Test drive: Chevrolet Trax 1.4T AWD [video]

Test drive: Chevrolet Trax 1.4T AWD [video]

Εμφάνιση που ξεχωρίζει, αξιόλογες επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου, και καλό επίπεδο εξοπλισμού. Είναι το νέο πρόσωπο της Chevrolet…

Είναι από τα μοντέλα που σχεδιαστικά διχάζουν. Στο ένα στρατόπεδο η εντυπωσιακή μάσκα και οι παραπομπές στην «μαμά» Chevrolet είναι το απόλυτο φετίχ.

Το Trax έχει μικρές εξωτερικές διαστάσεις, όμως καταφέρνει να ξεγελά το μάτι, με την επιθετική του σχεδίασή του. Ξεχωρίζει αμέσως ανάμεσα στην καθημερινή κίνηση, με νεύρα που ξεκινούν από το καπό και διατρέχουν το υπόλοιπο μήκος του, με τονισμένους θόλους και εντυπωσιακές ζάντες 18”. Πάντως, για να λέμε όλη την αλήθεια, ακόμα και το αντίπαλο στρατόπεδο οφείλει να παραδεχθεί πως το τελικό αποτέλεσμα είναι πιο πετυχημένο από το ξαδελφάκι με το σήμα της Opel.

Στη μάχη των επιδόσεων το Trax δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, κυρίως λόγω συνθηκών. O μικρός υπετροφοδοτούμενος κινητήρας με την εξωτερική θερμοκρασία στους 37oC δεν έδειξε το καλύτερό του πρόσωπο. Το αποτέλεσμα είναι 10,5” μέχρι τα 100 km/h, 17,5” για 400 m, με ενδιάμεσες επιταχύνσεις που θα μπορούσαν να είναι καλύτερες.

Πέρα όμως τις συνθήκες και τους αριθμούς, ο 1.4Τ τα καταφέρνει καλά με το Trax. Δεν βρίσκεσαι ποτέ εκτεθειμένος και σπάνια μένεις χωρίς ροπή, μόνο με πολύ χαμηλές στροφές. Με δεδομένα τα 1.410 kg του Trax και τα 20,4 kgm ροπής, καταλαβαίνεις πόσο πρόθυμο είναι το σύνολο. Στα φρένα το αποτέλεσμα ήταν μέτριο ως προς τον ανταγωνισμό, με 43,5 m απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 km/h.

Από τη θεωρία στην πράξη
Ενώ δεν έχει επί της ουσίας βλέψεις για ουσιαστικές δυνατότητες εκτός δρόμου, αυτή η πτυχή του χαρακτήρα του υπάρχει και είναι άμεσα αναγνωρίσιμη. Βέβαια, λείπουν αρκετά για τη θεωρητικά τέλεια συνταγή, αλλά ένα από τα πιο σημαντικά είναι η λειτουργία της ανάρτησης. Ειδικά ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας, έχει αρκετά απότομη λειτουργία. Γίνεται δε ενοχλητικός και στην άσφαλτο, όταν πέσουν σε λακκούβα και οι δυο τροχοί ταυτόχρονα.

Οδηγώντας με γρήγορο ρυθμό, μέχρι ενός σημείου είναι ευχάριστο. Δεν πλέει, υπακούει αμέσως στις εντολές του οδηγού, όμως χωρίς την αμεσότητα ή την πληροφόρηση που θα θέλαμε. Από την τετρακίνηση δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική είδηση, δουλεύει ακαριαία και δίνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς προλαμβάνοντας το σπινάρισμα εμπρός. Επίσης, για τους θαρραλέους υπάρχει και σύστημα hill descent, που ρυθμίζει την ταχύτητα κατάβασης σε πλαγιές. Θέλει ούτως ή άλλως προσοχή όμως, διότι ο εμπρός προφυλακτήρας είναι αρκετά χαμηλός.

Στη μάχη των εντυπώσεων
Η σχεδίαση και η εκμετάλλευση του χώρου της καμπίνας κερδίζουν τις εντυπώσεις. Στη μεγάλη τους πλειονότητα τα υλικά είναι σκληρά, με την επιλογή να τοποθετηθούν θήκες στο ταμπλό να κάνει εμφανή τη μέτρια ποιότητα συναρμογής μεταξύ τους. Βέβαια, τα περισσότερα βλέμματα πέφτουν στην οθόνη MyLink που δεσπόζει στο κέντρο και δεν ασχολούνται με τα υπόλοιπα. Είναι το κέντρο επικοινωνίας του Trax, το οποίο μέσω του smartphone, σε συνδέει με τον υπόλοιπο κόσμο.

Με δυνατότητες που ξεκινούν από το online ραδιόφωνο και φτάνουν μέχρι το σύστημα πλοήγησης. Για τους πίσω οι διαθέσιμοι χώροι δεν είναι κορυφαίοι, με τους ενηλίκους να μην έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα. Όμως δεδομένων των εξωτερικών διαστάσεων του Trax, έχει γίνει πολύ καλή εκμετάλλευση. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνουν πολύ εύκολα, αυξάνοντας το χώρο αποσκευών από τα 356 lt στα 785 lt.

Εφόδια κι εμπόδια
Το νέο μοντέλο της Chevrolet έχει να αντιμετωπίσει μια από τις πιο ανταγωνιστικές κατηγορίες. Τα crossover είναι στο στόχαστρο όλων των εταιριών, με νέα μοντέλα να καταφτάνουν συνεχώς. Το Trax έχει πολλά εφόδια σε αυτή τη μάχη, από τον άφθονο εξοπλισμό της έκδοσης LT μέχρι τους 140 ίππους του κινητήρα, όμως θεωρούμε πως η τιμή του δεν θα το βοηθήσει. Αντιθέτως, η δικίνητη έκδοση 1.6 LS των €19.470, θα τραβήξει περισσότερο το ενδιαφέρον ανθρώπων που ψάχνουν αυτόν τον περιπετειώδη χαρακτήρα, αλλά και σε μια πιο προσιτή τιμή.

Τι λέει το DRIVE
Στέκεται όρθιο απέναντι στον ανταγωνισμό, καλύτερα
από κάθε άλλο μοντέλο της Chevrolet. Περιμένουμε το δικίνητο 1.6 να είναι το πιο επιτυχημένο εμπορικά.
Τιμή από €21.940 (με όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/6.000 rpm, 20,4 kgm/1.850-4.900 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 5,0”
0-100 km/h 10,5”
0-120 km/h 14,4”
0-140 km/h 20,1”
0-160 km/h 27,9”
0-400 m 17,5”
0-1.000 m 31,8”
30-50 km/h με 3η 3,7”
50-80 km/h με 4η 7,1”
80-110 km/h με 5η 9,6”
110-140 km/h με 6η 14,5”
100-0 km/h 43,5 m
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149 gr/km
Διαστάσεις 4.278 x 1.777 x 1.658 mm
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube