Main menu

Αλέξης Γαλανόπουλος
Παρασκευή, 8 Σεπτεμβρίου 2017 - 12:10πμ

Test drive: Škoda Fabia 1.0 TSI 110 PS

Ο κινητήρας 1.0 TSI προστίθεται στην γκάμα του Škoda Fabia, χαρίζοντάς του έναν κορυφαίο συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας.

Ο μικρότερος κινητήρας τούρμπο της Volkswagen, ο οποίος χρησιμοποιείται εδώ και πολύ καιρό στα υπόλοιπα σουπερμίνι του ομίλου, τα Audi A1, SEAT Ibiza και Volkswagen Polo, τοποθετείται πλέον και στο Škoda Fabia.

Τη θέση του απερχόμενου 1.2 TSI, με 90 ή 110 PS, παίρνουν δύο εκδόσεις του 3κύλινδρου 1.0 TSI, με 95 και 110 PS. Η δεύτερη και δυνατότερη εκδοχή του είναι αυτή που βρίσκεται κάτω από το καπό του Fabia που δοκιμάζουμε εδώ και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (ή προαιρετικά με 7άρι DSG, με κόστος €1.500). Όπως σε κάθε εφαρμογή του, έτσι και εδώ ο κινητήρας αφήνει αναμφίβολα θετική εντύπωση με τον τρόπο που τραβά από χαμηλά, αλλά και την προθυμία του να δουλέψει μέχρι τον κόφτη, παρότι ονομαστικά αποδίδει πέντε λιγότερα άλογα απ’ ό,τι π.χ. στο νέο SEAT Ibiza 1.0 TSI. Στο γενναίο πάτημα του γκαζιού, η χροιά του γίνεται αισθητή στην καμπίνα, όμως δεν είναι τραχιά, οπότε ποτέ δεν γίνεται δυσάρεστη. Και οι επιδόσεις, σε κάθε περίπτωση εντυπωσιάζουν.

Για το 0-100 km/h το χρονόμετρο σταματάει στα 9,3”, όταν με τον ίδιας ισχύος 1.2 TSI το Fabia χρειαζόταν 9,8”, ενώ ενδεικτική της διαφοράς δύναμης είναι η επιτάχυνση 60-160 km/h με αλλαγές σε 21,8”, αντί για 23,9”. Στα 80-110 km/h με , ο χρόνος έχει πέσει από τα 5,0” στα 4,6”, και στα 110-140 km/h με από τα 8,7” στα 7,4”. Από στάση δεν φτάνει το αντίστοιχο Ibiza 1.0 TSI που πιάνει τα 100 km/h σε 8,8”, όμως το ισοφαρίζει στο 60-160 km/h (21,8”), και το προσπερνά στις ρεπρίζ (4,9” και 7,9”). Αναμφίβολα, το Fabia είναι πλέον ένα από τα γρηγορότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Με την κατανάλωση να μπορεί να πέσει κάτω από τα 6,0 lt//100 km με λίγη προσοχή, είναι και ένα από τα πιο οικονομικά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Ibiza 1.0 TSI 115 PS

Στο δρόμο, το Fabia παραμένει όπως το θυμόμαστε. Ένα ιδιαίτερα εύχρηστο αυτοκίνητο, με ελαφριά χειριστήρια και καλή ορατότητα. Η αργή επαναφορά των αμορτισέρ σου θυμίζει ότι η άνεση έχει προτεραιότητα και μόνο στα πιο έντονα σαμαράκια των αστικών δρόμων αντιδρά κάπως ξερά ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω. Το εμπρός μέρος πάντως δείχνει πιο ανάλαφρο από του Fabia 1.4 TDI, πιο πρόθυμο να ακολουθήσει τις εντολές σου. Στην τυπική ελληνική άσφαλτο, η δύναμη του 1.0 TSI έχει τη ικανότητα να εξαντλήσει την πρόσφυση των εμπρός τροχών. Χρειάζεται όμως αφενός να είσαι αρκετά άτσαλος με το γκάζι και αφετέρου να έχεις απενεργοποιήσει το traction control, για να το διαπιστώσεις.

Και αυτό το Fabia διαθέτει ένα ταμπλό που καλύπτεται ως επί το πλείστον από σκληρά υλικά, με πολύ καλή συναρμογή. Η έγχρωμη οθόνη αφής 5,0” στο κέντρο του, στην πλούσια έκδοση Style, δεν είναι μεγάλη για τα σημερινά δεδομένα. Είναι όμως ευκρινής και εύκολη στη χρήση, όπως άλλωστε και η γενικότερη εργονομία. Οι πίσω επιβάτες έχουν κάπως περιορισμένο χώρο για τα πόδια, αλλά πάρα πολύ για το κεφάλι τους. Λόγω της ύπαρξης κανονικής ρεζέρβας, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ πέφτει στα 299 lt (από τα 330), τιμή όχι κορυφαία αλλά σαφώς ικανοποιητική. Ο χώρος αποσκευών είναι ιδιαίτερα πρακτικός, με θήκες για μικροαντικείμενα στο πλάι, δίχτυ για τη συγκράτηση αντικειμένων στο πάτωμα κ.ά. Είναι κι αυτά μέρος της φιλοσοφίας Simply Clever της Škoda, μαζί με το καλάθι απορριμμάτων στην πόρτα, τη θήκη γυαλιών στην οροφή, την ομπρέλα κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού κ.ά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Fabia 1.4 TDI 90PS

Η αρχική τιμή των €13.200 της έκδοσης Active είναι αρκετά χαμηλή, ενώ και τα €14.400 της έκδοσης Style κρίνονται ως λογικά, με μόνη σημαντική έλλειψη την απουσία cruise control. Έξτρα χρεώνεται ακόμα το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Front Assist, και βέβαια το Colour Concept, η χαρακτηριστική διχρωμία του αμαξώματος που μπορεί να κάνει ένα Fabia πολύ ξεχωριστό.


Τι λέει το DRIVE
Ο 1.0 TSI κάνει το Fabia ένα από τα γρηγορότερα σουπερμίνι, χωρίς να αλλάζει τον εγγενώς άνετο, ξεκούραστο χαρακτήρα του.
Τιμή Από €13.200
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3”
0-160 km/h 26,1”
0-400 m 16,7” @ 135,1 km/h
0-1.000 m 30,8” @ 168,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,0”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (4η) 5,9”
110-140 km/h (4η) 7,4”
110-140 km/h (5η) 8,8”
110-140 km/h (6η) 12,2”
Φρένα 100-0 km/h 43,1 m
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 g/km
Διαστάσεις 3.992 x 1.732 x 1.467 mm
Χώρος αποσκευών 299 lt
Βάρος 1.080 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία