Test drive: Range Rover Evoque TD4 MY 2016

Test drive: Range Rover Evoque TD4 MY 2016

Το Evoque δεν είναι ένα συνηθισμένο μοντέλο. Είναι μια ιδιαίτερα πετυχημένη μικρογραφία των μεγαλύτερων εμβληματικών αδελφών του.

Όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε σε καθημερινή βάση, τα τελευταία χρόνια ανθεί η αγορά των crossover και των SUV. Έτσι, φίρμες όπως η Range Rover που έχουν παράδοση στα τετρακίνητα βρίσκονται στο επίκεντρο, παρά το γεγονός ότι η πλειονότητα των μοντέλων της δεν αποτελεί οικονομική πρόταση.

Τη δημιουργία ενός μικρότερου και κατά συνέπεια πιο οικονομικού μοντέλου, την είχε στο μυαλό της η Range Rover από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, μέχρι που το 2011 παρουσίασε το Evoque. Από τότε, το μικρό Evoque αποτελεί τον μπροστάρη των πωλήσεων της βρετανικής φίρμας, πράγμα που σημαίνει ότι όχι μόνο άρεσε η ιδέα ενός Range Rover Sport υπό κλίμακα, αλλά πούλησε κιόλας. Είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά σε σχεδίαση SUV και με μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσης, χωρίς όμως να απολέσει τις βασικές αξίες της Range Rover.

Εδώ και μερικούς μήνες, το Evoque με την εμφάνιση που παραπέμπει σε κουπέ λόγω της οπισθοκλινούς οροφής, έχει αποκτήσει φρέσκια γκάμα πετρελαιοκινητήρων. Οι νέοι τουρμποντίζελ αποτελούν ένα μέρος της ανανέωσης για το 2016. Η αναβάθμιση συμπληρώνεται από ελαφρώς διαφοροποιημένη εμφάνιση μέσα έξω, αναθεωρημένο εξοπλισμό, βελτιωμένη ανάρτηση, μεγαλύτερα φρένα και πιο σύγχρονο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων. Οι αλλαγές στην εμφάνιση αφορούν τους νέους προφυλακτήρες και τα φώτα με τα χαρακτηριστικά LED ημέρας, τους νέους αεραγωγούς στο καπό, τον εμπλουτισμό της χρωματικής παλέτας και νέα σχέδια για τις ζάντες.

Evoq-εντρισμός
Η νέα οικογένεια κινητήρων πετρελαίου με την ονομασία Ingenium που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα της JLR (Jaguar Land Rover), φώλιασε και στο Evoque, αντικαθιστώντας τον παλιό 2,2λιτρο. Το δίλιτρο αυτό μοτέρ προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, μία με 150 και μία 180 ίππους. Το αυτοκίνητο που οδηγούμε είναι η ισχυρή έκδοση με τους 180 ίππους και τα 43,8 kgm ροπής. Το αλουμινένιο μοτέρ ενσωματώνει ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στα τεχνολογικά ράφια της αυτοκίνησης, διαθέτοντας τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας και μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εξαγωγής. Σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά, είναι αρκετά πιο σπιρτόζος, ισχυρότερος, πιο ολιγαρκής σε καύσιμο και ελαφρύτερος. Στη συγκεκριμένη μάλιστα περίπτωση συνεργάζεται με ένα 9άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF που διαθέτει και paddles στο τιμόνι.

Οι επιδόσεις που χαρίζει στο βαρύ Evoque (1.830 kg) είναι ζωηρές, με τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 9,7” και τα 1.000 m σε 31,3”. Ανταγωνιστικές είναι και οι ρεπρίζ, γεγονός στο οποίο βοηθά και η κλιμάκωση του κιβωτίου. Τα μεγαλύτερα φρένα που τοποθετήθηκαν βελτίωσαν την αίσθηση, αλλά όχι τόσο την απόδοση, μιας και για να επιβραδύνει από τα 100 km/h χρειάζεται 41,3 km/h, τιμή που κυμαίνεται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Οδηγώντας το ανανεωμένο Evoque, αντιλαμβάνεσαι ότι οι αλλαγές στην ανάρτηση βελτίωσαν ακόμα πιο πολύ τα ήδη πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά του μοντέλου: Νέο υποπλαίσιο εμπρός, νέες βάσεις και σινεμπλόκ πίσω και ελαφρύτερο μοτέρ. Έτσι, ανταποκρίνεται με ιδιαίτερα άμεσες αντιδράσεις στις στροφές, ελέγχει πλήρως το βαρύ αμάξωμα και λειτουργεί υποδειγματικά, τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, χωρίς παράλληλα να υποβαθμίζεται η άνεση. Στον ανοιχτό δρόμο, ταξιδεύει αρχοντικά και το 9άρι κιβώτιο φροντίζει να διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα. Το μόνο που θα διαταράξει ελαφρώς τη γαλήνη, αλλά δεν θα ενοχλήσει, είναι ο μικρός αεροδυναμικός θόρυβος που προέρχεται από τους μεγάλους καθρέφτες σε ταχύτητα πάνω από 130-140 km/h.

Εκτός ασφάλτου, το Evoque είναι ένα πραγματικό Range Rover. Στη χώρα μας προσφέρεται αποκλειστικά τετρακίνητο, με δύο διαθέσιμα ήδη τετρακίνησης: Standard και Active. Το αυτοκίνητο δοκιμής είχε τη μόνιμη στάνταρ τετρακίνηση με συνεκτικό συμπλέκτη Haldex πέμπτης γενιάς, με τη ροπή να μοιράζεται ηλεκτρονικά. Η τετρακίνηση Active έχει τη δυνατότητα να απεμπλέξει τον πίσω άξονα και να στέλνει τη ροπή, όταν επιτρέπεται, μόνο στον εμπρός. Και στις δύο περιπτώσεις βέβαια, όλα αυτά ελέγχονται από το Terrain Response με τα προεπιλεγμένα προγράμματα (General, Grass, Gravel&Snow, Mud&Ruts, Sand). Σε αυτές τις συνθήκες, θα εκτιμήσετε πολύ τη λειτουργία της ανάρτησης, πέρα από τη μεγάλη απόσταση των 21,5 cm. Είναι πραγματικά ισοπεδωτική και δεν παραπονιέται με θόρυβο η χτυπήματα, ακόμα και όταν δουλεύει υπερωρίες.

Λουσάτο
Οι αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στην καμπίνα του Evoque αφορούν τις νέες ταπετσαρίες, τα νέα καθίσματα, τον καινούργιο πίνακα οργάνων και το πιο σύγχρονο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων. Η ποιότητα είναι αρκετά καλή και η εμφάνιση θυμίζει τα μεγαλύτερα αδέλφια, με τις δερμάτινες επενδύσεις που κάλυπταν τα πάνελ των θυρών και το ταμπλό της έκδοσης HSE που είχαμε στη διάθεσή μας, να χαρίζουν και πολύ ωραία υφή. Ο πίνακας οργάνων απέκτησε νέα γραμματοσειρά και πλουσιότερο υπολογιστή ταξιδιού που παρουσιάζει και πληροφορίες από τα νέα συστήματα ασφαλείας (ελέγχου αθέλητης αλλαγής λωρίδας, εποπτεία τυφλού σημείου), ενώ το σύστημα πολυμέσων προσομοιώνει τη λειτουργία μιας ταμπλέτας και προσφέρει μεγάλη συνδεσιμότητα.

Οι χώροι μεγάλωσαν ελαφρώς, χάρη στα νέα πιο λεπτά καθίσματα και, σε συνδυασμό με το μεγάλο πλάτος και το λογικό σε όγκο τούνελ μετάδοσης, πέντε ενήλικοι θα βολευτούν. Ακόμα, παρά το γεγονός ότι η οροφή έχει κλίση για πιο δυναμική εμφάνιση, το προσφερόμενο ύψος πίσω είναι πολύ καλό ακόμα και για ψηλούς. Μεγάλο είναι και το πορτμπαγκάζ των 575 λίτρων, με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, αλλά ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Εν κατακλείδι, το Range Rover Evoque είναι ένα μοντέλο που ουσιαστικά παίζει μόνο του στην κατηγορία των κόμπακτ premium SUV. Και αυτό όχι μόνο λόγο τιμής που είναι υψηλότερη από όλους τους ανταγωνιστές, αλλά διότι προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατότητα εξατομίκευσης, την πιο ξεχωριστή εμφάνιση, κορυφαίο κράτημα και σχεδόν ατελείωτες εκτός δρόμου δυνατότητες.

Τι λέει το DRIVE
Οι περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης, ο πιο σύγχρονος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας και ο νέος κινητήρας, απομακρύνουν ακόμα πιο πολύ το Evoque από το πλήθος του premium ανταγωνισμού. Το κακό είναι ότι ακολουθεί και η τιμή μαζί.
Τιμή από € 58.440
Τεχνολογία 1.999 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός καυσίμου, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, μεταβαλλόμενος χρονισμός στις βαλβίδες εξαγωγής, 180 PS/4.000 rpm, 43,8 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
0-160 km/h 28,5”
0-400 m 17,0” @ 131,2 km/h
0-1.000 m 31,3” @ 164,8 km/h
50-110 km/h (αλλαγές) 8,7”
50-80 km/h (kickdown) 3,4”
80-110 km/h (kickdown) 5,4”
110-140 km/h (kickdown) 7,6”
Φρένα 100-0 km/h 41,3 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134 g/km
Διαστάσεις 4.355 x 1.900 x 1.625 mm
Βάρος 1.830 kg
Μετρήσεις DRIVE

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube