Test drive: Suzuki Across Plug-In Hybrid E-CVT 4WD MY2023

Test drive: Suzuki Across Plug-In Hybrid E-CVT 4WD MY2023

To Suzuki Across εξακολουθεί να επωφελείται από τη συνεργασία της φίρμας με την Toyota, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα νέα τεχνολογική αναβάθμιση.

Η συνεργασία των δυο ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, η οποία απέφερε το πρώτο επαναφορτιζόμενο υβριδικό της Suzuki, σαφώς και δεν ολοκληρώθηκε μόλις το Suzuki Across έφτασε στις εκθέσεις της φίρμας. Με το ιαπωνικό SUV να απολαμβάνει εδώ και λίγο καιρό, τις πρόσφατες ανανεώσεις του αδελφού Toyota RAV4 με το αντίστοιχο σύστημα κίνησης.

Τι σημαίνει αυτό; Όπως διαπιστώσαμε στην τελευταία μας επαφή με το μεγάλο SUV της Suzuki, οι τελευταίες τεχνολογικές αναβαθμίσεις που δέχτηκε προ μηνών το RAV4, είναι πλέον διαθέσιμες και στα Across που έρχονται στην ελληνική αγορά.

Τα όποια upgrade τα εντοπίζεις μόλις ανοίξεις την πόρτα για να περάσεις στο εσωτερικό. Θέλοντας και μη, το βλέμμα τότε πέφτει στη μεγαλύτερη έγχρωμη οθόνη αφής με διαγώνιο 10,5” -από 9” του παλιότερου- του νέου συστήματος infotainment. Το οποίο, πέρα από τη νέα οθόνη, διαθέτει και νέο λειτουργικό σύστημα που υποστηρίζει συνδεσιμότητα με Android Auto, Apple CarPlay και MirrorLink για ζεύξη με smartphone. Προκειμένου να αξιοποιούνται οι εφαρμογές του κινητού, να πραγματοποιούνται τηλεφωνικές κλήσεις, αποστολή και λήψη μηνυμάτων, πλοήγηση και φυσικά αναπαραγωγή μουσικής.

Suzuki Across Plug-In Hybrid E-CVT 4WD MY2023

Η ψηφιακή αναβάθμιση συνεχίζεται με τον νέο, πλήρως ψηφιακό, πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3” που σε κερδίζει με τα λεπτομερή και όμορφα γραφικά και την τρισδιάστατη απεικόνιση κάποιων ενδείξεων. Προσφέρει δε, τέσσερα διαφορετικά προφίλ απεικόνισης -Casual, Smart, Tough και Sport- και τρεις διαφορετικές διατάξεις, με ένα, δύο καντράν ή χωρίς.

Τα νέα ψηφιακά εργαλεία περιτριγυρίζονται από τα ίδια στοιχεία και χαρακτηριστικά που έδιναν -και εξακολουθούν να δίνουν φυσικά- στο Suzuki Across ένα εντυπωσιακά ολοκληρωμένο προφίλ σε όλους τους τομείς στους οποίους οφείλει να αριστεύει στις μέρες μας ένα SUV αυτής της κατηγορίας. Με μόνο ίσως αγκάθι, τα €61.180 που απαιτούνται για την απόκτηση της μιας και μοναδικής έκδοσης με την οποία είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά. 

Suzuki Across Plug-In Hybrid E-CVT 4WD MY2023

Χρήματα που δεν το κατατάσσουν στις πιο «προσιτές» προτάσεις στα D-SUV. Από την άλλη όμως, έρχεται πλήρως φορτωμένο σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, δικαιολογώντας ως ένα βαθμό την υψηλή τιμή του.

Με την εμφάνιση να μην έχει αλλαγές, το Suzuki Across παραμένει ένα επιβλητικό αυτοκίνητο, χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες. Με καμπίνα που προσφέρει premium ανέσεις και ευρυχωρία, και δεν αφήνει περιθώριο για παράπονα όσον αφορά τους χώρους επιβατών. 

Για τις αποσκευές από την άλλη, τα 490 lt δεν εντυπωσιάζουν για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ωστόσο, ότι ένα μέρος του χώρου καταλαμβάνει η μπαταρία του υβριδικού συστήματος που βρίσκεται στο πάτωμα.

Όσον αφορά τα υλικά, έχουν αψεγάδιαστη συναρμογή τόσα τα μαλακά που ντύνουν το πάνω μέρος του ταμπλό όσο και τα σκληρότερα στα χαμηλότερα σημεία της καμπίνας. Σε υψηλό επίπεδο παραμένει και η εργονομία. Το νέο infotainment δεν αφαίρεσε από την κεντρική κονσόλα τα φυσικά κουμπιά που επιτρέπουν πιο άμεση πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Ωστόσο, αυτό που σε εντυπωσιάζει στο Across είναι το μηχανολογικό προφίλ και ο τρόπος που συνδυάζει τη δύναμη με την οικονομία. Απόρροια της συνεργασίας με την Toyota, διαθέτει ένα από τα πιο σύγχρονα συστήματα υβριδικής τεχνολογίας, με θερμικό ατμοσφαιρικό κινητήρα 2,5 lt διπλού ψεκασμού και δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά έως 306 PS.

Ο θερμικός κινητήρας συνδυάζεται με τον ισχυρότερο ηλεκτρικό μέσω συστήματος πλανητικών γραναζιών, ενώ παίζει και τον ρόλο γεννήτριας όταν χρειάζεται. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας από την πλευρά του, δίνει χαρακτηριστικά τετρακίνησης και έχει μηχανική σύνδεση μόνο με τους πίσω τροχούς.

Suzuki Across Plug-In Hybrid E-CVT 4WD MY2023

Το εντυπωσιακότερο όλων όμως, δεν είναι τα 6,0’’ που ανακοινώνει η Suzuki για το 0-100 km/h, αλλά ότι παρόλο τα 1.940 kg μπορεί να γράψει εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Ξεκινώντας με τη μεγάλη μπαταρία των 18,1 kWh πλήρως φορτισμένη, μετρήσαμε στην αυτόματη υβριδική λειτουργία -σε μια μεικτή διαδρομή 100 km- μόλις 3,5 lt/100 km. 

Ακόμα όμως κι αν δεν έχεις την ευκαιρία να επαναφορτίσεις την μπαταρία, η κατανάλωση δεν ανεβαίνει στα ύψη. Με το υβριδικό σύστημα να τροφοδοτεί με όση ενέργεια ανακτά και να διατηρεί τη μέση κατανάλωση κάτω από τα 7,0 lt/100 km, χωρίς ιδιαίτερο κόπο.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε ότι ως αποκλειστικά ηλεκτρικό (EV Mode) εξασφαλίζει μηδενική κατανάλωση βενζίνης για περισσότερα από 60 km -σε ταχύτητες έως και 135 km/h. Απόσταση που σε πραγματικές συνθήκες δεν απέχει αρκετά από τα 75 km που ανακοινώνει η ιαπωνική φίρμα. 

Όσον αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας, σε μια απλή οικιακή πρίζα χρειάζεται περίπου οκτώ ώρες, ενώ σε ένα wallbox, ο χρόνος μειώνεται στις περίπου πέντε ώρες. Μέτριο νούμερο για τα σημερινά δεδομένα που οφείλεται στην μικρή μέγιστη ισχύ που μπορεί να υποστηρίξει ο onboard φορτιστής των 3,7 kW.

Suzuki Across Plug-In Hybrid E-CVT 4WD MY2023

Στον δρόμο βέβαια, δύσκολα θα βρεις κάτι αρνητικό να προσάψεις στο μεγάλο SUV της Suzuki. Είναι ακριβές, με σταθερό πάτημα και με μια άριστα ρυθμισμένη ανάρτηση. Αυτή η τελευταία διαχειρίζεται άψογα τον όγκο και το βάρος σε μια ορεινή φιδίσια διαδρομή, χωρίς να θέτει σε δεύτερη μοίρα τα πιο ουσιαστικά χαρακτηριστικά άνεσης στην καθημερινή χρήση. Πεδίο όπου η ανάρτηση καταφέρνει να καταπίνει κάθε ανωμαλία χωρίς ενοχλητικούς θορύβους και σε πολλές περιπτώσεις χωρίς να γίνεται καν αντιληπτή από τους επιβάτες. Με τη συνολική ποιότητα κύλισης να ανταποκρίνεται με τη σειρά της σε αυτό που απαιτείς, όταν ανεβαίνεις σε αυτή την κατηγορία τιμής.

Συνοψίζοντας, η ναυαρχίδα των SUV της Suzuki παραμένει ένα από τα καλύτερα PHEV της κατηγορίας του. Με το επικαιροποιημένο νέο ψηφιακό περιβάλλον να αποτελεί ένα ακόμα «συν» σε ένα ούτως ή άλλως ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που εντυπωσιάζει τόσο με την ποιότητα και τους χώρους όσο και με τις επιδόσεις. Είτε αυτές αφορούν την ταχύτητα είτε τα λιγοστά λίτρα καυσίμου που απαιτεί για να κινηθεί.

Suzuki Across Plug-In Hybrid E-CVT 4WD MY2023

Τι λέει το DRIVEΔιατηρώντας αναλλοίωτα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, τις υψηλές επιδόσεις και την οικονομία που εξασφαλίζει το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, το Suzuki Across παραμένει ένα από τα καλύτερα SUV της κατηγορίας, μόνο που τώρα προσφέρει και καλύτερο ψηφιακό περιβάλλον.
Τιμή€61.180
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΤεχνολογίαPHEV, κινητήρας βενζίνης 2.487 cc, i4, ατμοσφαιρικός, έμμεσος και άμεσος ψεκασμός, 185 PS/6.000 rpm, 227 Nm/3.200 -3.700 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ εμπρός 182 PS, 270 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ πίσω 54 PS, 121 Nm, μπαταρία 18,1 kWh, κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, κιβώτιο E-CVT 
Απόδοση ή Συνδυαστική απόδοση306 PS, 520 Nm
Διαστάσεις4.635 x 1.855 x 1.690 mm
Χώρος αποσκευών490 lt
Βάρος1.940 kg
Επιδόσεις 
0-100 km/h6,0" 
Τελική ταχύτητα180 km/h
Μέση κατανάλωση 3,5 lt/100 km*
Ηλεκτρική αυτονομία60 km*
Εκπομπές CO222 g/km
Τιμές κατασκευαστή. Μετρήση DRIVE.
Φόρτιση 
DC, 0-80% της μπαταρίας5 ώρες
AC, 0-100% της μπαταρίαςΈως 3,7 kW, από 8 ώρες
ΦωτογραφίεςΘανάσης Κουτσογιάννης


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube