Test drive: Peugeot 301 1.6 HDi

Test drive: Peugeot 301 1.6 HDi

Το 301 δεν θα το διαλέξεις. Μάλλον θα σε διαλέξει αυτό, αν το εισόδημά σου έχει συρρικνωθεί δραματικά, αλλά οι μεταφορικές ανάγκες της οικογένειάς σου παραμένουν μεγάλες

Το 301 δεν θα το διαλέξεις. Μάλλον θα σε διαλέξει αυτό, αν το εισόδημά σου έχει συρρικνωθεί δραματικά, αλλά οι μεταφορικές ανάγκες της οικογένειάς σου παραμένουν μεγάλες.

Η οικονομική κρίση έχει μετατοπίσει την Ελλάδα ανατολικότερα. Κοντύτερα προς εκείνη την πλευρά του παγκόσμιου χάρτη που οι μισθοί είναι κυριολεκτικά «Βουλγαρίας» ή «Κίνας», η διαδικασία της αναπαραγωγής, η βασική διασκέδαση των ενήλικων μελών της οικογένειας και το οδικό δίκτυο όχι απαραιτήτως ασφαλτοστρωμένο. Για τις ανάγκες αγορών όπως αυτές δημιουργήθηκε το νέο Peugeot 301. Βασισμένο στην πλατφόρμα του 208, αλλά με εμφανή σε κάθε τομέα την προσπάθεια περιορισμού του κόστους παραγωγής, φτιάχνεται στην Ισπανία με προορισμό τις φτωχογειτονιές της νότιας Ευρώπης και της Ασίας.

Κούρσα
Αισθητικά είναι αδιάφορο. Οι τρεις όγκοι, τυπικά δεμένοι μεταξύ τους, υπηρετούν το σύνδρομο της κούρσας. Χαρακτηριστικό των αγορών με… απωθημένα, όπως ήταν κάποτε και μάλλον θα ξαναγίνει η ελληνική. Στο εσωτερικό, η ατμόσφαιρα είναι της περασμένης δεκαετίας. Τα πλαστικά είναι σκληρά, το φινίρισμά τους στοιχειώδες και η συναρμογή απαιτεί να κάνεις σε αρκετά σημεία τα στραβά μάτια. Η κεντρική κονσόλα με το aftermarket ηχοσύστημα αντί του έξτρα ενσωματωμένου με τη μεγάλη οθόνη και οι φθηνοί στην αφή και στη λειτουργία περιστροφικοί και συρόμενοι διακόπτες για το A/C είναι μια εικόνα μίζερη όσο και η κάρτα ανεργίας. Βέβαια, υπό το πρίσμα της τιμής που δεν ξεπερνά τα €13.000 αν αξιοποιήσει κάποιος την τρέχουσα προσφορά της αντιπροσωπείας και το όφελος απόσυρσης, μπορεί να μοιάζει ως και ελκυστική.
Οι χώροι είναι το μεγάλο πλεονέκτημα του 301. Μόνο παράπονο από την θέση οδήγησης η αδυναμία ρύθμισης του τιμονιού σε απόσταση. Κατά τα άλλα την βρίσκω βολική σε ότι έχει να κάνει με το ύψος, την στήριξη του σώματος και την απόσταση από τα βασικά χειριστήρια. Σίγουρα καλύτερη από του 208.
Πίσω από έναν οδηγό ύψους 1,90 κάθεται ένας επιβάτης ανάλογου μεγέθους έχοντας αέρα, οριακά έστω, για τα γόνατα και το κεφάλι, ενώ το πλάτος είναι επαρκές ακόμη και για τρεις.

Χωρίς ελλείψεις
Ο χώρος αποσκευών είναι κανονική σπηλιά: 500 λίτρα και κάτι ψιλά, πλήρως αξιοποιήσιμα χάρη στο επίπεδο πάτωμα, το μεγάλο εσωτερικό ύψος και το φαρδύ άνοιγμα. Το αναδιπλούμενο σε δύο ανισομεγέθη τμήματα (1/3 και 2/3) πίσω κάθισμα δημιουργεί χώρο φόρτωσης επαρκή για μετακόμιση. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα, όπως ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός (και πίσω στη μεσαία έκδοση Active), ηλεκτρικούς καθρέφτες, ABS, A/C και τέσσερις αερόσακους. Εργονομικό φάουλ η τοποθέτηση των διακοπτών για τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα στην κονσόλα μεταξύ των εμπρός καθισμάτων. Σημαντική για τους γονείς είναι και η ύπαρξη βάσεων Isofix για παιδικά καθίσματα στο βασικό εξοπλισμό.

Έκπληξη
Η εμφάνιση μέσα έξω και ο «ειδικός» χαρακτήρας του μοντέλου, δεν αφήνουν περιθώριο για υψηλές απαιτήσεις σε ό,τι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά. Και έτσι η έκπληξη γίνεται ακόμη πιο ευχάριστη. Η έμφαση σαφώς έχει δοθεί στην άνεση. Η ανάρτηση διαχειρίζεται αποτελεσματικά λακκούβες και σαμαράκια, ενώ από την άλλη ελέγχει σωστά το βάρος του αυτοκινήτου. Κάποια φαινόμενα πλεύσης που εμφανίζονται σε διαδοχικές ανωμαλίες με υψηλή ταχύτητα, είναι περιορισμένης έκτασης.
Η απόκριση στο γκάζι είναι ζωηρή και παρότι το φόρτε του κινητήρα είναι φυσικά οι μεσαίες, τραβά δυνατά από χαμηλά και δεν πέφτει απότομα ψηλά. Χάρη και στο σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο είναι εύκολο να τον κρατάς μέσα στο ωφέλιμο φάσμα, χωρίς να δουλεύεις υπερωρία το λεβιέ με τις μεγάλες διαδρομές. Στα χαρτιά οι επιδόσεις είναι ανταγωνιστικές. Στην πράξη έχεις πάντα την αίσθηση ότι οδηγείς ένα σβέλτο αυτοκίνητο, με επαρκές απόθεμα ροπής για ασφαλές προσπέρασμα, αλλά και για να κινηθείς σβέλτα σε έναν ορεινό επαρχιακό δρόμο με στροφές.

Από την επιθυμία στην ανάγκη
Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, η κλίση είναι σχετικά μεγάλη χωρίς όμως να γίνεται αγχωτική. Η πληροφόρηση από το τιμόνι είναι ικανοποιητική και το ζύγισμα προσεγμένο. Παρότι γενικά μαλακό, δεν χαζεύει ούτε σπαταλά την ταχύτητά του σε υποστροφή. Το ρόλο του σε αυτό παίζει και το μικρό βάρος, που το μετρήσαμε στα 1.160 kg. Τηρουμένων των αναλογιών, μπορεί να πιάσει ρυθμό αξιώσεων και να το διατηρεί με ασφάλεια χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Αρωγός στην προσπάθεια του ανήσυχου οδηγού, το στιβαρό μεσαίο πεντάλ με το αποφασιστικό αρχικό δάγκωμα και τη γραμμική λειτουργία.
Το Peugeot 301 δεν σου γεμίζει το μάτι, είναι η αλήθεια. Θα βρεθείς στο τιμόνι του περισσότερο από ανάγκη παρά από επιθυμία. Ζώντας μαζί του όμως, είναι βέβαιο ότι θα το εκτιμήσεις, διότι προσφέρει περισσότερα από όσα απαιτεί για να γίνει δικό σου.

Τι λέει το DRIVE
Το βασικό του μειονέκτημα είναι ότι σου υπενθυμίζει τη μίζερη πραγματικότητα. Κατά τα άλλα, ζητά λίγα και προσφέρει όλα τα βασικά και ουσιώδη
Τιμή από €12.990
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 16v, 2EEK, ψεκασμός common rail, τούρμπο, 92 PS/4.000 rpm, 23,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 11,3”
80-110 km/h με 3η 5,7”
110-140 km/h με 4η 10,0”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 4.442 x 1.748 x 1.466
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube