Τest drive: VW Beetle Cabrio 1.2 TSI

Τest drive: VW Beetle Cabrio 1.2 TSI

Το νέο... νέο Beetle Cabrio συνεχίζει την μποέμ παράδοση με περισσότερο δυναμισμό αυτή τη φορά, ακόμα και στη μικρή έκδοση. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως θα πάψει να είναι ένα από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα των γυναικών...

Το νέο... νέο Beetle Cabrio συνεχίζει την μποέμ παράδοση με περισσότερο δυναμισμό αυτή τη φορά, ακόμα και στη μικρή έκδοση. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως θα πάψει να είναι ένα από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα των γυναικών...

Στην αρχή δεν ήθελα να το οδηγήσω. Βλέπετε το προηγούμενο Beetle Cabrio ήταν κατά τη γνώμη μου υπερβολικά θηλυκό. Εντύπωση που την ενισχύει κάθε φορά που βλέπω την πεθερά μου να βγαίνει από ένα τέτοιο...

Άλλαξα γνώμη (;)
Κατέβηκα λοιπόν με νεύρα τα σκαλιά του γραφείου και το λευκό Beetle που αντίκρισα, όλως παραδόξως δεν με χάλασε. Ακολουθεί βλέπετε τη λογική του εμποτισμού με μια δόση τεστοστερόνης που έχει και η κλειστή έκδοση. Οι γραμμές του είναι πιο καθαρές. Το πάτημά του δείχνει πιο αποφασιστικό.

Το Cabrio μάλιστα είναι κατά 15,2 cm μακρύτερο και 8,4 φαρδύτερο από την κλειστή έκδοση, όπως και κατά 2,3 cm χαμηλότερο με κλειστή την οροφή. Αντιλαμβάνεσαι τις μυώδεις γραμμές του, κυρίως μόλις ανοίξεις την οροφή. Η οποία είναι υφασμάτινη, ανοίγει πλήρως ηλεκτρικά σε μόλις 11 sec και εν κινήσει μέχρι τα 50 km/h.

Οι αυξημένες διαστάσεις έχουν δώσει στους πίσω επιβάτες επιπλέον χώρο 1,2 πόντους και έτσι μπορούν ακόμα και δύο κανονικοί άνθρωποι να κάνουν μια κανονική βόλτα. Το μόνο πρόβλημα είναι οι εντελώς κάθετες πλάτες των καθισμάτων και βέβαια το γεγονός ότι δεν υπάρχει αλεξηνέμιο. Οι άνθρωποι της VW πάνω στο θέμα απλώς ανέφεραν πως: «Όταν λέμε Cabrio, εννοούμε κάμπριο».

Μου ξανάρχονται ένα ένα
Το εσωτερικό του νέου, νέου Beetle Cabrio σχεδόν με συγκινεί. Δεν έχει εκείνα τα βαζάκια που με απωθούσαν όπως το κατόλ τα κουνούπια. Ευτυχώς μου θυμίζει τόσο πολύ εκείνο το Σκαθάρι των παιδικών χρόνων, του νονού μου που μας πήγαινε για ψάρι στην Ανάβυσσο. Ο πίνακας οργάνων, το καθαρό άδειο πάνω μέρος του ταμπλό και βέβαια το ντουλαπάκι του συνοδηγού...

Προφανώς, το σημερινό ουδεμία σχέση έχει με εκείνο, ούτε καν με το προηγούμενο. Είναι σαφώς πιο άκαμπτο και αρκούντως άνετο, παρόλο που οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι πιο σφιχτές. Το τιμόνι ακούει, αλλά σου απαντάει τα μισά, από την άλλη όμως η κλίση μικρή και η πλευρική πρόσφυση αξιοθαύμαστη. Η υποστροφή θα έρθει πολύ σπάνια και είναι εύκολα ελεγχόμενη.

Ο 1.2 TSI είναι κι αυτός ολοκαίνουργιος, άμεσου ψεκασμού και 16βάλβιδος πλέον, σαφώς πιο πρόθυμος από χαμηλά και κυρίως ψηλά, από τον προηγούμενο κι ας έχει την ίδια ονομαστική ισχύ των 105 PS. Δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά επαρκεί για τη χρήση για την οποία προορίζεται το συγκεκριμένο Beetle. Θετικό είναι και το κούμπωμα του 6τάχυτου κιβωτίου.

Συμπερασματικά το Beetle Cabrio μου άρεσε περισσότερο απ’ όσο ήθελα αρχικά να παραδεχτώ. Προφανώς τα €22.620 δεν είναι λίγα, ωστόσο το αυτοκίνητο έχει μια συναισθηματική ηχώ και έναν τεχνολογικό εξοπλισμό που τα δικαιολογούν.

Τι λέει το DRIVE
Το Beetle Cabrio είναι αναπόφευκτα συναισθηματικά φορτισμένο, αυτό όμως δεν το εμποδίζει να είναι ένα μοντέρνο αυτοκίνητο, σαφώς καλύτερο από αυτό που αντικαθιστά και σχεδιαστικά λιγότερο θηλυκό.
Τιμή από €22.620
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 105 PS/5.000 rpm, 17,8 kgm/1.550-4.100 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 8,4”
0-100 km/h 12,3”
0-120 km/h 17,1”
0-140 km/h 24,6”
0-400 m 18,5”
0-1.000 m 33,7”
50-80 km/h με 3η 5,4”
80-110 km/h με 4η 8,5”
110-140 km/h με 5η 16,7”
100-0 km/h 41,2 m
Τελική ταχύτητα 178 km/h
Μέση κατανάλωση 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 142 g/km
Διαστάσεις 4.278 x 1.808 x 1.473 mm
Βάρος 1.390 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube