Test drive: Peugeot 2008 1.6 e-HDi 115

Test drive: Peugeot 2008 1.6 e-HDi 115

Δοκιμάζουμε το νέο μικρό ντίζελ crossover της Peugeot, αν δεν ζητάς μεγάλους χώρους και σοβαρές δυνατότητες εκτός δρόμου, μπορεί να σου προσφέρει σχεδόν τα πάντα.

Πόλη τις καθημερινές, εξοχή τα Σαββατοκύριακα. Το διπλό αυτό lifestyle, τυπικό της εποχής μας, έχει φέρει μεγάλη άνθηση στα αυτοκίνητα διπλού ρόλου. Τα crossover έχουν γίνει της μόδας, αν όχι πάντα για τις επιπλέον δυνατότητές τους, σίγουρα για το διαφορετικό στιλ τους που αντανακλά και στον ιδιοκτήτη τους.

Στα Skoda Yeti, Nissan Juke, Opel Mokka, Chevrolet Trax και Renault Captur έρχεται τώρα να προστεθεί άλλο ένα μικρό crossover, το Peugeot 2008. Βασισμένο στο σουπερμίνι 208, έχει το ίδιο μεταξόνιο, αλλά είναι 197 mm μακρύτερο και 96 mm ψηλότερο, ενώ η απόσταση από το έδαφος των 160 mm του επιτρέπει να κινείται και σε χωματόδρομους. Όχι δύσκολους όμως, διότι δεν υπάρχει εδώ τετρακίνητη έκδοση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας μάλιστα δεν είχε ούτε το (έξτρα) ηλεκτρονικό σύστημα Grip Control που σου επιτρέπει να μεγιστοποιείς την ελκτική πρόσφυση ανάλογα με τις συνθήκες.

Οπτικά το 2008 δεν είναι προκλητικό σαν το Juke ούτε καν διαφορετικό σαν το Yeti. Είναι μάλλον συντηρητικό, πράγμα που για πολλούς μπορεί και να αποτελεί πλεονέκτημα. Δείχνει σαν ψηλό και μεγάλο 208, πράγμα που αντανακλάται στο πορτμπαγκάζ των 338 lt (75 lt μεγαλύτερο από του 208). Ενώ όμως ο χώρος για τους εμπρός επιβάτες είναι άφθονος και το ύψος από την οροφή μεγάλο, οι πίσω επιβάτες θα στριμωχτούν αν καθίσουν πίσω από έναν ψηλό οδηγό και συνοδηγό.

Η θέση οδήγησης “i-Cockpit”, με το πολύ μικρό τιμόνι και τον ψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων, εδώ λειτουργεί πολύ καλύτερα απ’ ό,τι στο 208 και οι περισσότεροι οδηγοί θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα. Κάθεσαι πιο ψηλά απ’ ό,τι στο 208 και τα μεγάλα πλευρικά παράθυρα προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα. Μόνο οι αντανακλάσεις στον πίνακα οργάνων ενοχλούν καμιά φορά.

Πάει, κρατάει, δεν καίει
Το 2008 της δοκιμής μας είχε τον πιο δυνατό ντίζελ κινητήρα της γκάμας, τον 1.6 e-HDi των 115 PS. Το συνολικό βάρος των 1.250 kg, που έδειξε η πλάστιγγά μας, είναι χαμηλό για την κατηγορία οπότε οι επιδόσεις προκύπτουν κορυφαίες. Με 10,3” στο 0-100 km/h και 32,3” στο χιλιόμετρο, το 2008 αφήνει πολύ πίσω το Renault Captur 1.5 dCi των 90PS (12,0”/33,9”), περνά καθαρά το Skoda Yeti 1.6 TDI (11,3”/33,2”) και παίζει στα ίσια με το Opel Mokka 1.7 CDTi των 130PS (10,5”/32,3”). To 2008 διακρίνεται και στις ρεπρίζ, με το «προσπέρασμα» των 80-110 km/h να ολοκληρώνεται σε 5,6” τόσο με 3η όσο και με 4η. Οι αντίστοιχες επιδόσεις για το Captur είναι 6,5”/7,6”, για το Yeti 6,0”/7,4” και για το Mokka 5,2”/6,0”.

Ο e-HDi είναι τόσο ελαστικός χαμηλά όσο και εύστροφος ψηλά (για ντίζελ). Έχει επίσης ραφιναρισμένη λειτουργία, καλή ηχομόνωση κι ένα εξαιρετικό σύστημα stop/start. Το 6άρι κιβώτιο έχει –αναμενόμενα– μακριές σχέσεις κι ένα λεβιέ με μεγάλες διαδρομές αλλά θετικό κούμπωμα.

Το μικρό, γρήγορο τιμόνι δίνει στο 2008 ευελιξία στην πόλη χωρίς να το κάνει νευρικό στον ανοιχτό δρόμο. Είναι πιο βαρύ και με περισσότερη αίσθηση από του 208, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στη γρήγορη οδήγηση. Παρότι ψηλό, το αυτοκίνητο δεν γέρνει πολύ ούτε υποστρέφει από νωρίς. Κρατάει καλά, δείχνει ζυγισμένο και δεν επηρεάζεται από τις ανωμαλίες της ασφάλτου. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά το αμάξωμα, προσφέροντας παράλληλα πολύ καλή άνεση. Στον αυτοκινητόδρομο, το μόνο που ενοχλεί είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος.

Αν λάβουμε υπόψη και τις –έστω περιορισμένες– ικανότητές του εκτός ασφάλτου, το 2008 ντίζελ των 115PS είναι ένα αυτοκίνητο που τα κάνει σχεδόν όλα, ζητώντας ελάχιστα αφού η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε ήταν μόνο 5,9 lt/100 km. To Captur 1.5 dCi των 90PS μπορεί να είναι αρκετά πιο φθηνό, όμως η τιμή του Peugeot (€ 21.400) είναι χαμηλότερη από του υπόλοιπου ανταγωνισμού.

Τι λέει το DRIVE
Αν δεν ζητάς μεγάλους χώρους, το 2008 με τον δυνατό ντίζελ των 115 ίππων είναι ένα αυτοκίνητο που τα κάνει σχεδόν όλα. Είναι ευέλικτο στην πόλη, γρήγορο και ασφαλές στον ανοιχτό δρόμο, οικονομικό και άνετο παντού, με προσεγμένο, ευχάριστο εσωτερικό και προσιτή τιμή, ενώ ως μπόνους προσφέρει και κάποιες δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου.
Τιμή από €21.400 (€18.970 με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 115 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
0-140 km/h 21,8”
0-400 m 17,4”
0-1.000 m 32,3”
50-80 km/h (με 3η) 3,6”
80-110 km/h (με 4η) 5,6”
110-140 km/h (με 5η) 9,7”
110-140 km/h (με 6η) 12,1”
Φρένα 100-0 km/h σε 39,4 m
Τελική ταχύτητα 188 km/h
Μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 106 g/km
Διαστάσεις 4.159 x 1.739 x 1.556 mm
Μεταξόνιο 2.538 mm
Βάρος 1.250 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube