Test drive: Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 286 PS

Η τρίτη γενιά του Volkswagen Touareg έρχεται καθολικά ενδυναμωμένη και αποτελεί την τεχνολογική βιτρίνα της μάρκας του Λαού.

Ένας μαζικός κατασκευαστής αυτοκινήτων δεν φροντίζει να καλύπτει μόνο τις δημοφιλείς κατηγορίες, αλλά δημιουργεί και ορισμένα μοντέλα που παίζουν το ρόλο της βιτρίνας. Έτσι, πέρα από την παρουσίαση των δυνατοτήτων του, στο τέλος της ημέρας αναβαθμίζει και το πρεστίζ του.

Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με την περίπτωση του νέου Volkswagen Touareg. Η νέα γενιά βασίζεται στη σπονδυλωτή πλατφόρμα MLB που χρησιμοποιούν κάμποσα μοντέλα του Volkswagen Group. Η νέα αρχιτεκτονική διαφοροποίησε τις διαστάσεις του μοντέλου, χαρίζοντας μεγαλύτερο μήκος (4,878 mm, +7,7 cm) και πλάτος (1.984 mm, +4,4 cm), αλλά ελαφρώς πιο χαμηλή σιλουέτα (1.702 mm, -7 mm). Εκεί όμως που άλλαξε αισθητά το νέο Touareg είναι στο βάρος. Τα νέα υλικά της πλατφόρμας και η πιο σύγχρονη μέθοδος κατασκευής, βοήθησε στη μείωση του βάρους από τους 2,3 τόνους στους 2,17 -130 kg ελαφρύτερο. Βλέποντας από κοντά το πολυτελές SUV της VW, αντιλαμβάνεσαι αμέσως την πιο επιβλητική στάση σε σχέση με τους προγόνους τους.

Στην καμπίνα, πέρα από τη σχεδιαστική ακολουθία με άλλα σύγχρονα μοντέλα της φίρμας, το νέο Touareg λανσάρει το Innovision Cockpit που αποτελείται από έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12” (1.920 x 720 pixels) και το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων Discover Premium με έγχρωμη οθόνη αφής 15” (1.920 x 1.020 pixels). Η λειτουργία του νέου συστήματος είναι κατανοητή, η πληροφορία που παρέχει ιδιαίτερα πλούσια και τα γραφικά εντυπωσιακά.

VW Touareg 3.0 V6 TDI 286 PS 1

Η σύγχρονη εικόνα της καμπίνας συμπληρώνεται από καλή ποιότητα συνολικά, μιας και από τη μέση και κάτω τα πλαστικά θα μπορούσαν να είναι καλύτερα, βάσει της κατηγορίας και της τιμής. Ψηλά όμως συναντάμε κορυφαίας ποιότητας υλικά που μπορούν να επενδυθούν και με δέρμα, ενώ σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται και το μοντάρισμα. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και πέντε ενηλίκους, ακόμα και όταν το συρόμενο πίσω κάθισμα δεν βρίσκεται τέρμα πίσω. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 810 lt και το κανονικό σχήμα του επιτρέπει την πλήρη εκμετάλλευσή του.

Το αυτοκίνητο που οδηγούμε αποτελεί την έκδοση λανσαρίσματος από πλευράς κινητήρων. Πρόκειται για την έκδοση με τον 3λιτρο V6 TDI με τους 286 ίππους και τα 61,2 kgm ροπή. Διαθέτει πολύ ποιοτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας και δείχνει ιδανικός για τον Γολιάθ της VW. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και οι επιδόσεις που χαρίζει είναι κορυφαίες για την κατηγορία ισχύος. Για τα 0-100 km/h χρειάζεται μόλις 6,1” και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 238 km/h. Στο ίδιο επίπεδο κυμαίνονται οι ρεπρίζ, όπως για παράδειγμα η μετρήσεις 50-110 km/h και 60-160 km/h που απαιτούν 5,1” και 14,4” αντίστοιχα, καθώς και τα φρένα που το ακινητοποιούν από τα 100 km/h σε 38,3. Πέρα όμως από την απόδοση, τα φρένα είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά σε συνεχόμενη επιθετική χρήση και το μεσαίο πεντάλ διαθέτει σωστή αίσθηση που εμπνέει σιγουριά στον οδηγό.

Στο δρόμο, δεν αντιλαμβάνεσαι εύκολα στην ταχύτητα με την οποία κινείται το Touareg. Και αυτό διότι ο κινητήρας λειτουργεί γουργούριζοντας και η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία. Ο έλεγχος από την ανάρτηση είναι πολύ καλός και μόνο με επιθετική οδήγηση σε δρόμο της περιφέρειας θα αρχίσει να ανοίγει ελαφρώς την τροχιά του. Αυτό όμως διορθώνεται εύκολα, οπότε δύσκολα θα φέρει σε άβολη θέση τον οδηγό του. Το περιθώριο πρόσφυσης είναι υψηλό, χάρη και στα λάστιχα δρόμου 21” του αυτοκινήτου δοκιμής, και η κλίση που θα πάρει είναι λογική. Η θέση οδήγησης είναι από τις κορυφαίες της κατηγορίας και χαρίζει πολύ καλή ορατότητα και μπόλικη πλευρική στήριξη.

VW Touareg 3.0 V6 TDI 286 PS 2

Τα Touareg που έρχονται στη χώρα μας έχουν στον βασικό εξοπλισμό το εκτός δρόμου πακέτο που περιλαμβάνει μεγαλύτερα ρεζερβουάρ καυσίμου/AdBlue και προστατευτικές ποδιές, ενώ το Drive Profile έχει εμπλουτιστεί με λειτουργίες Off-road Auto, Sand, Gravel και Off-road expert, που επεμβαίνουν στην τετρακίνηση, στον κινητήρα, στο τιμόνι, στο κιβώτιο, στα φρένα και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Η δύναμη κατανέμεται μέσω ενεργού κεντρικού διαφορικού στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Ανάλογα με τις συνθήκες, έως το 70% της ροπής μπορεί να φτάσει στους εμπρός τροχούς και το 80% στους πίσω. Σε συνδυασμό με την ικανή απόσταση από το έδαφος και τους λογικού μήκους προβόλους, οι εκτός δρόμου δυνατότητες που προσφέρει είναι από τις δυνατές της κατηγορίας. Η αερανάρτηση μπορεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος κατά 7 cm (συνολικά 30 cm) και λειτουργεί υποδειγματικά στο χώμα.

Η τιμή του νέου VW Touareg 3.0 V6 TDI SCR 4MOTION 286 PS έχει καθοριστεί στα €84.000 και ο βασικός εξοπλισμός μπορεί να χαρακτηριστεί πλούσιος. Σαφώς, η μάρκα του Λαού δεν διαθέτει την «αίγλη» για να κοντράρει σε αυτή την κατηγορία τιμής τους καθιερωμένους παίκτες. Προσφέρει όμως ένα ικανό πακέτο στους περισσότερους τομείς, τυλιγμένο µε έναν προηγμένο τεχνολογικά μανδύα.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Touareg διαπρέπει σε αρκετούς τομείς και δείχνει ολοκληρωμένο, αλλά στο διάβα του θα βρει ένα δύσκολο κοινό που δεν θα του συγχωρέσει την διαφορετικότητα στην ποιότητα της καμπίνας.
Τιμή Από €84.000
Τεχνολογία 2.967 cc, V6, 24v, 2 x 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο, 286 PS/3.500 – 4.000 rpm, 61,2 kgm/2.250 – 3.250rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1”
0-160 km/h 15,8”
0-400 m 14,4” @ 153,4 km/h
0-1.000 m 26,6” @ 195,2 km/h
60-160 km/h 13,1”
50-80 km/h 1,4”
80-110 km/h 3,1”
110-140 km/h 4,4”
Φρένα 100-0 km/h 38,3 m
Τελική ταχύτητα 238 km/h (με αερανάρτηση)
Μέση κατανάλωση 10,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 173 g/km
Διαστάσεις 4.878 x 1.984 x 1.702 mm
Χώρος αποσκευών 810 lt
Βάρος 2.170 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία