Test Drive: VW Golf Sportsvan 1.6 TDI

Test Drive: VW Golf Sportsvan 1.6 TDI

Δοκιμάζουμε το νέο πολυμορφικό Golf στην έκδοση με τον κινητήρα ντίζελ 1.600 κυβικών και 110 ίππων

Είχαμε ήδη δοκιμάσει το νέο VW Golf Sportsvan με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 TSI, αλλά –κακά τα ψέματα– η ελληνική αγορά έχει επικεντρωθεί στα ντίζελ. Συνεπώς, το Golf Sportsvan 1.6 TDI, που δοκιμάζουμε εδώ, μπορεί να θεωρηθεί το πιο ενδιαφέρον μοντέλο της γκάμας, παρότι είναι κατά 3.350 ευρώ ακριβότερο από το 1.2 TSI.

Ο κινητήρας 1.6 ντίζελ αποδίδει την ίδια ακριβώς ιπποδύναμη (110 PS) με τον 1.2 βενζίνης, αλλά σημαντικά μεγαλύτερη ροπή: 25,5 αντί 17,8 kgm. Έτσι, στην επιτάχυνση από στάση οι διαφορές ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι αμελητέες: 0-100 km/h σε 11,1” για το ντίζελ αντί 11,2” για το βενζινοκίνητο και 0-1.000 m σε 32,8” αντί 32,9” αντίστοιχα. Στις ρεπρίζ εν κινήσει όμως το 1.6 TDI έχει το πλεονέκτημα, παρά τις πιο μακριές του σχέσεις: 110-140 km/h με 4η σε 8,9” αντί 9,4” του 1.2 TSI (με kick-down, διότι αυτό που είχαμε δοκιμάσει ήταν αυτόματο).

Το κακό με τον ντίζελ είναι ότι έχει συγκεκριμένο φάσμα απόδοσης (από τις 1.600 έως τις 4.000 rpm) και σε συνδυασμό με τις μακριές σχέσεις δεν δείχνει πολύ ελαστικός, εμφανίζοντας κενά στο τράβηγμα ανάμεσα στις 5 σχέσεις. Ο εύχρηστος λεβιές ταχυτήτων σε βοηθάει να τον κρατάς στην ωφέλιμη περιοχή του, αλλά θα ήθελε ένα κιβώτιο 6 σχέσεων – ή το έξτρα αυτόματο DSG 7 σχέσεων, διπλού συμπλέκτη, που κοστίζει €2.000 επιπλέον .

Από την άλλη, ο 1.6 TDI είναι σημαντικά πιο οικονομικός από τον 1.2 TSI, αφού η μέση κατανάλωση καυσίμου στα χέρια μας ήταν 6,2 lt/100km αντί 8,0 lt/100km του βενζινοκίνητου. Πράγμα που σημαίνει όμως ότι θα χρειαστούν πάνω από 60.000 km για να αποσβεστεί η διαφορά τιμής των δύο μοντέλων.

Κατά τα άλλα, το Golf Sportsvan 1.6 TDI είναι ακριβώς όπως το 1.2 TSI. Έχει το ίδιο πολύ ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό με το συρόμενο πίσω κάθισμα, το ίδιο μεγάλο πορτμπαγκάζ και την ίδια προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Στο δρόμο έχει την αίσθηση και την ασφαλή συμπεριφορά ενός λίγο ψηλότερου Golf, τα φρένα είναι δυνατά, η ανάρτηση άνετη και το επίπεδο θορύβου χαμηλό.

Όπως το 1.2 TSI έτσι και το 1.6 TDI Sportsvan διατίθεται σε μία έκδοση με πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας (7 αερόσακοι, ESP με XDS, συστήματα Multi-Collision Brake και Pre Crash), αλλά και άνεσης, που περιλαμβάνει μέχρι και κιτ για την παρασκευή και κατανάλωση… καφέ εσπρέσο! Οι τιμές ξεκινούν από τα 24.300 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά υπάρχει και μακρύς κατάλογος έξτρα εξοπλισμού.

Τι λέει το DRIVE
Στην ευρυχωρία, την πρακτικότητα, την ποιότητα και την οδική ασφάλεια του Sportsvan προστίθεται και το πλεονέκτημα της ακόμη μεγαλύτερης οικονομίας. Θα ήθελε όμως ένα 6άρι κιβώτιο – ή το έξτρα 7άρι DSG. 
Τιμή Από €22.870 με απόσυρση (χειροκίνητο κιβώτιο)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 2 ΕΕΚ 16v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο VGT, 110 PS/3.200-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων (ή αυτόματο/σειριακό DSG 7 σχέσεων), κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 11,1”
0-400 m 17,9”
0-1.000 m 32,8”
50-80 km/h (3η) 4,4”
80-110 km/h (3η) 5,6”
80-110 km/h (4η) 7,2”  
110-140 km/h (5η) 12,9”
Φρένα 100-0 km/h 40,7 m
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 101 g/km
Διαστάσεις 4.338 x 1.807 x 1.578 mm
Μεταξόνιο 2.685 mm
Χώρος αποσκευών 500-590 lt
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις DRIVE.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube