Test drive: Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid

Η Toyota φορτώνει στο πιο εμβληματικό μοντέλο της όλη την τεχνολογία και δίνει την προσοχή που του αξίζει, δημιουργώντας την πρώτη υβριδική, 4θυρη έκδοσή του.

Η Toyota δεν άργησε να συνειδητοποιήσει ότι δεν παίζουν με το όνομα «Corolla», μιας και οι νεωτερισμοί με τα 5θυρα μοντέλα που ονομάζονταν Auris δεν είχαν να της προσφέρουν κάτι παραπάνω. Το αποτέλεσμα ήταν ύστερα από δύο γενιές Auris -η Corolla συνέχιζε μόνο ως σεντάν, όσες πόρτες κι αν έχει πλέον το μικρό οικογενειακό της Toyota να ονομάζεται «Corolla». Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη, που λέει και μια ψυχή.

Η νέα δωδέκατη γενιά του μοντέλου δεν είναι σημαντική μόνο γιατί όλες οι εκδόσεις ονομάζονται Corolla και οι προηγούμενες γενιές έχουν πουλήσει πάνω από 46 εκατ. αυτοκίνητα, αλλά διότι η Toyota δεν τσιγκουνεύτηκε τίποτα και της χάρισε απλόχερα τεχνολογία.

Τη βάση αποτελεί η σπονδυλωτή πλατφόρμα TNGA GA-C που χρησιμοποιούν και άλλα μοντέλα της εταιρείας, χαρίζοντας μεγαλύτερες διαστάσεις και χώρους, χωρίς να αυξηθεί το βάρος. Εμφανισιακά, η νέα 4θυρη Corolla ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα που έχουν υιοθετήσει και τα άλλα μοντέλα της εταιρείας. Πρόκειται για μια εξέλιξη της φιλοσοφίας «Under Priority Catamaran» και «Keen Look» χαρίζοντάς της μια πιο δυναμική και χαμηλή σιλουέτα. Η αλήθεια είναι ότι από κοντά παρατηρείς μια συνοχή στις καμπύλες και στις ακμές, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι σύγχρονο και διαφορετικό από τα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Toyota Corolla Sedan Hybrid 1

Καθολική ανανέωση υπέστη και η ευρύχωρη καμπίνα του μοντέλου (2,7 m μεταξόνιο), με βελτιωμένα υλικά και επίκαιρο εξοπλισμό άνεσης (ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου κ.ά.) και ασφάλειας (Toyota Safety Sense 2). Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με τις 5θυρες, η μπερλίνα έχει σκληρά πλαστικά στα πάνελ των θυρών και η συναρμογή των πλαστικών στο ταμπλό δεν είναι αυτό που θα λέγαμε «ευλαβικής προσοχής». Στην κεντρική κονσόλα συναντάμε το νέο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 8”. Infotainment που μπορεί να συνδυάσει και να παρέχει πληροφορία στον υπολογιστή ταξιδιού του πίνακα οργάνων με την ψηφιακή οθόνη των 7”, καθώς και στο head-up display των 10”. Οι χώροι αυτής της Corolla θα βολέψουν με άνεση έως και τέσσερις ενηλίκους, με το μεγαλύτερο κατά 6 cm μεταξόνιο σε σχέση με την 5θυρη να αποδίδει καρπούς. Ο χώρος αποσκευών είναι 471 lt, έχει μεγάλο άνοιγμα φόρτωσης και κανονικό σχήμα για να τον εκμεταλλευτείς όλον.

Η γκάμα των κινητήρων είναι ελαφρώς διαφορετική από αυτή των 5θυρων και έχει δύο επιλογές. Η μία είναι υβριδική με θερμικό κινητήρα 1,8 λίτρων και συνδυαστική ισχύ 122 ίππων όπως του αυτοκινήτου δοκιμής. Η άλλη αφορά τον αναβαθμισμένο ατμοσφαιρικό 1.6 βενζίνης των 132 ίππων, επιλογή που τοποθετείται μόνο στην 4θυρη. Η υβριδική συνδυάζεται αποκλειστικά με κιβώτιο CVT και η βενζινοκίνητη με 6άρι χειροκίνητο ή αυτόματο CVT.

Toyota Corolla Sedan Hybrid 2

Όπως αναφέρει η Toyota, o συγκεκριμένος συνδυασμός, 4θυρη σιλουέτα και υβριδικό σύστημα κίνησης, δείχνει ταιριαστός για το κοινό που απευθύνεται και εμείς δεν έχουμε παρά να συμφωνήσουμε. Ο ιδιαίτερα πολιτισμένος τρόπος με τον οποίο κινείται σε κάνει να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι μέσα σε μια αγχολυτική κάψουλα. Η γαλήνη αυτή διαταράσσεται μόνο όταν ψάχνεσαι για φουλ επιτάχυνση, καθώς το κιβώτιο ανεβάζει και διατηρεί ψηλά τις στροφές του θερμικού κινητήρα, οπότε λογικά κάνει θόρυβο. Το υβριδικό σύστημα βρίσκεται στο πεδίο του μέσα στην πόλη, όπου υποβοηθά διαρκώς και επιτρέπει στην κατανάλωση να κυμανθεί σε χαμηλότερο επίπεδο από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα. Δύσκολα θα θέλεις να οδηγήσεις άλλο αυτοκίνητο στην πόλη ύστερα από μια βόλτα με υβριδικό Toyota. Σε μια πιο σφιχτή διαδρομή του δικτύου της περιφέρειας, η νέα Corolla Sedan κινείται με σταθερότητα, χωρίς εκπλήξεις, με τα λάστιχα πρώτης τοποθέτησης της Falken να θέτουν εκείνα πρώτα το όριο. Υπάρχουν διαθέσιμα και Drive Modes που επεμβαίνουν στο βάρος του τιμονιού, στην απόκριση του γκαζιού και στην εικόνα του πίνακα οργάνων, αλλά κέρδος στις επιδόσεις δεν θα δεις με το Sport πρόγραμμα. Στο πεδίο των μετρήσεων, η 4θυρη υβριδική Corolla με τα δέκα παραπάνω κιλά σε σχέση με την 5θυρη (1.400 kg συνολικά) την ακολουθεί κατά πόδας το τελευταίο, γράφοντας 0-100 km/h σε 11,3” (11” η 5θυρη). Στις ρεπρίζ, τα νούμερα είναι σχεδόν πανομοιότυπα για τις δύο εκδόσεις αμαξώματος, όπως και στα φρένα, με το 100-0 km/h να επιτυγχάνεται σε ακριβώς 39 m.

Toyota Corolla Sedan Hybrid

Οι εκδόσεις εξοπλισμού που μπορούν να εφοδιάσουν το συγκεκριμένο μοντέλο είναι τέσσερις, με την βασική Live που κοστίζει €21.340 να διαθέτει πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας με επτά αερόσακους και τα συστήματα ασφάλειας Toyota Safety Sense 2, καθώς και αρκετά χαρακτηριστικά άνεσης (διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρα βροχής και φώτων κ.ά.). Η εξαιρετικά συνιστώμενη Active όπως του αυτοκίνητου δοκιμής κοστίζει €23.570 και διαθέτει επιπλέον τροχούς αλουμινίου 16”, σπορ καθίσματα, οθόνη 7” για τον υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 8” και κάμερα οπισθοπορείας.

Συμπερασματικά, η τοποθέτηση του υβριδικού συστήματος με τον βενζινοκινητήρα των 1,8 λίτρων στην 4θυρη Corolla δείχνει ιδιαίτερα ταιριαστή στον χαρακτήρα που αποπνέει το μοντέλο. Ίσως η καλύτερη επιλογή στην γκάμα της.

Τι λέει το DRIVE
Η τοποθέτηση του υβριδικού συστήματος με τον βενζινοκινητήρα των 1,8 λίτρων στην 4θυρη Corolla δείχνει ιδιαίτερα ταιριαστή στον χαρακτήρα που αποπνέει το μοντέλο. Ίσως η καλύτερη επιλογή στην γκάμα της.
Τιμή Από €21.340
Τεχνολογία 1.798 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, ηλεκτρικό μοτέρ 72 PS, συνδυαστική ισχύς 122 PS/5.200 rpm, 142 Nm/3.600 rpm, αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,3”
0-160 km/h 30,5”
0-400 m 17,9” @ 129,4 km/h
0-1.000 m 32,4” @ 163,1 km/h
60-160 km/h 29”
50-80 km/h 4,0”
80-110 km/h 5,8”
110-140 km/h 9,5”
Φρένα 100-0 km/h 39 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 77 g/km
Διαστάσεις 4.630 x 1.780 x 1.435 mm
Χώρος αποσκευών 471 lt
Βάρος 1.400 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα