Test drive: SEAT Ibiza FR 1.5 TSI Evo

Test drive: SEAT Ibiza FR 1.5 TSI Evo

Η πιο σπορ εκδοχή του νέο SEAT Ibiza, τουλάχιστον μέχρι το λανσάρισμα του Cupra, φοράει τον 1.5 TSI Evo και διατίθεται σε τιμή-πρόκληση.

Στα αυτοκίνητα με σπορ χαρακτήρα, η τιμή αγοράς έχει για πολλούς μικρότερη σημασία απ’ ό,τι στα συμβατικά μοντέλα, τα οποία αγοράζονται περισσότερο με το μυαλό και λιγότερο με το συναίσθημα. Η SEAT όμως έχει αποδείξει ότι προτιμά να διαφέρει, οπότε προσφέρει και το νέο Ibiza FR σε ιδιαίτερα συμφέρουσα τιμή.

Όπως συμβαίνει στο Leon, έτσι και στο Ibiza το όνομα FR φανερώνει μια έκδοση εξοπλισμού με σπορ στοιχεία, η οποία δεν συνδυάζεται αποκλειστικά με έναν κινητήρα. Στη χώρα μας διατίθεται με τον 3κύλινδρο 1.0 TSI των 115 PS και τιμή €15.050 και με το νέο 1.5 TSI Evo των 150 PS, τον οποίο γνωρίσαμε στο αντίστοιχο Volkswagen Golf, με τιμή €15.750. Είναι προφανές ότι για τον αγοραστή που έχει τις επιδόσεις ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων του, η διαφορά είναι προκλητικά μικρή.

Οδηγώντας το Ibiza με τον 1.5 TSI Evo, η πρώτη διαφορά εντοπίζεται με το αυτί. Το μοτέρ δεν έχει τη διακριτική, χαρακτηριστική χροιά του 1.0 TSI και παραμένει ραφιναρισμένο ακόμα κι όταν απενεργοποιούνται δύο από τους κυλίνδρους του για οικονομία, με χαμηλό φορτίο. Έχει μέτρια απόκριση στο γκάζι στο πρόγραμμα Normal του SEAT Drive Profile. Επιλέγοντας Sport, το δεξί πεντάλ γίνεται λίγο πιο άμεσο, όμως και πάλι δεν είναι ιδιαίτερα συνεπές στις εντολές σου. Από την αποτελεσματικότητα του κινητήρα πάντως, δεν έχεις κανένα παράπονο. Το δυνατό τράβηγμα, που κάνει την εμφάνισή του περίπου στις 2.000 rpm, νιώθεις πως διατηρείται σταθερό ως τις 6.000 rpm, χωρίς κάποιο ξέσπασμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Ibiza 1.0 TSI Eco 115 PS

Οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου του δυσκολεύουν τη ζωή. Στις περισσότερες ρεπρίζ με χαμηλές και μεσαίες στροφές, οι χρόνοι δεν είναι καλύτεροι από εκείνους του προηγούμενου Ibiza FR 1.4 TSI. Δεν βοηθά ούτε το βάρος, αφού για το φουλ εξοπλισμένο FR της δοκιμής η πλάστιγγα έδειξε 1.180 kg, έναντι 1.120 του προκατόχου του. Είναι βέβαια πολύ καλύτεροι από του 1.0 TSI, με τις μετρήσεις 80-110 και 110-140 km/h με να πέφτουν από τα 4,9” και 7,1”, στα 3,9” και 5,2”, αντίστοιχα. Στις επιδόσεις από στάση, η μη απενεργοποίηση του αντισπίν στο πρόγραμμα ESP Sport, αποτελεί άλλο ένα εμπόδιο. Θέλει εκκίνηση με περίπου 2.000 rpm και πατινάρισμα, για να γράψει τελικά 8,0” για τα 100 km/h (με 2η) και 16,0” για το 400άρι, όταν το προηγούμενο Ibiza FR χρειαζόταν 7,5” και 15,6”. Στις μετρήσεις στις οποίες η εκκίνηση δεν παίζει ρόλο, ο νέος αποδεικνύεται γρηγορότερος, με 60-160 km/h σε 16,6” έναντι 17,2”.

Οι 18άρες ζάντες με λάστιχα 215/40 του συγκεκριμένου FR (κανονικά φορά 215/45R17) αναπόφευκτα πλήττουν την άνεση, όμως τα -επίσης έξτρα- ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ κάνουν πολύ καλή δουλειά. Μπορείς να χρησιμοποιείς ακόμα και τη σπορ ρύθμιση σχεδόν μόνιμα, αφού η επαναφορά δεν είναι ενοχλητικά άμεση, παρά μόνο στις πιο έντονες λακκούβες της πόλης. Οι τροχοί ίσως ευθύνονται και για τον τονισμένο θόρυβο κύλισης σε τραχύ οδόστρωμα, όμως δεν είναι ικανοί να χαλάσουν την εξαιρετική εικόνα του Ibiza στον δρόμο. Άλλωστε ο αεροδυναμικός θόρυβος παραμένει εξαιρετικά χαμηλός.



Σε δρόμο με στροφές, η ανάρτηση περιορίζει την κλίση και χαρίζει άμεσες αντιδράσεις στο πλαίσιο, οπότε σε ενθαρρύνει να πιέσεις. Το τιμόνι, με μικρή διαφορά σε βάρος μεταξύ της Normal και της Sport λειτουργίας του, δεν μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση στα χέρια σου. Θα πρέπει να εμπιστευτείς το όχι ιδιαίτερα άμεσο εμπρός σύστημα, για να διαπιστώσεις ότι βρίσκει αρκετή πρόσφυση. Με επιλεγμένο το πρόγραμμα ESP Sport, το πίσω μέρος δεν παραμένει εντελώς αδιάφορο σε πιθανή προσπάθεια αποσταθεροποίησης. Ειδικά αν τα λάστιχα είναι σεταρισμένα στη χαμηλότερη πίεση «άνεσης» που προτείνει η SEAT (33 psi εμπρός, 31 psi πίσω), όπως στις φωτογραφίες που συνοδεύουν το άρθρο. Με την κανονική πίεση (38-35) το φαινόμενο μειώνεται αρκετά, όμως αυτή είναι σωστότερη για χρήση σε υψηλή ταχύτητα, όπου το FR εμπνέει ιδιαίτερη εμπιστοσύνη. Εμπιστοσύνη εμπνέει και το πεντάλ του φρένου που πιάνει ψηλά, έχει δυνατό αρχικό δάγκωμα και γραμμικότητα στη συνέχεια, ενώ η ακινητοποίηση σε 37,7 m από τα 100 km/h δεν αφήνει αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητά του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Ford Fiesta ST-Line 1.0 EcoBoost 140 PS

Πέρα από τις καλύτερες επιδόσεις και τη λίγο χειρότερη άνεση, το FR διατηρεί όλα τα γνώριμα χαρακτηριστικά του νέου Ibiza. Η καμπίνα του καλύπτεται από σκληρά αλλά πολύ ποιοτικά πλαστικά, με τη γυαλιστερή μαύρη φάσα στο ταμπλό να αναβαθμίζει την εικόνα της. Η προσεγμένη εργονομία δεν αφήνει περιθώριo για παράπονα. Πολύ θετικά σχόλια συγκεντρώνει η κορυφαίας ευκρίνειας οθόνη 8,0” του infotainment, η οποία όμως αποτελεί έξτρα εξοπλισμό, στη θέση της στάνταρ 5ιντσης.

Η θέση οδήγησης συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων στα σουπερμίνι, και θα βολέψει κάθε σωματότυπο. Η ελλιπής στήριξη μέσης όμως, ίσως κουράσει σε πολύωρη οδήγηση. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι ικανοποιητικός, ενώ αρκετό είναι και το πλάτος για τη μεταφορά πέμπτου. Ο χώρος αποσκευών είναι απλώς κορυφαίος, με 355 lt, παρότι κρύβει από κάτω του μια ρεζέρβα ανάγκης, ενώ και οι χώροι για μικροπράγματα στο εμπρός μέρος της καμπίνας είναι υπεραρκετοί.



Με την να κρατάει το μοτέρ στις 2.600 rpm στα 130 km/h, ένα ήρεμο ταξίδι με το FR είναι ευχάριστο και οικονομικό, αφού θα ζητήσει μόλις 6,5 lt/100 km. Συνολικά, παρά τη ζωηρή χρήση που αναπόφευκτα του κάνεις, η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 8,0 lt/100 km, και πέφτει χαμηλότερα με λίγη προσπάθεια. Πολλά από τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου της δοκιμής ανήκουν στον έξτρα εξοπλισμό, όπως τα πανίσχυρα φώτα LED, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και το infotainment. Στάνταρ είναι μεταξύ άλλων το σύστημα Front Assist, ο διζωνικός κλιματισμός, τα σπορ καθίσματα με ρύθμιση ύψους και για το συνοδηγό, τα φώτα ημέρας LED κ.ά.

Με δεδομένες τις επιδόσεις και τη γενικότερη εικόνα του Ibiza FR 1.5 TSI Evo στο δρόμο, με τα €15.750 που κοστίζει θα μπορούσες να του συγχωρήσεις πολλά μειονεκτήματα. Δεν χρειάζεται όμως, διότι έχει ελάχιστα.


Τι λέει το DRIVE
Το FR δεν είναι καυτό χάτσμπακ, όμως τα σπορ στοιχεία και οι επιδόσεις του δημιουργούν ένα ευχάριστο σύνολο, το οποίο διατίθεται σε ασυναγώνιστη τιμή.
Τιμή €15.750
Τεχνολογία 1.495 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, απενεργοποίησης κυλίνδρων, 150 PS/5.000-5.500 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,0”
0-160 km/h 20,5”
0-400 m 16,0” @ 144,6 km/h
0-1.000 m 29,1” @ 181,2 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 16,6”
50-80 km/h (3η) 3,5”
80-110 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (4η) 5,1”
110-140 km/h (4η) 6,1”
110-140 km/h (5η) 7,4”
110-140 km/h (6η) 9,3”
Φρένα 100-0 km/h 37,7 m
Τελική ταχύτητα 215 km/h
Μέση κατανάλωση 8,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 111 g/km
Διαστάσεις 4.059 x 1.780 x 1.444 mm
Χώρος αποσκευών 355 lt
Βάρος 1.180 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube