεονέκτημα στις επιδόσεις
Όλες οι παραπάνω διαφορές συνδυάζονται για να δώσουν στο Golf 105 PS ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα στις επιδόσεις. Στα 0-100 km/h αφήνει 2,5 ολόκληρα δευτερόλεπτα πίσω το 85άρι, με αντίστοιχη διαφορά και στο χιλιόμετρο από στάση. Σαφώς πιο γρήγορο είναι το μοντέλο των 105 PS και στις ρεπρίζ, ιδίως στις ψηλότερες στροφές. Για τα 80-110 km/h με 3η χρειάζεται 5,3” αντί για 6,8”, και για το ίδιο διάστημα με 4η, 7,1” αντί για 9,0”. Στα 50-80 με 3η, όπου φαίνεται η ελαστικότητα, και πάλι υπερέχει (4,7” αντί 5,1”), αλλά ακόμα περισσότερο στις ψηλές στροφές, με 8,8” αντί για 13,2” στα 110-140 με 3η. Κι όλα αυτά χωρίς να πληρώνεις το τίμημα στο βενζινάδικο, αφού το Golf των 105 PS αποδείχτηκε ελάχιστα πιο οικονομικό από το 85άρι, με μέση κατανάλωση 6,5 αντί 6,6 lt/100km.
Κατά τα άλλα, τα δύο Golf είναι πανομοιότυπα: εξίσου ποιοτικά, καλοφτιαγμένα, εύχρηστα, άνετα και ασφαλή – αν και αδιάφορα στη γρήγορη οδήγηση, υπό το πρίσμα ενός βενζινοαίματου.   
Με πρακτικά κριτήρια όμως, δεν θα βρεις καλύτερο αυτοκίνητο από το Golf στην κατηγορία, και αξίζει ασυζητητί να δώσεις το επιπλέον χιλιάρικο για την έκδοση των 105 PS.

Τι λέει το DRIVE
Μόνο αν τα λεφτά σου φτάνουν τσίμα-τσίμα αξίζει να πάρεις το 85άρι Golf. Αυτό των 105 είναι παντού πιο γρήγορο, τουλάχιστον εξίσου οικονομικό και με 6άρι αντί 5άρι κιβώτιο.
Τιμή από €17.850
Τεχνολογία 1.197cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός & τούρμπο, 105 PS/5.000 rpm, 17,8 kgm/1.550-4.100 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 10,1”
0-400 m 17,2"
0-1.000 m 31,9"
50-80 km/h με 3η 4,7"
80-110 km/h με 4η 7,1"
110-140 km/h με 5η 9,0"
Τελική 192 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Διαστάσεις 4.255 x 1.799  x 1.452 mm
Βάρος 1.225 kg
Μετρήσεις DRIVE, φωτογραφίες Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube