Test drive: Subaru Forester 2.0T-D

Test drive: Subaru Forester 2.0T-D

Σκληρό SUV, εύκολο αυτοκίνητο: Με αυτό το σλόγκαν πρωτολανσάρισε η Subaru το Forester στις ΗΠΑ, αυτό το πνεύµα δείχνει ότι θέλει να διατηρήσει και στην πρόσφατη, τέταρτη γενιά του.

Όταν άνοιξε τη κεφάλαιο SUV στην αυτοκινητοβιοµηχανία, το Forester συγκαταλεγόταν µέσα στα 10-12 αυτοκίνητα που καθόρισαν την κατηγορία. Από το 1995 που πρωτοπαρουσιάστηκε όµως ως πρωτότυπο, πολύ νερό κύλησε στο αυλάκι.

Τα SUV άλλαξαν εκπολιτιζόµενα άρδην και γι’ αυτό η Subaru πέρασε ένα χέρι καλό στιλβωτικό το µεσαίο SUV της, ξαναρίχνοντάς το στην πιάτσα. Μαζί µε αυτό όµως, άλλαξαν και τα πράγµατα για την εταιρεία στην Ελλάδα. Την αντιπροσώπευση της Subaru ανέλαβαν πρόσφατα οι «Πλειάδες ΑΕ», εταιρεία που ανήκει στον όµιλο της Agripan, του οποίου η µακρόχρονη επιχειρηµατική πορεία διακρίνεται από ήθος και επαγγελµατισµό.

Το νέο Forester που έχουµε στα χέρια µας φορά το δίλιτρο κινητήρα ντίζελ που, τολµάµε να προβλέψουµε, ότι είναι ο καλύτερος της γκάµας. Η Subaru επιµένει ότι τα 35,7 kgm της µέγιστης ροπής αποδίδονται από τις 1.600 rpm και δεν έχουµε λόγο να µην το πιστέψουµε, καθώς τα τράβηγµα είναι µεστό από τις 1.500 και γίνεται έως σπασµωδικό, θα λέγαµε, ύστερα από 2.000 rpm. Σε κάθε περίπτωση όµως, οι ρεπρίζ και επιταχύνσεις δίνουν νούµερα που κατατάσσουν το Forester στην κορυφή της κατηγορίας.

Πήγαµε γι’ άλλα
Ξεχάστε, αν γνωρίζατε, το κράτηµα και την κύλιση που έφερνε ναυτία στο προηγούµενο Forester. Η Subaru δούλεψε καλά µε την ανάρτηση και τις αντιστρεπτικές και το αυτοκίνητο είναι σφιχτό και συνάµα ενδοτικό στις µέσες και υψηλές ταχύτητες, κάνοντας την εθνική και τους δρόµους της περιφέρειας του χεριού του. Μόνο µε χαµηλή ταχύτητα, ειδικά µέσα στην πόλη, η ανάρτηση δεν καταφέρνει να αποσβέσει ικανοποιητικά τις ανωµαλίες.

Η συµµετρική τετρακίνηση µε κεντρικό διαφορικό και συνεκτικό συµπλέκτη δεν είναι το απαύγασµα της τεχνολογίας, αλλά δουλεύει καλά, διατηρώντας την ταχύτητα περιστροφής των δύο αξόνων ίση. Οπότε από πλευράς ελκτικής πρόσφυσης, το Forester δεν αντιµετωπίζει κανένα πρόβληµα. Τουναντίον µάλιστα, καθώς είναι στην πάνω πλευρά των SUV όσον αφορά την τετρακίνητη ικανότητα παρά την απουσία «κοντού» διαφορικού.

Βέβαια, µην περιµένετε σπορ συµπεριφορά αντίστοιχη ενός Ford Kuga, για παράδειγµα. Η πλευρική πρόσφυση δεν είναι το ίδιο σπουδαία, κυρίως λόγω του ψηλού κέντρου βάρους. Επιπλέον, το ηλεκτροµηχανικό τιµόνι, παρότι βελτιωµένο σε σχέση µε το προηγούµενο µοντέλο, έχει µέτρια αίσθηση και ζύγισµα, µε αυξοµειούµενη υποβοήθηση που επιτείνει την κατάσταση.

Καλό βαθµό παίρνει και η ποιότητα κύλισης:Το µοτέρ ακούγεται µόνο πάνω από τις 3.500 rpm, αλλά υπό κανονικές συνθήκες σπάνια θα χρειαστεί να το δουλέψεις τόσο ψηλά, ενώ οι αεροδυναµικοί θόρυβοι και ο θόρυβος από το δρόµο δυσκολεύονται να τρυπήσουν την ηχοµόνωση της καµπίνας.

Επί της ουσίας
Στην καµπίνα, το Forester πάσχει από έµπνευση σχεδιασµού ή από επενδυτικά κεφάλαια γι’ αυτόν ή και από τα δύο. Ευτυχώς αυτό ισχύει µόνο για την αισθητική και όχι για την ουσία. Το καντράν χαµήλωσε κατά οκτώ πόντους, βελτιώνοντας την ορατότητα, κάνοντάς σε όµως να νιώθεις λίγο πάνω και όχι µέσα σε ένα κατά τα άλλα ευάερο και ευήλιο εσωτερικό, χάρη στα µεγάλα παράθυρα.

Πίσω, ο χώρος είναι επίσης βελτιωµένος, µε το µεγαλύτερο µεταξόνιο να δίνει κοντά στους 2,5 πόντους αέρα παραπάνω στα γόνατα. Αναβαθµισµένη είναι και η πρόσβαση στην καµπίνα για τους πίσω, χάρη στο µεγαλύτερο άνοιγµα των θυρών και στο κατέβασµα των µαρσπιέ κατά πέντε πόντους.

Στο πορτµπαγκάζ, η διάταξη του πατώµατος βελτιώθηκε και το κατώφλι φόρτωσης χαµήλωσε, ενώ και η χωρητικότητα ανέβηκε από τα 450 στα 505 lt -1.592 lt µε τα καθίσµατα ριγµένα. Δεν είναι η κορυφή της κατηγορίας, αλλά δεν θα δυσκολευτεί µε τις αποσκευές µιας οικογένειας.

Το νέο Forester τα καταφέρνει καλά και στον τοµέα της κατανάλωσης. Με φειδώ στο γκάζι, στους δρόµους της περιφέρειας µπορείς να ρίξεις την τιµή ακόµη και κάτω από τα 8 lt/100 km. Βέβαια για να είµαστε ρεαλιστές, υπολογίστε κατανάλωση µικτής χρήσης πάνω από τα 8,5 lt/100 km, ειδικά εάν η πλειονότητα των χιλιοµέτρων διανύεται στην πόλη. Μπορεί οι τιµές να µην είναι κορυφαίες, αλλά είναι αξιοπρόσεχτες, µιας και έχουµε να κάνουµε µε ένα αυτοκίνητο µε µόνιµη τετρακίνηση.

Γεν vs ευρώ
Το Forester που έχουµε στα χέρια µας είναι ένα από τα µεσαία επίπεδα εξοπλισµού –Trend. Έκδοση που γέρνει προς την πλευρά αυτού που θα χαρακτηρίζαµε πληθωρικός εξοπλισµός: Μετωπικοί, πλευρικοί αερόσακοι κουρτίνες µέχρι πίσω, ενεργά προσκέφαλα, ESP, hill start assist και βάσεις στήριξης παιδικών καθισµάτων Isofix συνθέτουν το περιβάλλον ασφαλείας.

Το αντίστοιχο της άνεσης περιλαµβάνει µεταξύ άλλων όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες µαζί µε τα τέσσερα παράθυρα, υαλοκαθαριστήρες µε αισθητήρα βροχής, ράδιο-cd µε έξι ηχεία και Bluetooth και χειριστήρια στο τιµόνι, υπολογιστή ταξιδιού, αυτόµατο κλιµατισµό...

Η τιµή για το βασικό Forester 2.0Τ-D Comfort ξεκινά από τα €34.550, ενώ του Trend από 36.900. Ακόµη και αν αφαιρέσουµε τα 2,5 χιλιάρικα της απόσυρσης παραµένει τσιµπηµένη. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάµε ότι έχουµε να κάνουµε µε ένα µόνιµα τετρακίνητο αυτοκίνητο κάτι που συνεπάγεται κόστος. Στην εξίσωση µπαίνει η µεταφορά και η ισοτιµία του γεν που τις περισσότερες φορές αποβαίνουν µειονεκτικές για αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ιαπωνία.

Με το Forester δεν τελειώσαµε, όµως. Κάντε υποµονή µέχρι το DRIVE που θα κυκλοφορήσει στις 15 Νοεμβρίου που θα περάσει από την αναλυτική κρησάρα του Supertest.

Τι λέει το DRIVE
To νέο Forester παίζει πλέον στην αυλή των πρωταγωνιστών. Αισθητικά, η προσέγγιση δεν είναι και τόσο φρέσκια και η τιμή δεν το κάνει τεφαρίκι, αλλά οι δυνατότητες, η χωροταξία, ο εξοπλισμός και, κυρίως, η υποστήριξη του αυτοκινήτου στην ελληνική πραγματικότητα έχουν βελτιωθεί θεαματικά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Τιμή από €34.550 (€32.050 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.998 cc, Ε4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 147 PS/3.600 rpm, 35,7 kgm/1.600 – 2.400 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 6,4”
0-100 km/h 9,3”
0-120 km/h 14,0”
0-140 km/h 20,2”
0-160 km/h 31,8”
0-400 m 16,7”
0-1.000 m 31,3”
50-80 km/h με 3η 3,9”
80-110 km/h με 4η 6,0”
110-140 km/h με 5η 9,6”
110-140 km/h με 6η 11,4”
100-0 km/h 40,3 m
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 150 g/km
Διαστάσεις 4.595 x 1.795 x 1.735 mm
Βάρος 1.550 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube