Test drive: Volkswagen Touran 1.6 TDI ΒΜΤ

Test drive: Volkswagen Touran 1.6 TDI ΒΜΤ

Το ολοκαίνουργιο Touran μεγάλωσε αρκετά έτσι ώστε να διαφοροποιείται σαφώς από το Golf SportsVan και να σου παρέχει αντικειμενικά τεράστιο χώρο.

Από τη στιγμή που το Golf Plus -ο μικρός αδερφός της πρώτης γενιάς του Touran- έδωσε τη σκυτάλη στο σημαντικά μεγαλύτερο Golf SportsVan, το νέο Touran έπρεπε κι αυτό να μεγαλώσει αντίστοιχα.

Χωρίς και πάλι να το χαρακτηρίζει ιδιαίτερη σχεδιαστική έμπνευση είναι ασύγκριτα πιο κομψό κι ενδιαφέρον από το μοντέλο που αντικαθιστά, παρότι 13 εκατοστά πιο μακρύ (4.527 mm) και 3,5 πιο φαρδύ (1.829 mm). Φαίνεται πως το μυστικό κρύβεται στο 1,5 εκατοστό (1.659 mm) χαμηλότερο ύψος. Η πιο σημαντική αλλαγή ωστόσο είναι η αύξηση του μεταξονίου κατά 11,3 εκατοστά, στα 2.791 mm, χάρη σε μια επιμηκυμένη έκδοση της πλατφόρμας MQB.

Κάνε χώρο
Προς αποφυγή εσωτερικού ανταγωνισμού με το 5θέσιο SportsVan, το Touran εισάγεται αποκλειστικά ως 7θέσιο. Τα καθίσματα της τρίτης σειράς κρύβονται στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ (ακυρώνουν όμως το χώρο της ρεζέρβας) κι έχουν εύκολη πρόσβαση αλλά και βάσεις Isofix. Η ανάπτυξή τους είναι παιχνιδάκι, μα όπως σε όλα τα 7θέσια τέτοιου μεγέθους είναι επαρκή μόνο για μικρά παιδιά. Όποιος ικανοποιείται από αυτό το δεδομένο, δεν θα βρει άλλη παρατήρηση για την καμπίνα του Touran. Μπορεί να της λείπει η φαντασία και η φωτεινή αίσθηση ενός C4 Picasso για παράδειγμα, όμως έχει άφθονες πρακτικές θήκες, δεύτερη σειρά με ατελείωτο χώρο για τρεις, πάτωμα χωρίς τούνελ και τρία ξεχωριστά καθίσματα που σύρονται ανεξάρτητα. Επίσης, η εργονομία είναι αψεγάδιαστη και στην 5θέσια διαρρύθμιση το πορτμπαγκάζ χωρά 633 λίτρα. Στην 7θέσια από την άλλη, πέφτει στα 137. Η θέση οδήγησης είναι άριστη κι έχει απροβλημάτιστη εργονομία, ενώ η ποιότητα είναι ουσιαστικά προσεγμένη. Στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε το φινίρισμα είχε κάποιες μικρές ατέλειες, όμως συνολικά η εικόνα είναι κορυφαία για την κατηγορία όπως και η ηχομόνωση.



Αυτό που σίγουρα δεν είναι κορυφαίο είναι η σχέση βάρους/ισχύος. Οι 110 ίπποι του 1.6 TDI είναι αποδεδειγμένα αρκετοί απέναντι στα 1.290 κιλά ενός Golf όμως κόντρα στα 1.560 του Touran η αποστολή τους δυσκολεύει πολύ γι’ αυτό και οι απαιτήσεις θα πρέπει να είναι λελογισμένες. Χάρη στη ροπή των 25,5 kgm δεν τίθεται θέμα ανεπάρκειας σε κανονικές συνθήκες κίνησης, όμως ειδικά με το αυτοκίνητο φορτωμένο αντιλαμβάνεσαι μια συστολή απέναντι στη δυνατή επιτάχυνση. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους, κρατήστε τα 11,7” για τα 0-100 km/h και τα 7,0” για τα 80-110 km/h με 4η. Είναι τιμές αποδεκτές, όμως καλό θα ήταν να είσαι πάντα έτοιμος και για ένα κατέβασμα στο μακρύ 6άρι κιβώτιο. Ο TDI πάντως δεν σκορτσάρει ούτε κάτω από τις 1.000 rpm, ενώ αποδεικνύεται πολύ οικονομικός. Τα 6,7 lt/100 km κατά μέσο όρο δεν είναι πολλά για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ενώ ακόμα και φορτωμένο το Touran μπορεί να ταξιδεύει με περίπου 6 lt/100 km. Έστω και χωρίς τη δύναμη που του ταιριάζει πάντως, το Touran έχει πολύ αξιόλογο πάτημα στο δρόμο και δυνατά φρένα ώστε να σε γεμίζει σιγουριά. Μάλιστα, τα φρένα δεν προβληματίζονται ούτε όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Η πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων είναι ιδανικά ρυθμισμένη, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται σωστά ακόμα και σε πλήρες φορτίο χωρίς να κουράζει στις λακκούβες. Επιπρόσθετα, το φαρδύ αποτύπωμα στο δρόμο αποτελεί εχέγγυο για γενναίο περιθώριο πρόσφυσης, ενώ η κλίση στις στροφές είναι λογική, η κύλιση ποιοτική και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ιδιαίτερα αποτελεσματικό.



Ξεκινώντας από τα 23.570 ευρώ, η έκδοση Active είναι πρακτικά στην ίδια τιμή με το λίγο μικρότερο SportsVan. Όμως εάν θέλεις πλούσιο εξοπλισμό όπως cruise control, τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, City Emergency Braking, έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών και κλιματισμό με τρεις ζώνες θα πρέπει να φτάσεις στα 25.520 ευρώ της έκδοσης Advance. Είναι μεγάλη διαφορά όμως αναβαθμίζει συνολικά την αίσθηση του Touran και αξίζει τον κόπο για όποιον πραγματικά χρειάζεται τόσο χώρο.

Τι λέει το DRIVE
Το Touran μεγάλωσε κι ενισχύθηκε σε ευρυχωρία και πρακτικότητα τόσο που παραμένει ένα από τα καλύτερα μεσαία πολυμορφικά της αγοράς. Οι θέσεις 6 και 7 απευθύνονται μόνο σε παιδιά και ο 1.6 TDI είναι οριακός, αλλά όχι ανεπαρκής.
Τιμή από € 23.570 (Active, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 110 PS/3.250-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.000 rpm, χειροκίνητο έξι σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 11,7”
0-400 m 18,2”@121,2 km/h
0.1000 m 33,7”@152,2 km/h
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (4η) 7,0”
80-110 km/h (5η) 9,2”
110-140 km/h (5η) 11,7”
110-140 km/h (6η) 16,6”
Φρένα 100-0 km/h 38 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 116 g/km
Διαστάσεις 4.527 x 1.829 x 1.659 mm
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube