Test Drive: Suzuki Swift 1.2 Hybrid

Με βελτιωμένη οικονομία καυσίμου, συμπαγείς διαστάσεις και ελκυστική εμφάνιση, το εξηλεκτρισμένο Suzuki Swift είναι ένα σουπερμίνι σχεδιασμένο για την πόλη.

Η πιο πρόσφατη γενιά του Suzuki Swift κυκλοφόρησε το 2017 και μέχρι το τέλος του 2019 είχε πουλήσει πάνω από 745.000 μονάδες παγκοσμίως. Για να το ενισχύσει ακόμα περισσότερο, η Suzuki τώρα προέβη σε ένα διακριτικό facelift με έμφαση στην οικονομία καυσίμου.

Η σχεδίαση
Οι σχεδιαστές δεν θεώρησαν πως υπήρχε ανάγκη για μεγάλες αλλαγές, καθώς το Swift παραμένει φρέσκο και ελκυστικό. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν το νέο φόντο στη γρίλια που απέκτησε χρωμιωμένο διακοσμητικό πάνω από την πινακίδα.

Το facelift έφερε επίσης νέα σχέδια τροχών και εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα με τέσσερις νέες διχρωμίες. Μια από αυτές είναι και ο συνδυασμός Burning Red Pearl για το αμάξωμα και Super Black Pearl για την οροφή με τις δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 16” στο μοντέλο της δοκιμής μας. Επιπλέον, όλες οι εκδόσεις έχουν τα σκουρόχρωμα (και αυτόματα) φώτα τεχνολογίας LED για τους προβολείς και τα φώτα ημέρας.

Suzuki Swift Hybrid
Η οθόνη αφής 7” για το infotainment υποστηρίζει Android Auto / Apple CarPlay μέσω USB, σύνδεση με smartphone μέσω Bluetooth ενώ ενσωματώνει και την κάμερα οπισθοπορείας. Στην πλούσια έκδοση GLX έχει επιπλέον δορυφορική πλοήγηση

Εσωτερικό
Η εικόνα είναι γνώριμη και στο εσωτερικό, με σκληρά πλαστικά στο ταμπλό και τις πόρτες, κεντρική οθόνη αφής 7” για το infotainment (εκτός της βασικής έκδοσης GL), τριάκτινο τιμόνι με δερμάτινη επένδυση και αναλογικό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 4,2” για τον υπολογιστή ταξιδιού. 

Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις που το τοποθετούν στο κάτω άκρο της κατηγορίας των σουπερμίνι (3.845 mm x 1.735 mm x 1.495 mm), οι χώροι είναι ικανοποιητικοί. Στην καμπίνα θα φιλοξενηθούν 4 ενήλικοι επιβάτες, ενώ τα 265 lt για τις αποσκευές μπορεί να μην ξεχωρίζουν σε σχέση με τον ανταγωνισμό, όμως παραμένουν ικανοποιητικά.

Το σύστημα κίνησης
Οι σημαντικότερες αλλαγές δεν είναι ορατές με την πρώτη ματιά, καθώς αφορούν στον κινητήρα και την μπαταρία που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού.

Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 DualJet έχει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και δηλώνεται αναβαθμισμένος. Αποδίδει 83 PS στις 6.000 rpm και 107 Nm στις 2.800 rpm, ενώ υποστηρίζεται από το επίσης βελτιωμένο ήπια υβριδικό σύστημα 12V που αποτελείται από μπαταρία ιόντων λιθίου με αυξημένη χωρητικότητα 10 Ah (από 3 Ah) και ηλεκτρογεννήτρια ISG (Integrated Starter Generator). Αυτή είναι και η μόνη επιλογή κινητήρα στη γκάμα του ανανεωμένου Swift, με εξαίρεση φυσικά την έκδοση Sport.

Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε είχε χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς, όμως διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο CVT, ή με σύστημα τετρακίνησης AllGrip.

Suzuki Swift Hybrid
Το μοτέρ μπορεί να είναι ατμοσφαιρικό με ισχύ 83 PS, όμως βγάζει τη ροπή χαμηλά και κινεί άνετα το ελαφρύ αμάξωμα.

Στην πράξη, το υβριδικό σύστηνα γίνεται αισθητό μόνο κατά τη λειτουργία του συστήματος stop/start που σβήνει νωρίς τον κινητήρα όταν το όχημα ακινητοποιείται και τον ενεργοποιεί βελούδινα μόλις πατηθεί ο συμπλέκτης. Ο εξηλεκτρισμός έχει αντίκτυπο στη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και στις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων (88 g/km) που δίνουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας στη συγκεκριμένη έκδοση.

Με προσεκτική οδήγηση σε αστικό περιβάλλον δίχως πολλή κίνηση, είδαμε ακόμα και 4 lt/100km, ενώ η μέση κατανάλωση ολόκληρης της δοκιμής μας μετρήθηκε στα 5,5 lt/100 km. Εκτός από τον εξηλεκτρισμό, ένα ακόμη στοιχείο που συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου είναι το χαμηλό βάρος, στα 911 kg μόλις σύμφωνα με τη Suzuki.

Από πλευράς επιδόσεων, το Swift δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο (0-100 km/h σε 13,1”) όμως σε χαμηλές ταχύτητες σου δίνει την αίσθηση ενός σβέλτου αυτοκινήτου. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι ο νέος κινητήρας - παρότι ατμοσφαιρικός - αποδίδει τη μέγιστη ροπή των 107 Nm στις 2.800 rpm, δηλαδή αρκετά χαμηλότερα από τον προκάτοχό του.

Suzuki Swift Hybrid
Η πλατφόρμα Heartect της Suzuki χαρακτηρίζεται από το χαμηλό βάρος της ενώ η ανάρτηση έχει σωστή ρύθμιση και δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στις στροφές.

Κατά τα άλλα, το Swift που βασίζεται στην πλατφόρμα Heartect, παραμένει ιδιαίτερα ευέλικτο στην πόλη αλλά και ευχάριστο στην οδήγηση με γρήγορο και ελαφρύ τιμόνι, ισορροπημένη ρύθμιση της ανάρτησης και καλό κράτημα. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω (ταμπούρα πίσω στις εκδόσεις GL και GL+). Στον αυτοκινητόδρομο, το Swift μπορεί να μη δίνει την αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας όπως άλλα σύγχρονα σουπερμίνι, όμως αποπνέει σιγουριά και παραμένει αρκετά άνετο.

Τιμή και Εξοπλισμός
Οι τιμές του ανανεωμένου Swift Hybrid ξεκινούν από τα €13.350 για τη βασική έκδοση GL. Η πιο συμφέρουσα επιλογή είναι η μεσαία GL+ με τιμή €14.740 καθώς προσθέτει infotainment με οθόνη αφής 7” και συνδεσιμότητα Android Auto και Apple Carplay, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16” και πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης (αν και το Adaptive Cruise Control είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις).

Η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού GLX στις €16.210, προσθέτει ενσωματωμένα φλας στους ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 16”, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, 2 tweeter (4 ηχεία), σύστημα Keyless push start, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω και τηλεσκοπική ρύθμιση τιμονιού (στις υπόλοιπες εκδόσεις το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο καθ’ύψος).

Το αυτόματο κιβώτιο CVT σημαίνει επιβάρυνση €1.430-1.470 ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, ενώ το σύστημα τετρακίνησης AllGrip κοστίζει €1.010-1.260 και διατίθεται μόνο στις εκδόσεις GL+ και GLX.

Suzuki Swift Hybrid
Το Suzuki Swift παραμένει ένα μικρό, ευέλικτο, οικονομικό και ευχάριστο στην οδήγηση σουπερμίνι.

Τι λέει το DRIVE
Το ανανεωμένο Suzuki Swift 1.2 Hybrid είναι ένα σουπερμίνι “πόλης” με ξεχωριστό χαρακτήρα που συνδυάζει ιδανικά την ευελιξία, την οικονομία και την πρακτικότητα.
Τιμή από €13.350 (€16.210)
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.197cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 83 PS/6.000 rpm, 107 Nm/2.800 rpm, ηλεκτρογεννήτρια 2,6 PS, μπαταρία 10Ah, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,1”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,4 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 88 g/km (WLTP: 111 g/km)
Διαστάσεις 3.845 x 1.735 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών 265 lt
Βάρος 910 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή
*Μέτρηση Drive
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης