Test drive: SEAT Ibiza 1.6 TDI 95 PS

Test drive: SEAT Ibiza 1.6 TDI 95 PS

Η γκάμα του νέου Ibiza μεγάλωσε. Στις ήδη διαθέσιμες εκδόσεις του προστέθηκαν και αυτές με κινητήρα ντίζελ που κλείνουν το μάτι σε όσους «γράφουν» πολλά χιλιόμετρα ετησίως και βάζουν την οικονομία στο καύσιμο ψηλά στην ιεραρχία.

Το SEAT Ibiza είχε πάντα τα ρόλο του εφήβου, στην οικογένεια των σουπερμίνι του ομίλου Volkswagen. Ήταν αυτό που πρόσεχε περισσότερο από κάθε άλλο όχι μόνο την εμφάνιση, αλλά και την αθλητικότητά του. Στην πέμπτη πλέον γενιά και χωρίς να έχει ρίξει σε δεύτερη μοίρα τα χαρακτηριστικά που του επέτρεψαν να πρωταγωνιστεί όλα αυτά τα χρόνια στην κατηγορία, το ισπανικό μοντέλο εμφανίζεται πιο ώριμο και ολοκληρωμένο από ποτέ, εμπλουτίζοντας ακόμα περισσότερο τα προτερήματά του.

Παρόλο που η εξωτερική εμφάνιση έχει πιο στενούς δεσμούς με το μεγαλύτερο Leon, το νέο Ibiza δεν έχασε την νεανικότητά του. Με το μήκος δε να αγγίζει τα 4,06 m και το μεταξόνιο να φτάνει τα 2,56 m, το ισπανικό σουπερμίνι είναι πλέον από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, τόσο σε επίπεδο εξωτερικών διαστάσεων όσο και αυτών που αφορούν την καμπίνα και την ευρυχωρία της.

Όσον αφορά τη σχεδίαση, η τελευταία δεν ακολουθεί τις συντηρητικές γραμμές του ενδοοικογενειακού ανταγωνισμού, αλλά είναι εξίσου καλή σε επίπεδο εργονομίας και ευχρηστίας. Θα ήταν σαφώς καλύτερο για το φαίνεσθαι τα πλαστικά της καμπίνας να ήταν μαλακά σε υφή. Δεν υστερούν όμως σε ποιότητα απέναντι στα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού και η συναρμογή τους είναι πολύ προσεγμένη. Οι αποθηκευτικοί χώροι στην καμπίνα είναι μπόλικοι και πρακτικοί, ενώ η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και θα βολέψει κάθε οδηγό, ανεξαρτήτως σωματικής διάπλασης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Ibiza 1.0 ECO TSI 95 PS

Στις πίσω θέσεις δυο ενήλικοι θα χωρέσουν χωρίς περιορισμούς, με επαρκέστατο χώρο για το κεφάλι και παραπάνω από ικανοποιητικό για τα γόνατα. Το πορτμπαγκάζ από την πλευρά του είναι κορυφαίο για τα δεδομένα της κατηγορίας, προσφέροντας 355 lt. Ξεπερνά δηλαδή ακόμα και μερικά μικρά οικογενειακά. Στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό στις μέρες μας που, έτσι όπως έχουν γίνει τα πράγματα, δεν είναι λίγα τα σουπερμίνι που αποτελούν το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας.

Καλώς ήρθε το ντίζελ
Το νέο Ibiza ξεκίνησε την καριέρα του στην Ελλάδα χωρίς την επιλογή κινητήρα ντίζελ, κενό που καλύφθηκε με την άφιξη του 1.6 TDΙ σε τρεις εκδόσεις ιπποδύναμης: Με 80, 95 ή 115 PS. Στη διάθεσή μας είχαμε τη μεσαία έκδοση που θα απασχολήσει περισσότερο την ελληνική αγορά. Δεν είναι ο πιο ραφιναρισμένος ντίζελ της κατηγορίας, όμως η εξαιρετική ηχομόνωση δεν αφήνει το κροτάλισμα να φθάσει στα αυτιά των επιβατών.

Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει σωστή κλιμάκωση και γλυκό κούμπωμα, ενώ οι επιδόσεις που προσφέρει είναι εφάμιλλες της αντίστοιχης σε ιπποδύναμη βενζινοκίνητης έκδοσης με τον 1.000άρι TSI. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του βέβαια είναι ότι πετυχαίνει τα ίδια πράγματα καταναλώνοντας περίπου 1,1 lt φθηνότερου καυσίμου για κάθε 100 km που διανύει, δηλαδή 5,4 lt/100 km.

Σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό που κυμαίνεται από τα 90 έως τα 100 PS το Ibiza είναι εξαιρετικά ταχύ από στάση, πετυχαίνοντας το 0-100 km/h σε 10,2” και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό σε ρεπρίζ. Τα 80-110 km/h με 4η έρχονται σε 7,3” και 110-140 km/h με 5η σε 13,6”, όταν το best seller 1.300άρι Opel Corsa των 95 PS θέλει 8,0” και 15,3” αντίστοιχα. Απ’ την άλλη, υπάρχει και το 208 1.6 BlueHDi 100 της Peugeot, που αν και πιο αργό από στάση, πιάνει τα 80-100 και 110-140 km/h με 4η και 5η σχέση αντίστοιχα σε 6,9” και 12,1”.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Ibiza FR 1.5 TSI Evo

Στο δρόμο, η ντίζελ έκδοση διαθέτει όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που γνωρίσαμε στα βενζινοκίνητα Ibiza τους προηγούμενους μήνες. Η ανάρτηση είναι άνετη και αποσβένει πολύ καλά ακόμα και τις δυσκολότερες κακουχίες των ελληνικών δρόμων, με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα να μη διαμαρτύρεται στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Παράλληλα η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη, το περιθώριο πρόσφυσης υψηλό και αν αυτό ξεπεραστεί, το ESP επεμβαίνει ομαλά για να σε διατηρήσει στην πορεία σου. Τα φρένα από την πλευρά τους είναι ικανοποιητικά σε δύναμη και διάρκεια, ακινητοποιώντας το Ibiza από τα 100 km/h σε 37,8 m.

Πάμε ταμείο
Με τη βασική έκδοση Style να ξεκινά από τις €14.650, το 95άρι ντίζελ Ibiza είναι €1.600 ακριβότερο από το αντίστοιχο βενζινοκίνητο. Διαφορά που θα αποσβεστεί γρήγορα από τη διαφορά στην κατανάλωση, καθιστάμενο άκρως ανταγωνιστικό απέναντι στον ανταγωνισμό. Στην τιμή περιλαμβάνεται ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας. Το μόνο που θα μπείτε σε πειρασμό να προσθέσετε είναι οι ζάντες και η 8άρα οθόνη του infotainment που με €500 επιπλέον κόστος είναι από τα λίγα έξτρα που αξίζουν τα λεφτά τους.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Ibiza μας είχε κερδίσει μέχρι σήμερα με τον πιο ώριμο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα, τις επιδόσεις και την ευρυχωρία του. Ο 1.6 TDI προσθέτει στα προτερήματά του και την εξαιρετική οικονομία στ καύσιμo.
Τιμή Aπό €14.650
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 95 PS/2.750-4.600 rpm, 25,5 kgm @ 1.500-2.600 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
0-160 km/h 34,1”
0-400 m 17,2” @ 127,9 km/h
0-1.000 m 32,1” @ 157,9 km/h
60-160 (με αλλαγές) 29,8”
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (3η) 5,7”
80-110 km/h (4η) 7,3”
110-140 km/h (4η) 9,7”
110-140 km/h (5η) 13,6”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 182 km/h
Μέση κατανάλωση 5,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.059 x 1.780 x 1.444 mm
Χώρος αποσκευών 355 lt
Βάρος 1.253 kg (κατασκευαστή)
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube