Test drive: Volkswagen Polo 1.0 TSI 95 PS

Η νέα γενιά του Polo θέλει να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία των σουπερμίνι και οι άνθρωποι της VW το εφοδίασαν με ό,τι καλύτερο είχαν.

Η «Αγία Τριάδα» της Volkswagen αποτελείται από τα Polo, Golf και Passat. Αυτά τα τρία μοντέλα αποτελούν τον καθρέφτη της σύγχρονης ιστορίας της γερμανικής εταιρείας, με αδιάκοπη παρουσία στον εμπορικό στίβο που έφερε και εκατομμύρια πωλήσεις.

Το μικρότερο μοντέλο από τα τρία είναι το Polo που ανήκει στην κατηγορία των σουπερμίνι και μόλις μπήκε στην έκτη γενιά. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό μοντέλο της παγκόσμιας αγοράς, μιας και οι πέντε προηγούμενες γενεές του κατάφεραν να πουληθούν σε πάνω από 14.000.000 κομμάτια. Είναι δηλαδή ένα αυθύπαρκτο μοντέλο με μεγάλη ιστορία και δικό του κοινό, και επ’ ουδενί δεν αποτελεί την «ουρά» του Golf.

Η έκτη γενιά του Polo δεν είναι ένα απλό φρεσκάρισμα του προηγούμενου, αλλά πρόκειται για ένα καθολικά νέο μοντέλο. Βασίζεται στη μικρότερη εκδοχή της σπονδυλωτής πλατφόρμας MQB, την A0, που είδαμε να λανσάρει πριν από μερικούς μήνες το «αδελφό» SEAT Ibiza. Η χρήση της νέας πλατφόρμας έφερε ριζικές αλλαγές σε τομείς όπως οι χώροι, ενώ η αύξηση των διαστάσεων χαρίζει και διαφορετικό παρουσιαστικό στο νέο Polo, μειώνοντας τη διαφορά που είχε δημιουργηθεί από τους πιο σύγχρονους ανταγωνιστές.

Έτσι, το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 9,4 πόντους σε σχέση με το απερχόμενο, ανεβαίνοντας στα 2,564 m, ενώ το μετατρόχιο αυξήθηκε κατά 6,2 cm εμπρός, στα 1.525 mm, και κατά 4,9 cm πίσω, στα 1.505 mm. Το αποτέλεσμα είναι ένα σαφώς μεγαλύτερο αποτύπωμα στο δρόμο, με ό,τι όφελος προκύπτει από αυτό στη δυναμική συμπεριφορά του νέου Polo, αλλά και στους εσωτερικούς χώρους. Με μήκος 4,053 m, πλάτος 1,751 m και ύψος 1,461 m, το νέο Polo είναι 8,1 πόντους μακρύτερο και 6,3 πιο φαρδύ, ενώ στο ύψος δεν συναντάμε μεγάλη αλλαγή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: VW Golf 1.0 TSI 85 PS MY2017

Παρότι η νέα γενιά του Polo παραμένει αναγνωρίσιμη άμεσα ως ένα Volkswagen, οι Γερμανοί σχεδιαστές του ενσωμάτωσαν μια σειρά από νέα αισθητικά στοιχεία, περιλαμβανομένης μιας χαρακτηριστικής ακμής πάνω από τις λαβές των θυρών που δίνει μια πρόσθετη ανάγλυφη δομή στο αμάξωμα. Ακόμα, η μάσκα τονίζει ακόμα πιο πολύ τα νέα και πιο φαρδιά εμπρός φώτα, ενώ η σχεδίαση των προφυλακτήρων δίνει ένα πιο «αθλητικό» και αγριεμένο ύφος. Σε αυτό βέβαια εισφέρουν και τα κάθετα φώτα ημέρας τύπου LED που θυμίζουν κυνόδοντες αρπακτικού.

Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων ευνόησε τους χώρους στη καμπίνα, ανεβάζοντας το βάρος της έκδοσης κινητήρα σε σχέση με το παρελθόν κατά 60 kg (1.140 kg συνολικά).

Το σαλόνι, ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική τάση του Ομίλου VW με ευθείες γραμμές και ορθογώνια μοτίβα. Τα υλικά που το απαρτίζουν είναι ένα μίγμα σκληρών και μαλακών πλαστικών με ευχάριστη υφή και πολύ καλή συναρμολόγηση. Όλα τα Polo, πλην της βασικής έκδοσης Trendline, διαθέτουν ταμπλό που το εμπρός και το πάνω μέρος του καλύπτεται από μαλακό πλαστικό κορυφαίας ποιότητας. Δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τα πάνελ των θυρών. Το μεσαίο πλαστικό που διαθέτει θα μπορούσε να είναι καλύτερης ποιότητας και όχι τόσο εύκαμπτο. Ανεβασμένη είναι και η προσφερόμενη χρηστικότητα για τους εμπρός, με μεγάλες και σωστά τοποθετημένες θήκες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: SEAT Ibiza 1.0 ECO TSI 95 PS

Ο οδηγός απολαμβάνει μία από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης της κατηγορίας, με πολλαπλές ρυθμίσεις σε κάθισμα και τιμόνι, και μπόλικη πλευρική στήριξη από τα καθίσματα Sport Comfort των εκδόσεων Highline και Beats, με την τελευταία να είναι και αυτή που δοκιμάζουμε.
Ο πίνακας οργάνων έχει μεγαλώσει σε πλάτος για να μπορεί να φιλοξενεί και τoν έξτρα ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display. Ο αναλογικός του αυτοκίνητου δοκιμής είναι ευανάγνωστος και συνοδεύεται στάνταρ από τον πλούσιο υπολογιστή ταξιδιού που απεικονίζει πληθώρα πληροφοριών για τα συστήματα, τη συνδεσιμότητα και τον κινητήρα. Ακόμα, ο οδηγός έχει βελτιωμένο πεδίο ορατότητας σε σχέση με το παρελθόν, χάρη στις μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνειες και τους εξωτερικούς καθρέφτες με το μεγαλύτερο πλάτος.

Όπως προαναφέραμε, η νέα πλατφόρμα και οι μεγαλύτερες διαστάσεις χάρισαν μεγαλύτερη καμπίνα. Ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών έχει μεγαλώσει και πλέον μόνο τα γόνατα των ψηλών θα βρουν στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων. Αυτό όμως που αναβαθμίζει τη συνολική εικόνα, παραπέμποντας σε μεγαλύτερο μοντέλο, είναι το αυξημένο πλάτος. Το τελευταίο βέβαια ενισχύεται και από τις οριζόντιες γραμμές που κυριαρχούν στο εσωτερικό, αναδεικνύοντάς το ακόμα περισσότερο.

Μεγαλύτερο είναι και το πορτμπαγκάζ, όπου από τα 280 λίτρα του προηγούμενου, φτάσαμε στην κορυφαία τιμή της κατηγορίας των 355 lt. Για να είμαστε όμως ειλικρινείς, δεν δείχνει το μέγεθός του, ενώ σε περίπτωση αγοράς της έκδοσης Beats που διαθέτει Subwoofer δίπλα από τη ρεζέρβα, η χωρητικότητα μειώνεται κατά 50 lt (305 συνολικά). Το άνοιγμα του όμως έχει μεγαλώσει και δεν δημιουργεί "σκαλοπάτι" στην είσοδό του. Σε περίπτωση αναδίπλωσης της διαιρούμενης πίσω πλάτης που διαθέτουν όλες εκδόσεις, πλην της βασικής Trendline, δημιουργείται επίπεδος χώρος. Επιπλέον, υπάρχουν άγκιστρα για την συγκράτηση χειραποσκευών, αλλά η εταζέρα δεν μπορεί να «αποθηκευτεί» στην πλάτη του πίσω καθίσματος, όπως συνέβαινε με την προηγούμενη γενιά.

Η γκάμα κινητήρων της έκτης γενιάς του Polo αποτελείται για αρχή από τρεις εκδόσεις βενζίνης και δύο πετρελαίου. Το αυτοκίνητο δοκιμής έχει τον 3κύλινδρο 1.0 TSI που αποδίδει 95 ίππους και 17,8 kgm ροπή. Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο με λεβιέ που διαθέτει λογικές διαδρομές και θετικό κούμπωμα. Οι επιδόσεις που χαρίζει είναι ανταγωνιστικές για την κατηγορία, με τον κινητήρα να δείχνει το καλύτερό του πρόσωπο από τις 1.800 rpm μέχρι και τον κόφτη (6.400 rpm). Στην κλασική μέτρηση του 0-100 km/h πετυχαίνει 10,6” και η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 187 km/h. Σε καλό επίπεδο κυμαίνονται και οι εν κινήσει επιταχύνσεις, με την ρεπρίζ  για παράδειγμα 80-110 km/h με να ολοκληρώνεται σε 5,7".

Τα φρένα της συγκεκριμένης έκδοσης κινητήρα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω. Η απόδοση τους κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας, μιας και για να ακινητοποιήσουν το Polo από τα 100 km/h χρειάζονται 39,1 m. Το μεσαίο όμως πεντάλ διαθέτει λογική διαδρομή και ομοιόμορφη αντίσταση, ενώ παρά τα παρατεταμένα φρεναρίσματα δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης.

Στο δρόμο, το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι η μασίφ αίσθηση του πλαισίου και η σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Δύσκολα θα αναπηδήσει σε εγκάρσιες ανωμαλίες, ενώ διατηρεί με θρησκευτική ευλάβεια την πορεία που έχεις χαράξει. Το στάνταρ EDL (ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό), μειώνει την τάση του εσωτερικού τροχού να σπινάρει, ενώ το μη απενεργοποιούμενο ESP θα επέμβει όταν πρέπει και χωρίς δράματα. Το ταξίδι με το Polo είναι μια ευχάριστη διαδικασία, καθώς η καμπίνα είναι καλά μονωμένη από θορύβους που προέρχονται από τον αέρα και την κύλιση.

Η νέα γενιά του Polo έφερε μαζί έναν αέρα νεανικότητας που δεν απαντιόταν στις προηγούμενες γενιές του μοντέλου. Η έκδοση δοκιμής ονομάζεται Beats και πέρα, από το αναβαθμισμένο ηχοσύστημα των 300 Watt, διαθέτει και ορισμένες έγχρωμες σε Velvet Red επιφάνειες που χαρίζουν ένα πιο ευχάριστο περιβάλλον. Κοστίζει €15.350 και ο εξοπλισμός της έκδοσης συνολικά είναι αρκετά καλός, διαθέτοντας μεταξύ άλλων έξι αερόσακους, ESP, EDL, Front Assist με Emergency City Braking, Pedestrian Monitoring, Fatigue Detection, Multi Collision Brake κλιματισμό και ζάντες αλουμινίου 16”. Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι υπάρχει στάνταρ (όπως και σε όλα τα Polo) το σύστημα Wheel-off Detection που προειδοποιεί για το εάν κάποιος από τους τροχούς δεν είναι βιδωμένος σωστά.
Αναμφίβολα η τιμή της έκδοσης παίζει με τα υψηλά κλιμάκια της κατηγορίας, ενώ θα θέλαμε στην ίδια τιμή αισθητήρες παρκαρίσματος και αυτόματο κλιματισμό.

Τέλος, τα πάγια έξοδα της έκδοσης κινητήρα είναι συγκρατημένα (€101 ετήσια τέλη κυκλοφορίας), αλλά η κατανάλωση των 6,5 lt/100 km βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Επιπλέον, όλα τα νέα Polo καλύπτονται από τη διετή εγγύηση που προβλέπει η EE και μπορεί να επεκταθεί στα τέσσερα με επιπλέον χρέωση €319.

Τι λέει το DRIVE
Τα νέα υλικά και ο ελαφρώς διαφοροποιημένος χαρακτήρας του νέου Polo εμπλουτίζουν περαιτέρω τις κλασικές αξίες που ασπαζόταν το μοντέλο, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι ταιριαστό και υψηλών προδιαγραφών.
Τιμή Από €14.050
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 95 PS/5.000-5.500 rpm, 17,8 kgm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
0-160 km/h 31,6”
0-400 m 17,6” @ 128,5 km/h
0-1.000 m 32,2” @ 160,8 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 26,9”
50-80 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (3η) 5,7”
80-110 km/h (4η) 7,8”
110-140 km/h (4η) 10,3”
110-140 km/h (5η) 14,0”
Φρένα 100-0 km/h 39,1 m
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 101 g/km
Διαστάσεις 4.053 x 1.751 x 1.461 mm
Χώρος αποσκευών 355 lt
Βάρος 1.140 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Δείτε αναλυτικά τις τιμές και τις εκδόσεις του νέου VW Polo