Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 82

Οι αλλαγές στο ανανεωμένο 208 είναι τόσο μικρές που δύσκολα τις πιάνει το μάτι. Και δυστυχώς είναι ακόμα λιγότερες κάτω από το καπό.

Το Peugeot 208 ανανεώθηκε διακριτικά, λίγο πριν προλάβει να κλείσει τρία χρόνια στην αγορά.

Οι αλλαγές εντοπίζονται στον εμπρός προφυλακτήρα, με πιο μεγάλη μάσκα κι άλλη διαμόρφωση γύρω από τους προβολείς ομίχλης, και σε μικρές αλλαγές στα φανάρια εμπρός και πίσω. Προστέθηκαν ακόμα νέα χρώματα και πολλές επιλογές διαμόρφωσης της εξωτερικής και εσωτερικής εμφάνισης, σύμφωνα με το γούστο του ιδιοκτήτη.

Με την κατάργηση του 1.000άρη, βασικός κινητήρας βενζίνης πλέον είναι ο ατμοσφαιρικός 1.2 PureΤech (υπάρχει και τούρμπο με 110 PS), με μόνη αλλαγή σε σχέση με το πριν, την εναρμόνισή του με τις προδιαγραφές Euro6. Αποδίδει 82 ίππους και 12 kgm, συνδυάζεται με 5άρι κιβώτιο και εκπέμπει 104 g CO2/km. Έχει χαρακτηριστική 3κύλινδρη χροιά, η οποία όμως δεν είναι έντονη και δεν συνοδεύεται από δυσάρεστους κραδασμούς, οπότε δεν ενοχλεί. Στην εποχή των τούρμπο, τα νούμερα που αποδίδει δεν εντυπωσιάζουν. Όμως στην πράξη δεν του λείπει η δύναμη στην καθημερινή χρήση, ούτε καν στις πολύ χαμηλές στροφές. Ψάχνεις μόνο ένα πιο γραμμικό πεντάλ γκαζιού, αφού ως έχει η λειτουργία του είναι on-off.

Στην καμπίνα του 208 υπάρχει το ίδιο λιτό ταμπλό και ένα αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7”, το οποίο τώρα έχει και λειτουργία MirrorScreen για απευθείας απεικόνιση των εφαρμογών ενός smartphone. Τα σκληρά υλικά δεν έχουν αλλάξει. Ούτε και η θέση οδήγησης που, αν σε βολέψει το τιμόνι μικρής διαμέτρου, δεν την αλλάζεις με τίποτα, ούτε και ο κάπως ασαφής λεβιές ταχυτήτων.

Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με στόχο την άνεση κι αυτό είναι σαφές από τη μεγάλη κλίση που παίρνει το αυτοκίνητο, ακόμα και σε ήπια επιτάχυνση ή φρενάρισμα. Η προσδοκώμενη άνεση έρχεται κυρίως στο ταξίδι, αφού στην πόλη οι αντιδράσεις είναι συχνά ξερές. Όταν ανεβάσεις ρυθμό δεν υποστρέφει εύκολα, όμως η κλίση ποτέ δεν εξαλείφεται.

Με αρχική τιμή τα €13.390 το ανανεωμένο 208 PureTech 82 δεν είναι φτηνό. Όμως τουλάχιστον για τη διευκόλυνση του υποψήφιου αγοραστή υπάρχει το πρόγραμμα Peugeot 4x4, με τέσσερα χρόνια άτοκη αποπληρωμή, εγγύηση, δωρεάν service και οδική βοήθεια.


Τι λέει το DRIVE
Ευχάριστο στη χρήση, δεν ξεχωρίζει σημαντικά σε κάποιον τομέα, αλλά σαφώς μας ανοίγει την όρεξη για το τούρμπο PureTech 110
Τιμή από € 13.390 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, 82 PS/5.750 rpm, 12,0 kgm/2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,0”
0-400 m 19,3” @ 117,3 km/h
0-1.000 m 35,5” @ 146,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 12,3”
80-110 km/h (3η) 8,0”
110-140 km/h (4η) 15,2”
Φρένα 100-0 km/h 42,7 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις 3.973 x 1.739 x 1.460 mm
Βάρος 1.050 kg
Μετρήσεις DRIVE