Test drive: Skoda Fabia RS

Test drive: Skoda Fabia RS

Θέμα χρόνου ήταν για τη Skoda να παρουσιάσει ένα εκρηκτικό Fabia. Τα υλικά υπήρχαν, απλώς έπρεπε να κάποιος να πάρει την άδεια της VW για να τα «δέσει» μεταξύ τους.

Η κατηγορία των μίνι GTi αποτελείται ούτε λίγο ούτε πολύ από οκτώ μοντέλα. Με τα μηχανικά μέρη να υπάρχουν από το γκρουπ της VW, η Skoda έπρεπε να βάλει μόνο τη συνταγή. Το αποτέλεσμα ήταν η πρώτη βενζινοκίνητη έκδοση του μίνι GTi των Τσέχων. Και λέμε βενζινοκίνητη, διότι όλα τα Fabia RS μέχρι σήμερα είχαν κινητήρα turbodiesel.

Το Fabia RS εξωτερικά ξεχωρίζει χάρη στο αεροδυναμικό κιτ, τη διχρωμία, τις  ζάντες αλουμινίου 17’’ και τα φώτα ημέρας τύπου LED που έχουν αντικαταστήσει τους προβολείς ομίχλης.

Εξ αίματος
Μπορεί το Skoda Fabia RS να είναι συγγενές μοντέλο με το Ibiza Cupra και το Polo GTI, έχει όμως λίγο στενότερα μετατρόχια και υψηλότερο κέντρο βάρους. Η μετάδοση, ο κινητήρας και η αρχιτεκτονική της ανάρτησης είναι ίδια. Χρησιμοποιεί δηλαδή το διπλά υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1.400 κυβικών που σε συνδυασμό με σύστημα άμεσου ψεκασμού αποδίδει 180 ίππους και 25,5 kgm ροπής από τις 2.000 μέχρι τις 4.000 rpm. Και σε αυτή την περίπτωση συνδυάζεται αποκλειστικά με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά ταχυτήτων.

Οι επιδόσεις για τα 1.240 κιλά του Fabia RS είναι εξαιρετικές. Για να επιταχύνει στα 100 km/h από στάση χρειάζεται 7,1 sec και η τελική του φτάνει τα 224 km/h. Κορυφαίες είναι και οι ρεπρίζ λόγω της μπόλικης ροπής και του ημιαυτόματου κιβωτίου με τις πολύ γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων. Για να επιταχύνει με kickdown από τα 80-110 και από τα 110-140 km/h χρειάζεται 3,2 sec και 4,9 sec αντίστοιχα.

Πολύ δυνατά είναι και τα φρένα με τη μέτρια αίσθηση στο πεντάλ: 110–0 km/h σε 44,4 m.

Η ανάρτηση, αν και σφιχτή, δεν κοπανάει και προσφέρει καλή άνεση με δεδομένο το χαρακτήρα του Fabia RS. Στάνταρ είναι το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS που λειτουργεί σε συνεργασία με το ESP. To τελευταίο δεν απενεργοποιείται πλήρως, αλλά λειτουργεί διακριτικά και δεν είναι τόσο ευαίσθητο ώστε να σε πνίγει τη δυναμική ισορροπία του αυτοκινήτου. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και άμεσο, αλλά παρόλα αυτά δεν ψαρεύει σε φουλ επιτάχυνση.

Με μπόλικες πόρτες
Η καμπίνα διαφέρει από τις άλλες εκδόσεις του Fabia: Ολοκληρωτικά μαύρο ταμπλό και εμπρός καθίσματα τύπου μπάκετ με ραμμένο το διακριτικό RS. Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της είναι ίδια, κάτι που μεταφράζεται σε άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικες, καλή ποιότητα πλαστικών και συναρμογής, προσεγμένη εργονομία, αρκετές θήκες για μικροπράγματα και καλή θέση οδήγησης με αποδεκτή πλευρική στήριξη. Το κάθισμα είναι ψηλά τοποθετημένο και προσφέρει καλή ορατότητα, αλλά για το χαρακτήρα του μοντέλου θα το θέλαμε λίγο πιο χαμηλά.

Το πορτμπαγκάζ των 300 λίτρων είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας και έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Το Fabia RS εισάγεται στην Ελλάδα αποκλειστικά στην πρακτική 5θυρη έκδοση (σε άλλες χώρες και sw), αντίστοιχη δυνατότητα που δίνει μόνο το Volkswagen Polo GTI.

Τι λέει το DRIVE
Γρήγορο, καλοστεκούμενο, ποιοτικό και σύγχρονο. Αλλά και σε τιμή μια χιλιάδα μακριά από το Polo GTI. Eξου και το ισχύον σκόντο των 1.000 ευρώ
Τεχνολογία 1.390 cc, 16v, 2EEK, άμεσος ψεκασμός, turbo και κομπρέσορας,  180 PS/6.200 rpm, 25,5 kgm/2.000-4.500 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Επιδόσεις 0-100 σε 7,1”, τελική 224 km/h
Μέση κατανάλωση 11,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 148 gr/km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube