Test drive: Volvo V40 Cross Country T3

Το ψηλωμένο χάτσμπακ της Volvo ανανεώνεται στα σημεία, ως βενζινοκίνητο συνεχίζει να διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο σε συμφέρουσα τιμή

Η συνταγή του Volvo V40 Cross Country, ενός ψηλωμένου κατά 22 mm V40 με προστατευτικές ποδιές και άβαφα πλαστικά στους προφυλακτήρες, είναι άκρως επιτυχημένη. Το αποτέλεσμα είναι τόσο αρμονικό που εύκολα μπορεί να πιστέψει κάποιος ότι από αυτό προέκυψε το V40, και όχι το αντίστροφο.

Η πρόσφατη ανανέωση το άλλαξε ελάχιστα. Πρέπει να είσαι πολύ παρατηρητικός για να προσέξεις τις διακριτικές αλλαγές στη μάσκα ή τις ζάντες, ενώ πιο ευδιάκριτη είναι η τοποθέτηση των φωτών ημέρας σε σχήμα «σφυρί του Θορ» μέσα στα εμπρός φανάρια. Η ανανέωση προίκισε το εσωτερικό με νέες επενδύσεις και λίγο διαφορετική διακόσμηση, αλλά δυστυχώς δεν επηρέασε καθόλου τις διαστάσεις τις καμπίνας. Με περιορισμένο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών και χώρο αποσκευών μόλις 331 lt, το V40 εξακολουθεί να μη διεκδικεί δάφνες σε ευρυχωρία.

Ο 1.500άρης βενζινοκινητήρας της οικογένειας Drive-E διατηρήθηκε στην έκδοση Τ3 χωρίς αλλαγές, όπως και το αυτόματο 6άρι της Aisin. Ο συνδυασμός τους ταιριάζει αρκετά στο V40, αφού οι αλλαγές είναι ομαλές, ο κινητήρας ήσυχος και η δύναμη πάντα διαθέσιμη όταν τη χρειαστείς. Σε απόλυτα νούμερα, με 0-100 km/h σε 9,5’’ και 80-110 km/h σε 4,9’’, βρίσκεται οριακά πίσω από την αντίστοιχης ισχύος αλλά πολύ ακριβότερη Mercedes-Benz GLA 200 (9,2’’ και 4,7’’). Η μέση κατανάλωση των 9,1 lt/100 km είναι λογική για βενζινοκίνητο με βάρος 1.470 kg, αλλά εύκολα θα πάρει την ανιούσα αν κινείσαι λίγο πιο ζωηρά.

Η Volvo δεν ανακοινώνει καμία αλλαγή στην ανάρτηση του V40 Cross Country, ωστόσο το αυτοκίνητο της δοκιμής φαίνεται λίγο πιο άνετο στην πόλη, αν και εξακολουθεί να δυσανασχετεί αρκετά στις πιο κοφτές ανωμαλίες. Μπορείς να πατήσεις στο πλαίσιό του και να στρίψεις γρήγορα, αποφεύγοντας όμως το όριο και γλιστρήματα που θα ενεργοποιούσαν το ESP και θα σου έκοβαν τη φόρα. Το ελαφρύ τιμόνι δεν μεταφέρει ούτε ιδιαίτερη πληροφόρηση αλλά ούτε και κραδασμούς στα χέρια σου, οπότε η οδήγηση είναι ξεκούραστη, ακόμα και στο πατημένο χώμα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ένα crossover.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volvo S60 Cross Country

Τη βάση της γκάμας του V40 Cross Country Τ3 ορίζει πλέον η έκδοση Business Plus (€23.900), με πλούσιο εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει το σύστημα infotainment Sensus με έγχρωμη οθόνη 7’’ και χειριστήρια στο τιμόνι, οθόνη 8’’ στη θέση του πίνακα οργάνων και αισθητήρες παρκαρίσματος. Ιδιαίτερα προσεγμένος είναι ο εξοπλισμός ασφαλείας, με σύστημα City Safety 2ης γενιάς για αποφυγή συγκρούσεων μέχρι τα 50 km/h, επτά αερόσακους και συστήματα προστασίας αυχένα στις οπίσθιες συγκρούσεις (WHIPS).

Απέναντι σε μια πληθώρα μοντέλων crossover που παραπέμπουν εμφανώς σε SUV, το V40 Cross Country παραμένει μια στιλάτη και ξεχωριστή επιλογή, που θα ικανοποιήσει όποιον αρέσκεται στον χαρακτήρα του και μπορεί να ζήσει με τους χώρους που προσφέρει.


Τι λέει το DRIVE
Είναι στιλάτο, πολιτισμένο, και διατίθεται σε τιμή λογική για τον εξοπλισμό του, πλέον όμως λείπει από τη γκάμα του ένας ντίζελ χαμηλού κυβισμού.
Τιμή από €23.900
Τεχνολογία 1.498cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 152 PS/5.000 rpm, 25,5 kgm/1.700-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5”
0-160 km/h 24,5”
0-400 m 16,7” @ 135,7 km/h
0-1.000 m 30,5” @ 173,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,0”
50-80 km/h 3,3”
80-110 km/h  4,9”
110-140 km/h 6,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 9,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 131 g/km
Διαστάσεις 4.370 x 1.783 x 1.458 mm
Βάρος 1.470 kg
Μετρήσεις Drive. Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία