Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 S&S GT Line

Η έκδοση GT Line έχει κάτι από τον τσαμπουκά των GTi, χωρίς να χάσει τα υπόλοιπα προτερήματά της.

Η σύγχρονη αγοραστική τάση έχει επιφέρει αρκετές αλλαγές στο αυτοκινητικό γίγνεσθαι και όλες οι εταιρείες προσπαθούν να δώσουν το κάτι παραπάνω για να δελεάσουν τους υποψήφιους αγοραστές.

Για παράδειγμα, ο πόλεμος που δέχονται οι παραδοσιακές κατηγορίες από τα crossover και τα SUV, αναγκάζει τις εταιρείες να εμπλουτίσουν την γκάμα των σουπερμίνι και μικρών οικογενειακών με «ειδικές» εκδόσεις που έχουν σπορ ή εκδρομικό χαρακτήρα -εν είδει crossover.

Ένα τέτοιο μοντέλο είναι και το 208 της Peugeot που βρίσκεται στη δεύτερη νιότη. Μαζί με τις πρόσφατες αλλαγές στην γκάμα κινητήρων, απέκτησε και την πιο σπορ έκδοση GT Line που δοκιμάζουμε.

Το στιλάτο και δυναμικό παρουσιαστικό του ενισχύθηκε με την προσθήκη νέας μάσκας με κόκκινες λεπτομέρειες, σκουρόχρωμο περίγραμμα και λογότυπο «GT Line», εξωτερικών καλυμμάτων στους καθρέφτες σε μαύρο περλέ χρώμα, φιμέ τζαμιών από την μεσαία κολόνα και πίσω, χρωμιωμένης απόληξης της εξάτμισης και τροχών αλουμινίου 17”. Το συνολικό αποτέλεσμα δημιουργεί μια κοντινή παραπομπή στις κορυφαίες εκδόσεις GTi του μοντέλου, κάτι σίγουρα θετικό.

Peugeot 208 GT Line

Αντίστοιχες αλλαγές συναντάμε και στην καμπίνα. Εντοπίζονται στα εμπρός ημιδερμάτινα καθίσματα «Sport Dynamique» με τις κόκκινες ραφές, στο σπορ τιμόνι με το περφορέ δέρμα, τις κόκκινες λεπτομέρειες και το χρωμιωμένο διακοσμητικό με το σατινέ φινίρισμα, τα σπορ πεντάλ από αλουμίνιο, τα αλουμινένια διακοσμητικά στο εσωτερικό των μαρσπιέ και φυσικά τον αλουμινένιο λεβιέ ταχυτήτων. Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό δεν έχουν διαφοροποιηθεί περαιτέρω και αποτελούνται από ένα μίγμα μαλακών και σκληρών πλαστικών καλής ποιότητας με πολύ καλό μοντάρισμα. Οι χώροι θα βολέψουν τέσσερις ενηλίκους, αλλά αν οι πίσω είναι ψηλότεροι από 1,80-1,85 m θα αναζητήσουν λίγο παραπάνω χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας με τα 285 λίτρα του και θα χωρέσει αρκετές αποσκευές. Οι θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα δεν είναι πάρα πολλές, ωστόσο την κατάσταση σώζουν οι μεγάλες τσέπες στις εμπρός πόρτες.

Ο πολυβραβευμένος 3κύλινδρος κινητήρας 1.2 PureTech ακολουθεί πλέον με το ευρωπαϊκό πρότυπο Euro 6.2 (Euro6d-TEMP) και εξακολουθεί να αποδίδει110 PS στις 5.500 rpm και 20,9 kgm από τις 1.750 rpm. Τώρα όμως συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο αντί για 5άρι. Δεν ξεχωρίζει για την αίσθηση ή την ευκολία στο κούμπωμα, έχει όμως μικρότερες διαδρομές και έναν λεβιέ που χαίρεσαι να «χουφτώνεις». Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο με το 5άρι κιβώτιο η απόκριση στο γκάζι φαίνεται ελαφρώς πιο νωθρή, ωστόσο οι επιδόσεις είναι συνολικά καλύτερες. Για να τα 0-100 km/h χρειάζεται πλέον 9,8” (αντί 9,6”) και η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 188 km/h. Οι καλές ρεπρίζ έχουν γίνει χάρη στο πιο πυκνά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο, ακόμα καλύτερες και το φέρνουν δίπλα στις δυνατές προτάσεις της κατηγορίας. Για παράδειγμα, η μέτρηση 80-110 km/h με 4η στο κιβώτιο ολοκληρώνεται σε 5,5” αντί για 6,2” και η μέτρηση 110 – 140 km/h με 5η σε 9,1” αντί για 10,6”. Ελαφρώς βελτιωμένες μετρήθηκαν και οι αποστάσεις ακινητοποιήσεις, κάτι στο οποίο ρόλο έπαιξαν και οι τροχοί της συγκεκριμένης έκδοσης με λάστιχα 205/45 R17 (Michelin Pilot Sport 3). Για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h χρειάστηκαν 39,9 m αντί για 40,6 m.

Peugeot 208 GT Line Interior

Όπως συμβαίνει και με άλλα αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας, το 208 GT Line δεν έχει αλλαγές στην ανάρτηση, οπότε η ρύθμισή της χαρίζει ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης ακόμα και με τους τροχούς 17”. Σε αντίστοιχο καλό επίπεδο βρίσκεται και η ποιότητα κύλισης στον ανοιχτό δρόμο. Σε δρόμους της περιφέρειας, το 208 GT Line παίρνει λογική κλίση, αλλά δεν παρεκκλίνει από την τροχιά που έχει χαράξει ο οδηγός. Σε γρήγορο ρυθμό θα εκτιμήσεις το άμεσο εμπρός σύστημα και το ακριβές, αλλά χωρίς πλούσια αίσθηση, τιμόνι, ενώ θα πρέπει να κάνεις μαλακές κινήσεις με το τιμόνι για να μην ενεργοποιήσεις το ευαίσθητο ESP.

Η έκδοση GT Line συνδυάζεται αποκλειστικά με τον 1.2 PureTech 110 και τον 1.5 BlueHDi των 100 ίππων. Η τιμή με τον πρώτο ξεκινάει από τα €17.300 και ο εξοπλισμός διαθέτει πληθώρα χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας. Γι’ αυτό και η αύξησή της τιμή σε σχέση με τη στάνταρ έκδοση των 110 ίππων (€16.000) είναι λογική, οπότε μιλάμε για μια έκδοση που συμπληρώνει με ιδανικό τρόπο την γκάμα του 208.

Τι λέει το DRIVE
Τα χαρακτηριστικά της έκδοσης GT Line ταιριάζουν γάντι στο 208 και αναδεικνύουν ακόμα πιο πολύ την εκλεπτυσμένη σχεδίασή του. Μπορεί να μην είναι, αλλά δείχνει αρκετά σπορ και «ανήσυχο».
Τιμή €17.300
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,8”
0-160 km/h 24,5”
0-400 m 17,0” @ 131,2 km/h
0-1.000 m 31,4” @ 163,6 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 24,5”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (4η) 5,5”
110-140 km/h (4η) 7,9”
110-140 km/h (5η) 9,1”
Φρένα 100-0 km/h 39,9 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 106 g/km
Διαστάσεις 3.973 x 1.739 x 1.460mm
Χώρος αποσκευών 285 lt
Βάρος 1.110 kg
Μετρήσεις DRIVE