Test drive: Volvo XC40 D4 AWD

Test drive: Volvo XC40 D4 AWD

Δοκιμάζουμε το νέο και μικρότερο SUV της Volvo με δίλιτρο μοτέρ τουρμποντίζελ και τετρακίνηση.

Με την έλευση του XC40 η Volvo δίνει μια λογική συνέχεια στην επιτυχία των μεγαλύτερων XC60 και XC90 με ένα αντίστοιχο μοντέλο στη μικρότερη και πιο δημοφιλή κατηγορία των SUV.

Αυτή που διευρύνει ολοένα και περισσότερο το μερίδιο της στην αγορά, ιδίως στο premium κομμάτι της.

Παρόλο που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Volvo, οι σχεδιαστές του δεν αρκέστηκαν να κάνουν ένα υπό κλίμακα αντίγραφο των XC60 και XC90. Λεπτομέρειες όπως η «ρουφηγμένη» προς τα μέσα μάσκα, τα φουσκωμένα φτερά και οι γωνίες που σχηματίζει η φαρδιά πίσω κολόνα του δίνουν μια πιο δυναμική εικόνα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας.

Παράλληλα, οι
δυνατότητες εξατομίκευσης, οι επιλογές διχρωμίας στο αμάξωμα και οι ζωηρές αποχρώσεις στη διαθέσιμη χρωματική παλέτα προσθέτουν μια ποπ εικόνα. Στην οποία δεν μας έχει συνηθίσει η σουηδική φίρμα και είναι δείγμα ότι το XC40 απευθύνεται σε πιο ευρύ και νεανικό κοινό.

Κατά γενική ομολογία, από όποια πλευρά και να το κοιτάξεις, το XC40 κάνει τις κόρες των ματιών να διαστέλλονται, αντικειμενικά ον ένα όμορφο αυτοκίνητο με ισορροπημένες αναλογίες για τα 4,4 μέτρα του.

Ωδή στο μίνιμαλ
Το εσωτερικό του XC40 ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική λογική με τα μεγαλύτερα μοντέλα σε μια ακόμα πιο μίνιμαλ αισθητική.

Οι γραμμές του ταμπλό είναι αυτές που μας έχει συνηθίσει η Volvo από τη Σειρά 90 και ύστερα, με απλοποιημένη εργονομία και ελάχιστους διακόπτες. Είναι το μόνο αυτοκίνητο στην κατηγορία με δύο ψηφιακές οθόνες TFT στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.

Εμπρός από τον οδηγό η πρώτη, φιλοξενεί έναν πλούσιο σε πληροφορίες και με πολλές δυνατότητες διαμόρφωσης πίνακα οργάνων. Η δεύτερη, στη κεντρική κονσόλα, φιλοξενεί το infotainment, τα χειριστήρια του κλιματισμού και τις διάφορες εφαρμογές της σουίτας Volvo On Call που είναι στάνταρ στις εκδόσεις Momentum και R-Design.

Η τελευταία, πέρα από τις κλήσεις έκτακτης ανάγκης, οδικής βοήθειας και αυτόματης κλήσης σε περίπτωση σύγκρουσης, παρέχει και αρκετές λειτουργίες που διευκολύνουν τη ζωή του οδηγού. Μπορείς για παράδειγμα να ρυθμίσεις από απόσταση τον κλιματισμό ή να προγραμματίσεις τη διαδρομή στο κινητό και να τη στείλεις στο navigation του αυτοκινήτου.

Η καμπίνα έχει την πολυτελή αίσθηση που σου γεννούν τα αυτοκίνητα του Σουηδού κατασκευαστή. Η αίσθηση προσλαμβανόμενης ποιότητας είναι υψηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, η συναρμογή προσεγμένη και τα υλικά ποιοτικά στην πλειονότητά τους, με το πάνω μέρος του ταμπλό να είναι ντυμένο με μαλακό πλαστικό.

Η εκτεταμένη χρήση της μοκέτας που ντύνει μέχρι και τα πάνελ των θυρών είναι μια μάλλον ασυνήθιστη επιλογή. Κατασκευασμένη από ανακυκλωμένα υλικά, είναι ένας συμβολισμός, μια υπενθύμιση της περιβαλλοντικής ευαισθησίας της Volvo.

Τα καθίσματα είναι άνετα και η θέση οδήγησης ψηλή, όπως αρμόζει σε ένα SUV, με μεγάλο εύρος ρυθμίσεων σε κάθισμα και τιμόνι. Από το εμπρός μέρος της καμπίνας δεν λείπουν οι χώροι αποθήκευσης που διευκολύνουν οδηγό και συνοδηγό με τα προσωπικά τους αντικείμενα.

Στη κεντρική κονσόλα υπάρχει μια μεγάλη θήκη εμπρός από το λεβιέ, η οποία προαιρετικά γίνεται και σημείο ασύρματης φόρτισης για το κινητό, βολικές ποτηροθήκες και μεγάλο κεντρικό ντουλάπι που εκτελεί χρέη υποβραχιόνιου. Στις τσέπες των θυρών από την άλλη υπάρχουν δύο ευμεγέθεις θήκες που μπορούν να βολέψουν μέχρι και ένα λάπτοπ.

Όσον αφορά τους χώρους, τα 2,7 m του μεταξονίου έχουν αξιοποιηθεί ιδανικά και οι πίσω επιβάτες έχουν άπλετο χώρο για τα γόνατα και τουλάχιστον μια παλάμη αέρα για το κεφάλι εάν δεν ξεπερνούν το 1,90 σε ύψος. Αυτό που κλέβει λίγο χώρο από τις πίσω θέσεις είναι το μικρό πλάτος του καθίσματος που κάνει την φιλοξενία τρίτου ενηλίκου μια δύσκολη άσκηση.

Το πορτμπαγκάζ με τη σειρά του κινείται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας και τα 460 lt θα βολέψουν με το παραπάνω τις μεταφορικές ανάγκες μιας 4μελούς οικογένειας. Έχει κανονικό σχήμα και χωρίζεται σε δύο επίπεδα, έτσι ώστε όταν αναδιπλώνονται τα πίσω καθίσματα να δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης.

Δεν λείπουν και οι έξυπνες λύσεις που ενισχύουν την πρακτικότητα, όπως, π.χ., η δυνατότητα να αποθηκεύσεις την εταζέρα κάτω από το ψευδό-πάτωμα για να κερδίσεις ύψος.

Με το βλέμμα στο μέλλον
Κάτω από το ελκυστικό σουλούπι του XC40 βρίσκεται η ολοκαίνουργια πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture) της σουηδικής φίρμας. Μια μικρότερη και με χαμηλότερο κόστος εναλλακτική της πλατφόρμας που χρησιμοποιείται στις Σειρές 60 και 90. Εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Geely, με κύριο χαρακτηριστικό πως είναι έτοιμη για να υποδεχτεί το μέλλον, δηλαδή την ηλεκτροκίνηση.

Από εκεί και πέρα και όσον αφορά το αυτοκίνητο της δοκιμή μας τουλάχιστον, τα λοιπά μηχανικά μέρη είναι γνωστά. Ο δίλιτρος 4κύλινδρος τουρμποντίζελ αναλαμβάνει την κίνηση του XC40 και το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της Volvo στέλνει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς.

Με κωδικό D4, ο κινητήρας αποδίδει 190 PS στις 4.000 rpm και 40,7 kgm ροπή. Κινεί αβίαστα το XC40 και δεν θα αισθανθείς ότι σου λείπει δύναμη. Αλλά όταν μπει στην εξίσωση και ο ανταγωνισμός, αντιλαμβάνεσαι ότι τα 1.770 kg του αυτοκινήτου κάνουν το έργο του πιο δύσκολο.

Η διαδικασία 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 8,5”, όταν τα αντίστοιχης ιπποδύναμης BMW X1 xDrive20d και Audi Q3 2.0 TDI το πετυχαίνουν σε μόλις 7,7”. Με το κιβώτιο να αξιοποιεί άριστα το ωφέλιμο φάσμα του κινητήρα και να αλλάζει ομαλά τις οκτώ σχέσεις, το XC40 κλείνει την ψαλίδα από τον ανταγωνισμό στις ρεπρίζ με τα 80-110 km/h να έρχονται σε 4,4” και τα 110-140 km/h σε 6,3”.

Τα αντίστοιχα νούμερα για την BMW είναι 4,1” και 6,0”, ενώ για το Audi 4,1” και 6,2”. Τα φρένα είναι δυνατά και ακινητοποιούν το XC40 από τα 100 km/h σε 37,5 m.

Στο δρόμο εκπλήσσει ευχάριστα. Δεν είναι το πιο σπορ SUV που υπάρχει, αλλά έτσι κι αλλιώς ένα SUV δεν χρειάζεται να είναι ακραίο ως προς τη σκληρότητα της ανάρτησης ή την απόκριση του τιμονιού. Έχει ζωηρή διάθεση στον επαρχιακό και είναι πρόθυμο στις αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ σε κάθε περίπτωση αντιδρά με ασφάλεια.

Θα σε ανταμείψει με υψηλό επίπεδο άνεσης και εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση είναι όσο σφικτή χρειάζεται για να ελέγχει το βάρος του αυτοκινήτου, αλλά λειτουργεί εξαιρετικά ακόμα και στις χαμηλές ταχύτητες, αποσβένοντας ήπια και χωρίς θορύβους κάθε εμπόδιο.

Η κύλιση θυμίζει τα μεγαλύτερα SUV της φίρμας και ο κινητήρας είναι καλά μονωμένος, κάνοντας τα ταξίδια μια ευχάριστη εμπειρία.

Εκεί όμως που πραγματικά σε εκπλήσσει το νέο XC40 είναι όταν θελήσεις να εκμεταλλευτείς τους 21,1 πόντους απόστασης από το έδαφός και πάρεις απόφαση να το λερώσεις.

Όχι για να πάρεις σβάρνα τις πλαγιές και να χαράξεις νέους δρόμους, αλλά να ακολουθήσεις μια χωμάτινη δασική διαδρομή. Τότε θα δεις ότι, ακόμα και σε αυτό το πεδίο, η ανάρτηση λειτουργεί καλά, φιλτράροντας τα περισσότερα εμπόδια χωρίς δράματα και μεταλλικούς θορύβους.

Το XC40 είναι πλήρως εξοπλισμένο με τα τελευταία συστήματα ασφαλείας της Volvo, όντας παράλληλα και το μόνο στην κατηγορία του με τεχνολογία ημιαυτόνομης οδήγησης (Pilot Assist) στον εξοπλισμό.

Το City Safety είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και, πέρα από το ενεργό cruise control, αναγνωρίζει πεζούς, ποδηλάτες και μεγάλα ζώα, ακινητοποιώντας αυτόματα το σουηδικό SUV για να αποτρέψει ανεπιθύμητες συγκρούσεις.

Αναμένοντας τις μικρές εκδόσεις
Είναι δύσκολο να μη δεις με θετικό μάτι το νέο XC40. Έχει εμφάνιση, είναι ευχάριστο στο δρόμο, πρακτικό και με ποιοτικό εσωτερικό. Με τη φόρα που έχουν πάρει τα SUV, είναι σχεδόν βέβαιο ότι σύντομα θα γίνει το best seller της Volvo και μόλις η γκάμα του εμπλουτιστεί με τις ελκυστικότερες φορολογικά εκδόσεις κυβισμού, όπως η Τ3 με τον 1.5 βενζίνης που θα ξεκινά από τα €30.713, θα τα πάει καλά και στη χώρα μας.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο XC40 είναι πολλά υποσχόμενο και στη 2λιτρη ντίζελ έκδοση του προσφέρει όσα θα ήθελες από ένα premium SUV. Αναμένουμε με ενδιαφέρον και τις μικρότερες εκδόσεις του.
Τιμή Από €49.352
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, AWD, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5”
0-160 km/h 22,9”
0-400 m 16,1” @ 138,3 km/h
0-1.000 m 29,7” @ 175,5 km/h
60-160 (με αλλαγές) 19,2”
50-80 km/h 3,1”
80-110 km/h  4,4”
110-140 km/h  6,3”
Φρένα 100-0 km/h 37,5 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 9,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2135 g/km
Διαστάσεις 4.425 x 1.863 x 1.652 mm
Χώρος αποσκευών 460 lt
Βάρος 1.770 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube