Test drive: SEAT Arona 1.6 TDI 95 PS

Η βασική ντίζελ έκδοση του νέου Arona είναι μια αρκετά ενδιαφέρουσα περίπτωση για όσους θέλουν ένα μικρό και οικονομικό αυτοκίνητο με crossover χαρακτήρα.

To SEAT Arona σε κερδίζει αµέσως µε την ξεχωριστή και νεανική εµφάνισή του. Παρότι βλέπεις στοιχεία από το µεγαλύτερο Ateca ή το Ibiza, µε το οποίο άλλωστε µοιράζεται και τα περισσότερα µηχανικά -και όχι µόνο- µέρη, έχει τη δική του προσωπικότητα και έβαλε την ισπανική εταιρεία µε αξιώσεις στη δηµοφιλή κατηγορία των µικρών crossover.

Στο τελευταίο βοήθησε και η τιµολογιακή πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας, η οποία έφερε το Arona στη χώρα µας σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιµές. Και όταν το οικονοµικό έρχεται στο προσκήνιο δεν γίνεται να παραβλέψεις την βασική ντίζελ έκδοση του ισπανικού crossover που δοκιµάζουµε εδώ.

Το συγκεκριµένο µοντέλο προσφέρεται σε τιµή καλοεξοπλισµένου σουπερµίνι και εφοδιάζεται µε την µικρότερη έκδοση του 1.6 TDI. Με ισχύ 95 ίππων και 25,5 kgm ροπή από τις 1.500 rpm είναι επαρκής για τα 1.250 kg του Arona,  παρέχοντας καλές επιδόσεις και λογική κατανάλωση καυσίµου, που στη διάρκεια της δοκιµής µας κυµάνθηκε στα 5,7 lt/100km.

Με 10,8" για το 0-100 km/h δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, είναι όµως 1,2" ταχύτερο από το αντίστοιχης ιπποδύναµης Renault Captur. H ελαστικότητα του 4κύλινδρου και µε άµεσο ψεκασµό κινητήρα, σε συνδυασµό µε το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει σωστή κλιµάκωση και γλυκό κούµπωµα, εξασφαλίζουν στο 95άρι Arona καλές ενδιάµεσες επιταχύνσεις, πάντα σε σύγκριση µε τον υπόλοιπο ανταγωνισµό στα 90 µε 100 PS. Ενδεικτικά αναφέρουµε ότι για τα 80-110 µε 4η και 5η σχέση στο κιβώτιο το Arona χρειάζεται 6,7" και 9,8" αντίστοιχα, όταν για παράδειγµα το Captur πετυχαίνει τις ίδιες επιταχύνσεις σε 7,6" και 11,5".  

Πέρα από τις ελαφρά υποδεέστερες επιδόσεις το µικρό ντίζελ Arona δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις πιο ισχυρές εκδόσεις του. Είναι ευκολοδήγητο και συνεπές στο ευχάριστο οδηγικά πρόσωπο που δίνει η SEAT στα µοντέλα της. Η ανάρτησή του είναι σφιχτή και δεν επιτρέπει στο ψηλό αµάξωµα να παίρνει κλίση στις στροφές. Παρόλα αυτά έχει ποιοτική λειτουργία και καταφέρνει να αποσβένει τις κακουχίες της ελληνικής ασφάλτου χωρίς να κουράζει τους επιβάτες.

SEAT Arona

Σε αντίθεση µε την εξωτερική εµφάνιση που έχει την δική της ξεχωριστή προσωπικότητα, στην καµπίνα η εικόνα σχεδόν ταυτίζεται µε του Ibiza. Το ταµπλό έχει µεταφερθεί ουσιαστικά αυτούσιο από το ισπανικό σουπερµίνι. Τα πλαστικά είναι όλα σκληρά. Θα ήταν σίγουρα καλύτερο για το φαίνεσθαι να ήταν µαλακά σε υφή, έχουν όµως πολύ προσεγµένη συναρµογή και δεν υστερούν σε ποιότητα απέναντι στα περισσότερα µοντέλα του ανταγωνισµού.

Οι αποθηκευτικοί χώροι στην καµπίνα είναι µπόλικοι και πρακτικοί, ενώ η ψηλή θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και θα βολέψει κάθε οδηγό, ανεξαρτήτως σωµατικής διάπλασης. Παράπονο δεν προκύπτει ούτε από την εργονοµία, ενώ οι χώροι είναι επαρκέστατοι για τέσσερις µεγαλόσωµους ενήλικες. Το πορτµπαγκάζ µε τη σειρά του είναι µεγάλο και από τα 400 lt µπορεί να αυξηθεί έως τα 1.280 lt µε την αναδίπλωση των πίσω καθισµάτων.

Όπως στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, την παράσταση στην καµπίνα κλέβει η οθόνη του συστήµατος infotainment. Η τελευταία πλέον είναι έγχρωµη ακόµα και στην βασική έκδοση εξοπλισµού του Arona και έχει πολύ καλή ευκρίνεια και άµεση απόκριση στις εντολές αφής. Το infotainment από την πλευρά του προσφέρει όλες τις σύγχρονες µεθόδους διασύνδεσης µε smartphone.

Πέρα από το χαµηλό κόστος χρήσης, µε τη βασική έκδοση Reference να ξεκινάει από τα €16.390, το 95άρι ντίζελ Arona είναι αρκετά ανταγωνιστικό και σε τιµή απέναντι στον ανταγωνισµό. Πόσο µάλιστα όταν στην τιµή αυτή περιλαµβάνεται ένα επαρκές πακέτο εξοπλισµού άνεσης και ασφαλείας.

Τι λέει το DRIVE
Ακόμα και με τον «μικρό» ντίζελ, το Arona παραμένει ένα από τα καλύτερα μικρά crossover και θα καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες όσων ιεραρχούν την οικονομία ψηλότερα από τις επιδόσεις.
Τιμή από €16.390
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 95 PS/2.750-4.600 rpm, 25,5 kgm @ 1.500-2.600 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-160 km/h 35,6”
0-400 m 17,6” @ 126,6 km/h
0-1.000 m 32,6” @ 156,3 km/h
60-160 (με αλλαγές) 31,0”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 5,6”
80-110 km/h (4η) 6,7”
110-140 km/h (4η) 10,1”
110-140 km/h (5η) 11,8”
Φρένα 100-0 km/h 40,1 m
Τελική ταχύτητα 172 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 g/km
Διαστάσεις 4.138 x 1.780 x 1.552 mm
Χώρος αποσκευών 400 lt
Βάρος 1.250 kg
Μετρήσεις Drive