Test drive: Seat Leon 1.6 TDI 105 PS

Test drive: Seat Leon 1.6 TDI 105 PS

Το νέο Leon έπρεπε να βάλει λίγο νερό στο κρασί του για να είναι πιο συνεπές στο ραντεβού του με τον οικογενειάρχη Δηλαδή να συνδυάσει καλύτερα την οικογένεια με τη σπορ αίσθηση. Ειδικά σε αυτή την ταξιδιάρικη εκδοχή του με τον ντίζελ 1.600άρη.

Το νέο Leon έπρεπε να βάλει λίγο νερό στο κρασί του για να είναι πιο συνεπές στο ραντεβού του με τον οικογενειάρχη Δηλαδή να συνδυάσει καλύτερα την οικογένεια με τη σπορ αίσθηση. Ειδικά σε αυτή την ταξιδιάρικη εκδοχή του με τον ντίζελ 1.600άρη.

Το σχετικά τραχύ μοτέρ ντίζελ του Leon με τους 105 PS έχει την απαραίτητη δύναμη για να κινήσει σβέλτα τα 1.240 kg του μικρομεσαίου Seat. Και τούτο όχι τόσο όσον αφορά την απόλυτη ισχύ, αλλά περισσότερο με τη ροπή των 25,5 kgm που φτάνουν για να αμβλύνουν τη μακριά κλιμάκωση του σασμάν. Ενδεικτικά, τα 0-100 km/h έρχονται σε 10,9 sec για το Leon και τα 80-110 km/h με 4η σε 6,7. Στο φρενάρισμα το Seat Leon 1.6 TDI  σημειώνει την εξαιρετική επίδοση των 37,9 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h.

Και την πίτα και το σκύλο;
Κάθε γενιά Leon είχε μια σπορ διάθεση στη συμπεριφορά της. Το ζητούμενο για τη νέα, ήταν να κερδίσει σε ποιότητα κύλισης και άνεση χωρίς να χάσει σε οδηγική απόλαυση. Και το έχει καταφέρει αξιοσημείωτα καλά. Η τρίτη γενιά Leon εξακολουθεί να μη γέρνει πολύ, να έχει ακριβές πάτημα στο δρόμο και κοφτερό τιμόνι. Αυτό που κυρίως σε ενοχλεί, είναι η πολύ ευαίσθητη επέμβαση του ESP.

Εκεί που έχει γίνει σοβαρή δουλειά όμως, είναι η διαφορά στο θόρυβο κύλισης που είναι πολύ καλά μονωμένος και ελάχιστος από αυτόν φτάνει στ’ αυτιά σου. Παρά τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, η άνεση είναι σε υψηλό επίπεδο και η λειτουργία της ανάρτησης ποιοτική και σωστή σε κάθε περίπτωση. Μπορεί να μην έχει την ησυχία και την άνετη κύλιση ενός Auris για παράδειγμα, αλλά βρίσκεται πάντως μέσα στους δυνατούς παίχτες της κατηγορίας.

Και μέσα καλά πάμε
Απέναντι στη μουντή εικόνα του προηγούμενου Leon, το νέο έχει να αντιπαρατάξει ένα συντηρητικό μεν, αλλά πιο ακριβό στο μάτι και καλύτερο σε υλικά ταμπλό. Το επάνω μέρος του καλύπτεται από μαλακό πλαστικό και τα υπόλοιπα είναι σκληρά αλλά με καλό φινίρισμα, αν και όχι με ιδιαίτερα φροντισμένη συναρμολόγηση.

Όσον αφορά το πώς κάθεται ο οδηγός, το νέο Leon συντηρεί την παράδοση της εξαιρετικής θέσης οδήγησης που πάντα συνόδευε το μικρομεσαίο Seat.Εργονομικά, δεν θα βρεις κάτι που θα σε δυσκολέψει στο Leon.. Είναι πολύ σωστά μελετημένο, χωρίς λάθη και με όλους τους διακόπτες να φωτίζονται.

Ένα από τα  μεγάλα ζητούμενα στα οικογενειακά αυτοκίνητα του είδους είναι οι χώροι. Για τον οδηγό και το συνοδηγό ασφαλώς και δεν τίθεται ζήτημα. Το ίδιο ισχύει και για το πίσω μέρος της καμπίνας όμως, οπότε ακόμα και τέσσερις μεγαλόσωμοι ενήλικοι θα χωρέσουν στο Leon χωρίς πρόβλημα.

Κανένα παράπονο για τα δεδομένα της κατηγορίας δεν προκύπτει ούτε από το πορτμπαγκάζ, που στο Leon είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του, έχοντας φτάσει τα 380 lt. Βέβαια αυτό το νούμερο το πετυχαίνει με κιτ επισκευής ελαστικού, με ό,τι μη πρακτικό σημαίνει αυτό. Και όσοι έχουν μείνει στη μέση του πουθενά με κατεστραμμένο λάστιχο, καταλαβαίνουν τι εννοούμε. Στα μείον του πορτμπαγκάζ έχουμε να καταλογίσουμε το σχετικά μικρό άνοιγμα κακι το ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Τέλος, οι μπόλικες θήκες θα χωρέσουν όλα τα καθημερινά σας μικροπράγματα (κι ακόμα περισσότερα), ενώ η είσοδος και η έξοδος στο πίσω κάθισμα είναι πολύ εύκολη. Οι πίσω πόρτες του Leon δεν ανοίγουν πλέον με κρυφή χειρολαβή αλλά με συμβατική, που κάνει την όλη διαδικασία ακόμα πιο απλή.

Στο πνεύμα της εποχής
Η καλή σχέση τιμής/αξίας είναι ένα κύριο ζητούμενο σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων. Και το Leon, το κομμάτι αυτό το καλύπτει απόλυτα.Το Leon 1.6 TDI Elegance των 105 ίππων έχει τιμή καταλόγου 18.800 ευρώ, όμως συνοδεύεται από έκπτωση 700 ευρώ. Αν σε αυτά συνυπολογίσουμε και τα 1.430 ευρώ της απόσυρσης, γίνεται δικό σας με 16.670 ευρώ. Υπάρχει και η βασική έκδοση Reference που με την έκπτωση και την απόσυρση πέφτει στα 16.077 ευρώ.

Ο εξοπλισμός είναι αρκετά πλούσιος στην έκδοση Elegance του Leon, περιλαμβάνοντας επτά αερόσακους, ESP, θύρα USB και τους κλασικούς ηλεκτρικούς μηχανισμούς, ζάντες αλουμινίου και προβολείς ομίχλης. Όσον αφορά δε την κατανάλωση, σε μικτές συνθήκες το Seat Leon 1.6 TDI καίει κατά μέσο όρο 6,2 lt/100 km.

Η προγραμματισμένη συντήρηση απαιτεί αλλαγή λαδιών κάθε χρόνο ή κάθε 15.000 km και service κάθε δύο χρόνια ή κάθε 30.000 km, όποιο έρθει πρώτο. Κατά τα λοιπά τα μόνα επιπλέον έξοδα αφορούν την ασφάλεια, καθώς το Seat Leon 1.6 TDI με εκπομπές CO2 99 g/km δεν υποχρεώνεται σε ετήσια καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Με αυτά τα δεδομένα το κόστος χρήσης για την τριετία και για 15.000 km διανυόμενα ετησίως ανέρχεται στα €5.120 –καύσιμο €3.630, service €420, ασφάλιστρα €1.070- ή σε €142 μηνιαίως.
Τέλος να αναφέρουμε ότι η εγγύηση για τα μηχανικά μέρη είναι μόλις η βασική των δύο ετών.
.
Τι λέει το DRIVE
Η στροφή του προς τον πιο ραφιναρισμένο και οικογενειακό χαρακτήρα δεν σημαίνει ότι το Leon έχασε τις οδηγικές αρετές του. Απλώς έγινε πιο ολοκληρωμένο.
Τιμή από €16.077 (το βασικό Reference με έκπτωσης €700 και απόσυρση €1.430)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 105 PS/3.000-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-120 km/h 15,6”
0-140 km/h 22,6”
0-160 km/h 31,8”
0-400 m 17,6”
0-1.000 m 32,5”
50-80 km/h με 3η 4,1”
80-110 km/h με 4η 6,7”
110-140 km/h με 5η 12,0”
100-0 km/h 37,9 m
Τελική 180 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.260 x 1.820 x 1.460 mm
Βάρος 1.240 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube