Test drive: Volkswagen Golf 1.4 TSI 140 PS ACT DSG

Test drive: Volkswagen Golf 1.4 TSI 140 PS ACT DSG

Το ισχυρότερο «συμβατικό» Golf βενζίνης, με τον εξαιρετικό κινητήρα 140 ίππων αποκτά 7άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Ο κωδικός ACT στην ονομασία του συγκεκριμένου Golf υποδηλώνει ένα σύστημα στον 1.400άρη TSI που του επιτρέπει να καίει απροσδόκητα λίγο σε σχέση με τους 140 ίππους που μπορεί να αποδώσει.

Το πετυχαίνει απενεργοποιώντας την τροφοδοσία στους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους του στο εύρος 1.400-4.000 rpm και όταν οι ανάγκες για ροπή είναι μεταξύ 2,5 και 10,2 kgm.

Με απλά λόγια όταν δεν πατάς πολύ το γκάζι, όταν ο δρόμος δεν είναι έντονα ανηφορικός και όταν το αυτοκίνητο δεν είναι πολύ φορτωμένο. Με βάση την ένδειξη της στιγμιαίας κατανάλωσης, η ενεργοποίηση του ACT σημαίνει σχεδόν ένα λίτρο κάτω για κάθε 100 km.

Ιδανικό
Στο αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε υπάρχει και το 7άρι ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG), το οποίο μόνο θετικά μπορείς να σχολιάσεις. Το μαθαίνεις και σε μαθαίνει γρήγορα, ανεβοκατεβάζει εύστοχα και γρήγορα, έχει πιο πυκνή κλιμάκωση από το 6άρι χειροκίνητο και τη μακριά 7η για μεγαλύτερη οικονομία στον ανοιχτό δρόμο.

Στην κατανάλωση δε βλέπεις ουσιαστική διαφορά από το χειροκίνητο: Παίρνεις ως βάση τα 7,5 lt/100 km, με τις αποκλίσεις πάνω-κάτω να εξαρτώνται από το δεξί σου πόδι. Σοβαρή διαφορά δεν υπάρχει ούτε στις επιδόσεις: 0-100 km/h σε 8,6” αντί για 8,4. Μόνο που με το χειροκίνητο κιβώτιο όλα τα παραπάνω περνούν από το χέρι σου, ενώ στο DSG βρίσκεις έναν άξιο βοηθό. Τον οποίο μπορείς να καθοδηγήσεις μέσω του Driving Profile Selection για το αν θα ρίξει το βάρος στην οικονομία ή στην απόδοση, αλλάζοντας μεταξύ άλλων και την ευαισθησία του κιβωτίου.

Το DSG χρεώνεται 1.950 ευρώ, που δικαιολογούνται σε ικανοποιητικό βαθμό συγκριτικά με την ευκολία που σου δίνουν. Τελικά όμως, το βασικό πρόβλημα για το 140άρι Golf δεν είναι άλλο από το 122άρι αδερφάκι του, που χωρίς να είναι αισθητά πιο αργό, είναι 2.550 ευρώ φτηνότερο.

Τι λέει το DRIVE
Ο συνδυασμός ταχύτητας και οικονομίας που παρέχει έτσι κι αλλιώς το 140άρι Golf ολοκληρώνεται –με το αζημίωτο- από το εξαιρετικό DSG κιβώτιο.
Τιμή από 22.850 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, απενεργοποίηση των 2 κυλίνδρων, 140 PS/4.500-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6”
0-160 km/h 24,0”
0-400 m 16,4”
0-1.000 m 30,1”
50-80 km/h (kickdown) 2,9”
80-110 km/h (kickdown) 4,4”
110-140 km/h (kickdown) 6,6”
100-0 km/h σε 38,6 m
Τελική ταχύτητα 212 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 g/km
Διαστάσεις 4.255 x 1.790 x 1.452
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube